کد خبر: ۱۱۴۲۵۸
زمان انتشار: ۱۲:۴۳     ۲۹ بهمن ۱۳۹۱
رئیس کمیته نظارت، بازرسی و ارزشیابی سازمان لیگ گفت: اگر مسئولان باشگاه فجر در مورد شائبه‌ها در دیدار با استقلال مستنداتی دارند به ما ارائه کنند.

به گزارش 598 به نقل از  خبرگزاری فارس، یک‌بار دیگر در روزهای پایانی لیگ برتر شاهد مصاحبه های تند برخی مربیان، بازیکنان و مسئولان و مدیران باشگاه های لیگ برتری علیه یکدیگر و حتی علیه مسئولان فدراسیون و سازمان لیگ هستیم. انگار این رفتار زشت در فوتبال ما تبدیل به رسم شده که در هفته های پایانی شاهد تهمت زنی، فرافکنی برخی باشیم. انگار دوست داریم همیشه به مردم بگوییم که فوتبال پشت پرده ای دارد که آنها از آن بی خبرند! دوباره شاهد شنیدن حرف های تکراری با ادبیات جدید و البته بی پرده و بی منطق تر از گذشته هستیم. اگر در گذشته فقط برخی از دست های پشت پرده سخن می گفتند اکنون عده ای دیگر صراحتا از کارهای کثیف سخن می گویند! هشدار هم می دهند که مسئولان فدراسیون حواس شان را ششدانگ جمع کنند.

به همین خاطر به سراغ حجت الاسلام علیرضا علیپور رفتیم. با رئیس کمیته نظارت، بازرسی و ارزشیابی سازمان لیگ بی پرده در مورد این مسایل گفت و گو کردیم؛ مصاحبه علیپور با فارس را بخوانید؛

فارس: بازهم شاهد ادبیات نامناسب تهمت زنی و فرافکنی برخی از سرمربیان، مسئولان و مدیران عامل باشگاه ها هستیم.

متاسفانه شاهد ناهنجاری جدی در رفتار و گفتار برخی از مدیران، مربیان و بازیکنان هستیم. گفتاری که حتی در نشست های خبری هم شاهد آن هستیم. این در حالی است که در ماده 5 قرارداد بازیکنان و مربیان با باشگاه ها صراحتا قید شده است که آنها باید مفاد اساسنامه فدراسیون را رعایت کنند و علیه مقامات رسمی شامل مدیران فدارسیون، سازمان لیگ، باشگاه ها در رسانه ها صحبت نکنند. همچنین تعهد مضاعفی از مربیان و بازیکنان در بند 8 ماده ی اساسنامه لیگ فوتبال ایران از یازده سال پیش درج شده است که هیچ مربی و بازیکن و مدیری حق ندارد علیه مقامات رسمی فوتبال در رسانه ها صحبت کند.

فارس: اگر چنین است پس باشگاه ها چگونه باید انتقادهای خود را نسبت به سازمان لیگ و فدراسیون مطرح کنند؟

باشگاه ها اگر هر اعتراض و انتقادی نسبت به سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال دارند باید شکوائیه و گلایه خود را به طور کتبی در فرم های مخصوصی که برای این کار درست شده است به سازمان لیگ اعلام کنند و سازمان لیگ هم ظرف مدت یک هفته موظف است که خودش یا با حضور اعضای هیئت رئیسه موارد اعتراضی را بررسی و پاسخ بدهد. اگر جواب برای آن باشگاه قانع کننده نبود در مرتبه اول آن باشگاه می تواند از طریق فدراسیون این مسئله را پیگیری کنند. ضمن احترامی که برای تمامی رسانه ها قائل هستیم اما مدیران و مربیان نباید اعتراض و انتقادهای خود را علیه مقامات رسمی فوتبال و سازمان لیگ و فدراسیون در رسانه ها بیان کنند.

فارس: اما اکنون کار از این حرف ها گذشته و همه علیه یکدیگر و حتی مسئولان رسمی فدراسیون و سازمان لیگ هم مصاحبه می کنند.

این قانون از گذشته نیز وجود داشته است که اگر مربی یا مدیرعاملی 4 اصولی را که گفتم زیر پا بگذارد و به تذکرهای کتبی ارسال شده به باشگاهش بی توجه باشد سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال این حق را دارد که مجوز حضور آن فرد را در لیگ در هر رده ای که هست ابطال کند و عضویت این فرد در فوتبال را تعلیق کند. به همین دلیل می خواهم از طریق خبرگزاری فارس یکبار دیگر این مسایل قانونی را یادآور شوم. به خصوص در این فصل که تعداد تیم های سقوط کننده به لیگ دسته یک و تیم های صعود کننده به لیگ برتر با توجه به کاهش تیم های لیگ برتری محدود شده است. بهتر است مسئولان باشگاه ها در لیگ برتر و لیگ یک این مسایل را یک بار دیگر مرور کنند و اگر اعتراض یا انتقادی دارند از طریق همان فرم های مخصوص به سازمان لیگ اعلام کنند.

فارس: اما حتی نسبت به کاهش تعداد تیم های لیگ برتری هم مربیان معترض هستند. مثلا فیروز کریمی این کار را غیر منطقی می داند.

بعد از انتقاد فیروز کریمی از نحوه سقوط تیم ها به لیگ یک ایشان را دعوت کردیم و به سازمان لیگ آمد و مستندات خود را به او درباره تعداد تیم های سقوط کننده ارایه کردیم و او بعد از آن گفت که در اظهار نظر عجله کرده است. ما به کریمی گفتیم که در ابتدای فصل که مشخص نبود چه تیم هایی به دسته اول سقوط می کنند گردش کار مخصوص این کار تهیه شد و به هیئت رئیسه سازمان لیگ رفت و تایید و شد و سپس آئین نامه مسابقات لیگ ابلاغ شد.

فارس: محمد مایلی کهن هم علیه مهدی تاج مصاحبه تندی انجام دادو به اینکه چرا پیکانشهر ورزشگاه اختصاصی پیکان شده است اعتراض کرد.

45 روز قبل باشگاه پیکان به سازمان لیگ نامه نوشت و اعلام کرد به دلیل دوری ورزشگاه تختی و هزینه هایی که این ورزشگاه برایش دارد می خواهد که در پیکانشهر میزبان حریفان خود باشد و نواقص آن را هم برطرف می کند اما هیئت رئیسه سازمان لیگ در آن زمان به دلیل استعفای بهروان تشکیل نشد و بعد از آمدن مهدی تاج هیئت رئیسه با درخواست باشگاه پیکان آن هم بعد از رفع نواقص موافقت کرد. بعد از مصاحبه مایلی کهن، ما به باشگاه گهر نامه نوشتیم و از آنها خواستیم به ما اعلام کنند که حرف های مایلی کهن موضع باشگاه است یا موضع شخصی خود مایلی کهن؟ اگر حرف های مایلی کهن موضع باشگاه است وضعیت فرق می کند اما اگر مایلی کهن نظر شخصی اش را اعلام کرده است باید به کمیته بازرسی، نظارت و ارزشیابی سازمان لیگ بیاید و مستنداتش را در مورد صحبت هایش ارایه کند. بعد از شنیدن حرف هایش و دیدن مستندات او درباره مایلی کهن طبق مقررات و آئین نامه ها اتخاذ تصمیم خواهد شد.

فارس: سرپرست تیم فجر هم شکست 5 بر صفر مقابل استقلال را شائبه دار خوانده است. در این مورد چه صحبتی دارید؟

در این مورد با سرمربی و مدیرعامل باشگاه فجر صحبت می کنیم و از آنها می خواهیم اگر از موضوع مشکوکی باخبرند آن را به ما اعلام کنند و یا مستنداتشان را به ما ارایه کنند تا موضوع را پیگیری کنیم. اما نظر شخصی من این است که بازیکنان فجر را پاک می دانم و چنین مسایلی در مکتب باشگاه فجر قرار نمی گیرد.

فارس: اما سرپرست تیم صراحتا این حرف را زده است؟

من نمی خواهم اظهار نظر فنی بکنم اما تصور می کنم فجر با ترکیبی کاملا هجومی برابر استقلال بازی کرد و از همان منطقه ای که در بازی های گذشته اش ضربه خورده بود صدمه دید، یعنی قلب دفاعش.

فارس: یعنی معتقدید اتفاق غیرعادی در بازی فجر و استقلال رخ نداد؟

من نظر شخصی ام را گفتم در این زمینه هم همانطور که گفتم با مدیرعامل و سرمربی فجر صحبت می کنیم. در هفته بیست و پنجم شاهد اوج پاکی فوتبال بودیم. دو تیم مس کرمان و ذوب آهن اصفهان که مربوط به وزارتخانه صنایع هستند بازی جوانمردانه ای را به نمایش گذاشتند. آن هم در زمانی که ذوب آهن در خطر سقوط بود. همچنین دیدار دو تیم پیکان و سایپا که هر دو تقریبا یک مرجع مالی دارند نیز در اوج پاکی و جوانمردی برگزار شد.

فارس: فرهاد کاظمی هم بعد از باخت مقابل مس کرمان گفت برخی تیم ها در این هفته های پایانی دست به هر کار کثیفی می زنند تا در لیگ برتر بمانند و فدراسیون و سازمان لیگ باید حواسش را جمع کند؟

لیگ برتر ما نشان داده که دامنش از هر اتهامی پاک است و شاهد آن هم تعیین تیم های سقوط کننده با گل های ثانیه های آخر مسابقات بود. همان اتفاقی که در دیدار نفت تهران و شاهین بوشهر رخ داد را یادتان هست؟ با این حال کارگروه ویژه ای هم برای مقابله با برخی از این مسایل هم تشکیل شده است.

فارس: چه کسانی عضو این کارگروه هستند؟

علی کفاشیان، مهدی تاج، خود من، بهروان، عسگری، اصفهانیان، نبی، رئیس کمیته انضباطی و مسئول حراست فدراسیون فوتبال عضو این کارگروه ویژه هستند. تا با هر تخلف احتمالی در هفته های پایانی لیگ برخورد شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها