کد خبر: ۱۱۴۲۱۹
زمان انتشار: ۱۱:۲۹     ۲۹ بهمن ۱۳۹۱
نتایج بازی‌های امسال به قضاوت ترکی چه در بازي هاي استقلال و چه در بازي هاي سپاهان به نفع آبي پوشان رقم خورده است.

به گزارش 598 به نقل از جام ورزشي؛ آماري كه در اينجا بررسي مي كنيم فقط به معناي بدسليقگي كميته داوران در انتخاب داوران ليگ برتر است و قصد تهمت زدن به تيم يا شخص خاصي نداريم.


از بین چهار تیم مدعی قهرمانی، استقلال کمترین تعداد جابجایی داورها را داشته است. در بیست و شش هفته از لیگ تنها 8 داور، بازی‌های استقلال را قضاوت کرده‌اند. در حالی که 13 داور مختلف بازی‌های سپاهان و فولاد را سوت زده اند و 11 نفر هم بازی‌های تراکتور را داوری کرده‌اند.


محسن ترکی با 6 قضاوت از 26 بازی استقلال در این فصل، رکورد‌دار بیشترین قضاوت برای یک تیم در لیگ دوازدهم است. استقلال با قضاوت ترکی 13 امتیاز کسب کرده که 25 درصد از کل امتیازات این فصلش بوده است. او همچنین 4 بازی برای سپاهان، 3 بازی برای فولاد، 2 بازی برای تراکتور و 4 بازی هم برای پرسپولیس سوت زده است. جالب اینجاست که ترکی در 4 بازی‌ای‌ که  برای سپاهان قضاوت کرده، 3 شکست و یک پیروزی نصیب شاگردان کرانچار شده است.


باز هم تاكيد مي شود كه اين آمار بيشتر به معناي بدسليقه انتخاب داوران است، چرا كه آن سبك انتخاب داوران با اين نتيجه آماري شائبه هاي زيادي در اذهان ايجاد مي كند.


اين مسئله وقتي بيشتر نمود پيدا مي كند كه بدانيم سال گذشته زمانی که قلعه نويي در تراکتور بود، داستان کاملا متفاوت بود و همه سوت هاي تركي عليه تيمش بوده است. قلعه‌نویی در پایان فصل گذشته با طعنه گفته بود که باید یک جام جداگانه به ممبینی و ترکی بدهند. این كنايه قلعه‌نویی به ترکی، به خاطر اتفاقات سال گذشته بازی تراکتور و استقلال در تبریز بود كه تركي با سوت هاي اشتباهش موجبات باخت تراكتورسازي را فراهم آورد. البته او امسال تلویحا از ترکی تعریف کرده و او را شایسته قضاوت در جام‌جهانی دانسته است.


از سوي ديگر، تراکتورسازي در بازی‌هایی که سعید مظفری‌زاده داور آن بوده، رکورد 100 درصد پیروزی را داشته است. آنها در این چهار بازی، پرسپولیس، مس، استقلال و سپاهان را شکست داده‌اند. فولاد هم همین رکورد را با قهرمانی دارد. در 4 بازی که محسن قهرمانی برای آنها سوت زده است، 4 برد نصیب شاگردان فرکی شده است.

 

 

 

 

 

 


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها