کد خبر: ۱۱۴۰۴۳
زمان انتشار: ۱۰:۵۰     ۲۹ بهمن ۱۳۹۱
دکتر محمد سليماني در گفتگو با پایگاه ۵۹۸ عنوان داشت:
حوادثی که در یکشنبه دو هفته پیش در مجلس اتفاق افتاد بیشتر به اندیشه ها برمی گردد. اتفاقات مجلس برای مردم و نظام و انقلاب خسارت بود و نتیجه ای هم از آن گرفته نشد، نه مجلس نتیجه ای گرفت و نه دولت و خسارت برای مجلس و دولت بود یعنی یک بازی صددرصد باخت باخت و دوستانی که استیضاح را شروع کردند و کلید زدن به نظرم بی تدبیری کردند و نکته سنجی نداشتند و آنها مقصر اصلی هستند که زمینه را برای یک همچنین مسائلی باز نمودند.
به گزارش پایگاه 598، دکتر محمد سليماني وزير ارتباطات دولت نهم و نماينده مردم تهران در نهمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با خبرنگار پارلمانی پایگاه 598 در خصوص ریشه بداخلاقی های سیاسی در فضای عمومی کشور اظهار داشت: ریشه بداخلاقی ها به تفکرات و اندیشه های افراد و طیف های سیاسی برمی گردد که چقدر به اصول تفکرات خودشان پایبند هستند و برنامه هایشان چیست؟ امسال، سال انتخابات است که قاعدتاً در سال انتخابات باید بیشتر بحث یک رقابت سالم مطرح شود ولی می بینیم بعضی ها برای بی جان کردن رقبای خودشان دست به یک حرکاتی می زنند.

نماينده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: یکی دیگر از عوامل بروز بداخلاقی های سیاسی برمی گردد به مسائلی چون بی انصافی, یعنی شما گروههایی را می بینید که در رابطه با ارزیابی عملکرد دولت واقعا بی انصافی به خرج می دهند و عملکردهای موفق دولت و خوب دولت و نظام و رهبری را به دید حسادت نگاه می کنند و طوری آن را تخریب می کنند که رگه هایش را آدم می بیند و بعضی ها هم شیوه رفتاری و گفتارشان این است که حالت تهاجمی بگیرند که با حالت تهاجمی گرفتن اتفاقاتی می افتد که فرد و گروهی که زیر فشار هستند نمی توانند فشارهای را تحمل کنند و در پاسخ به این فشارها یکسری رفتارهای غیر منطقی و غیراخلاقی را از خودشان نشان می دهند.



دکتر محمد سلیمانی با اشاره به اتفاقات یکشنبه دو هفته گذشته  در مجلس بیان داشت: حوادثی که در یکشنبه دو هفته پیش در مجلس اتفاق افتاد بیشتر به اندیشه ها برمی گردد. اگر نگاه کنید این دو گروهی که در مجلس با هم درگیر شدند به نوعی مورد توجه مردم قرار نگرفتند و  مردم با حضور خودشان در بیست و دو بهمن به این دو گروه یک جواب منفی دادند.

ایشان افزودند: گروه نخست افرادی هستند که در طول این چند سال گذشته همواره در جهت به دست گرفتن قدرت گام برداشته و برنامه ریزی می کنند و وابسته به مراکز قدرت و ثروت هستند و در انتخابات هم شاهد بودیم که هزینه های زیادی را انجام دادند و هرکجا که مدیریت به دستشان رسیده است ریخت و پاش های عظیم و گسترده ای را داشتند البته خدماتی را هم ارائه کرده اند ولی به هر حال همراه با ریخت و پاش بوده و گروه دیگر نیز به نحوی زاویه با انقلاب و منویات مقام معظم رهبری پیدا کردند و شعارها و مسایلی را مطرح می کنند که جزء گفتمان امام حتی مطالبات مردم نیست مثل همین جریان های ملی گرایی که در اوایل انقلاب هم شاهدش بودیم، اگر باز بخواهند ملی گرایی را مطرح بکنند طبیعتاً مردم ما عکس العملهایی را نشان می دهند و یا سخن از ارتباط با آمریکا در روند سیاست خارجی، بالاخره ملت ایران دشمن شماره یک خود را آمریکا می داند و آن را شیطان بزرگ و مسبب همه بدبختیهای بشر می داند و حاضر به کوتاه آمدن در برابر ظلم های آن نمی باشد.

وزیر ارتباطات دولت نهم گفت: گفتمان امام یک گفتمان شفافی و کاملا مشخص و شفاف است و مردم هم یاد گرفتند که عملکرد مسئولین را با گفتمان امام بسنجند و به هر حال هم در تاریخ شیعه و هم پس از انقلاب شاهد این مسئله بوده ایم که افراد را با گفتمان و اصول انقلاب بسنجند. اگر افراد با اصول هماهنگی داشتند آنها را بپذیرند اگر هر لحظه ای هماهنگی نداشتند و زاویه پیدا کردند آنها را کنار گذارند و ترد کنند.

وی با اشاره به حوادث 22 بهمن قم بیان داشت: اتفاقی که در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در قم رخ داد بسیار تلخ بود و به هر حال باید آن را محکوم کرد ولی این حادثه را باید در مجموعه ای از اتفاقات دید و تحلیل کرد که حالا این اتفاق چه سازمان یافته باشد چه سازمان نیافته یک مسئله در آن مشهود است که وقتی گروهی که شعار می دهند کل کسانی هستند که در آن محل جمع شده اند در عین حالی که باید این حرکت را محکوم کرد ولی باید از آن زاویه هم دید که مسئولین چه کار کرده اند که به یکباره یک حرکت این چنینی مورد استقبال یک جمعیت مورد توجهی از مردم قرار می گیرند یک اشکالی حتما یک جایی است که این اشکال را باید پیدا و آن را رفع کنیم که این اشکال مدتهاست در رفتار سران سه قوه دیده می شود که مردم و حتی رهبری هم هشدار داده اند و به شدت هم ناراحت هستند از رفتاری که سران قوه ها انجام می دهند و این رفتارها مورد پسند مردم نیست.

سلیمانی افزود: مردم با بداخلاقی های مسئولین مشکل دارند و نمی پذیرند و در مراسمات مختلف هم نهی کرده اند که متاسفانه برخی از دوستان به این رفتارها توجه نمی کنند طبیعتا بحثی هم که در مجلس اتفاق افتاد آن حرکتی است که به نظر می رسد چند گروهی در آن تقصیر داشتند یکی خود نماینده هایی که استیضاح کردند یعنی نه موقعیت شناس و نه زمان شناس بودند و نه مو ضوع استیضاح در واقع یک موضوع مهمی بود که مشکلی از مردم حل کند و نه اصلا موضوعی بود که با استیضاح حل شود کما اینکه حل نشده و آن چیزی که دنبالش بودند حذفش کنند سرجایش است.

نماينده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اتفاقات مجلس برای مردم و نظام و انقلاب خسارت بود و نتیحه ای هم گرفته نشد که نه مجلس نتیجه ای گرفت و نه دولت و خسارت برای مجلس و دولت بود یعنی این بازی صددرصد باخت باخت بود چون دوستانی که استیضاح را شروع کردند و کلید زدن به نظرم بی تدبیری کردند و نکته سنجی نداشتند و  آنها مقصر اصلی هستند که زمینه را برای یک همچنین مسائلی باز کردند. اشتباه بودن این گونه از برخوردها سابقه قبلی دارد چون در مهر ماه 83 هم یک می خواستند یک وزیر را از دولت هشتم استیضاح کنند که همان زمان مقام معظم رهبری فرمودند الان وقتش نیست و دردی را دوا نمی کند. واقعا از برکنار شدن وزیر کار چه چیزی آید ملت شد.

وزیر ارتباطات دولت نهم گفت: در آن استیضاح هم آقای رئیس جمهور به عنوان رئیس جمهور حرکتی که انجام دادند اشتباه بود و از آن طرف پاسخ و تندی رئیس مجلس هم درست نبود. البته قبل از رئیس مجلس هم یکسری نماینده ها هم داد و بیداد و توهینی انجام دادند که در شان مجلس و نمایندگان اصلا نبود که خود مجلس هم در تند کردن آتش برافراشته شده نقش مثبت بازی کردند مخصوصا آن لحظه ای که رئیس جمهور گفت آن نوار را پخش می کنم یکسری از نماینده ها بلند شدند و اعلام کردند بگو بگو پخش کن پخش کن در صورت منطقی باید می گفتند نه پخش نکن اینجا جاش نیست متاسفانه یک عده ای حالت احساسی پیدا کردند و شروع کردند فضا را تخریب کردن که رئیس مجلس هم پا را گذاشت رو گاز و مقداری به این تنور بیشتر دمید و به خصوص در صحبتهای آخر کارش به نظرم جنبه های توهین هم پیدا کرد که مردم از این رفتارها ناراضی هستند.

سلیمانی در ادامه بیان نمود: مردم اعتراضاتشان را به گوش مسئولین می رسانند چون بالاخره نمایندگان مجلس و رئیس سه قوه در درون مردم حضور دارند. ولی باید از این مسئولین طراز اول کشور خواست که به این اعتراضات و نظرات و افکار عمومی مردم در واقع به مصلحت انقلاب و نظام به فرمان مقام معظم رهبری چه به صورت خصوصی و عمومی همه باید به اینها توجه کنند و به گوش جان بسپارند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۲
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
انجمن فارغ التحصيلان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۰۶ - ۳۰ بهمن ۱۳۹۱
۰
۰
http://tabyin.ir/node/18484
پاسخ
اسرا حسینی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۲۰ - ۳۰ بهمن ۱۳۹۱
۰
۰
بچه بازی بود
اتفقات یکشنبه ی سیاه بچه بازی بود
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها