کد خبر: ۱۱۴۰۲۴
زمان انتشار: ۱۳:۱۲     ۲۸ بهمن ۱۳۹۱
حجت‌الاسلام رهبر:
امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به اعلام آمادگی برخی مسئولان نظام برای مذاکره با آمریکا گفت: هیچ مقام و مسئولی در این باره نباید خارج از چارچوب مواضع رهبری و ملت اظهار نظر کند.

حجت‌الاسلام محمدتقی رهبر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب چند روز پیش در دیدار خود با فرماندهان نیروی هوایی ارتش بر این موضوع تأکید مجدد داشتند که دعوت به مذاکره و اعلام آمادگی به مذاکره با اعمال فشارها نشانه نبودن صداقت آمریکایی‌ها است.

* مواضع نظام مواضع رهبری و ملت است 

وی با توجه به اینکه مواضع نظام مواضع رهبری و ملت است، گفت: ملتی که اینچنین روز 22 بهمن حماسه خلق کردند و فریاد مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل سر دادند با این مذاکره اعلام مخالفت کردند.

امام جمعه موقت اصفهان افزود: این مخالفت مردم با اصل مذاکره نیست بلکه با مذاکره در شرایطی که طرف مذاکره کننده صداقت در رفتار ندارد است.

وی ادامه داد: هدف اصلی آمریکایی‌ها نیز از مذاکره این است که می‌خواهند یک مانوری بدهند و عامل فشاری بر ضد ملت و جمهوری اسلامی ایران ایجاد کنند.

* هر کس در حد مقام و جایگاه خود صحبت کند 

رهبر نسبت به اعلام آمادگی آقای احمدی‌نژاد برای مذاکره با آمریکا تصریح کرد: هر کس در هر مقام و جایگاهی که باشد تنها باید در همین قالب صحبت کند و هیچ مقام و مسئولی در خارج از چارچوب مواضع رهبری و ملت حق سخن گفتن ندارد، زیرا نظام ما نظام سازش با آمریکا نیست.

وی با اشاره به جمله‌ای از امام که فرمودند «اگر آمریکا آدم بشود، آن وقت می‌توانیم مشکلات را رفع کنیم»، تأکید کرد: مشکل این است که آمریکا هنوز آدم نشده و آمریکایی‌ها می‌خواهند از این فرصت سوء استفاده کنند زیرا از طرفی تحریم‌ها و فشارها را افزایش می‌دهند و از طرفی هم اعلام مذاکره می‌کنند.

* مذاکره با آمریکا مانور سیاسی آمریکاست / نباید فریب خورد

امام جمعه موقت اصفهان بیان کرد: این‌ها مانورهای سیاسی است و بنابراین نباید فریب این مانورهای سیاسی آمریکا را خورد.

وی اظهار کرد: مادامی که سیاست‌های اصولی ما حمایت از مقاومت، حمایت از مردم مظلوم فلسطین، به رسمیت نشناختن صهیونیست و پایبندی به فرموده امام مبنی بر محو شدن اسراییل از صفحه روزگار است و تا زمانی که آمریکایی‌ها از سیاست‌های خود دست نکشند امکان تفاهم و سازش بین ما و آمریکایی‌ها وجود ندارد بنابر این صحبت از مذاکره و آمادگی دیگر معنی ندارد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها