کد خبر: ۱۱۳۹۵۳
زمان انتشار: ۱۰:۰۵     ۲۸ بهمن ۱۳۹۱
یاسر هاشمی روایت می‌کند:
یاسر هاشمی می‌گوید: آقای هاشمی خود را مشاور امین رهبری می داند، مشورت امین بودن دو واژه مهم هستند. ممکن است آقای هاشمی نقدهایی به روند جاری کشور داشته باشد اما اگر قرار باشد که نقشی را در این باره ایفا کند، مشاور امین بودن بهترین نقش است.
598 به نقل از گروه سیاسی مشرق، با وجود آنکه ایت الله هاشمی رفسنجانی بارها کاندیداتوری خود برای انتخابات ریاست جمهورری را منکر شده است ولی اظهارنظرهای اطرافیان وی گویای چیز دیگری است.

محمد هاشمی، برادر آیت‌الله در گفتگو با باشگاه خبرنگاران با اظهار بی اطلاعی از حضور ایت الله هاشمی به تاکید مردم و جریانات سیاسی بر حضور هاشمی اشاره می کند و وی را " تنها راه نجات ملت" می داند .

وی همچنین در مراسم درگذشت محمد کاظم مرعشی برادر همسر هاشمی رفسنجانی به خبرنگار فارس اینطور می‌گوید که رویکرد جامعه به سمت آقای هاشمی برای کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری معطوف شده و می‌گویند ایشان باید بیاید و ایشان می‌تواند مسائل را حل کند.

یاسر هاشمی فرزند آیت الله رفسنجانی نیز در شماره اخیر نشریه مثلث؛ با این نشریه به گفتگو نشسته است.

یاسر در حالی که خود را مخالف کاندیداتوری پدر می داند با اشاره به طرح "دولت وحدت ملی" تاکید می کند که آقای هاشمی یک آدم عملگراست و به حرفی که می زند عمل می کند.
او همچنین از این می‌گوید که آقای هاشمی همیشه سعی کرده حرفی را در محیط اجرایی و سیاسی بزند که بتواند عمل کند.

وی همچنین تأکید می‌کند: تقریباً به سختی می توان کسی را از میان کاندیدهای موجود برای قرار گرفتن در جایگاه ریاست دولت وحدت ملی نام برد.

در ادامه خلاصه گفتگوی یاسر هاشمی با هفته نامه مثلث را می خوانید:


* قطعا در ذهن آقای هاشمی کنار کشیدن از عرصه سیاسی، تحریم، دوری یا بی تأثیری در انتخابات جایی ندارد و تلاش می کند شرایط را طوری فراهم کند که یک انتخابات مطلوب برگزار شود.

* مهمتر از اینکه بگوییم آقای هاشمی باید کاندیدا شود یا نباید پا به این عرصه بگذارد، افکار سنجی مردم و تعیین اولویت و نیاز کشور اهمیت دارد، سپس در بحث ها و مناظرات دیدگاه ها  تفکیک می شوند، در مرحله بعدی پرچمدار این قضایا جلو می آید و خود را معرفی می کند. طبیعتاً همین الان آقای هاشمی ذهنیت و تصمیمی برای نامزد شدن ندارد، گام اول ایشان کمک برای برگزاری یک انتخابات مطلوب است. گام دوم تشریح افکار خود و اطرافیانش برای جامعه است تا بعد تشخیص داده شود پرچمدار این افکار چه کسی خواهد بود.


* من خیلی صریح بگویم امروز ایشان نظری بر کاندیداتوری ندارد و این مساله را نمی بیند که خود به صحنه انتخابات بیاید. آقای هاشمی به کمک برای برگزاری انتخابات  مطلوب فکر می کند، فکری که ته مایه اش پر رنگ کردن بحث سازندگی و اعتدال در ذهن مردم است تا زمینه برای انتخاب کاندیدای نزدیک به این ایده فراهم شود.


* خودم خیلی موافق حضور پدر در انتخابات نیستم.


* ایشان خود را مشاور امین رهبری می داند، مشورت امین بودن دو واژه مهم هستند. ممکن است آقای هاشمی نقدهایی به روند جاری کشور و بعضی مسائل مورد مشورت قرار نگیرد- که البته خود ایشان گفت من مثل گذشته مورد مشورت قرار نمی گیرم- اما اگر قرار باشد که نقشی را در این باره ایفا کند، مشاور امین بودن بهترین نقش است.


* ارتباط و رابطه مقام معظم رهبری با هاشمی رفسنجانی یکی از موضوعات اصلی برای حفظ بقا،‌ ارتقا و توسعه نظام است.


* منش اصلی همه رفتارهای آیت الله هاشمی منش اعتدالی است. احساس می شود اعتدال خواست عمومی جامعه است، مردم امروز از رفتارهای افراطی در حوزه های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی خسته شدند.


* تقریباً به سختی می توان کسی را از میان کاندیدهای موجود برای قرار گرفتن در جایگاه ریاست دولت وحدت ملی نام برد، ولی بزرگان باید کمک کنند. اعتقاد دارم باید کمک کرد که افراطیون از صحنه کنار بروند.


*یاسر هاشمی در خصوص امکان عملی شدن طرح دولت وحدت ملی گفت: آقای هاشمی یک آدم عملگراست و به حرفی که می زند عمل می کند. آقای هاشمی همیشه سعی کرده حرفی را در محیط اجرایی و سیاسی بزند که بتواند عمل کند.


*بعضی ها که با طرح "دولت وحدت ملی" مخالفت می کنند یا اصل موضوع را قبول ندارند یا از وحدت ملی تعریف شان اشتباه دارند، در مقابل موافقین نیز احتمالاً تعریفشان با تعریف آقای هاشمی یکی است. در حالت بدبینانه، کسی که منافع خود را در تشکیل دولت وحدت ملی نمی بیند طبیعتاً با آن مخالفت می کند.


*هیچ وقت ندیدم آقای هاشمی نقد جدی به آقای ناطق داشته باشد، بنابراین به نظرم ایشان هم جزو یکی از کاندیداهای مطلوب است.


* آقای ولایتی از مدیران خوب آقای هاشمی است، ولی گویا ایشان با موضوع وحدت ملی موافق نیست.


* آقای هاشمی با خیلی ها صحبت انتخاباتی کرده، یکی از آن افراد آقای روحانی بوده است.


* من اعتقاد دارم اصلا آقای هاشمی صاحب یک منش و تفکر خاص هستند، یعنی اگر جناح اصلاح طلب و اصولگرا در کشور داریم، آقای هاشمی هم خود ایده ای دارند و در ابعاد اجتماعی، اقتصادی،‌ سیاسی و مدیریتی دیدگاه دارد و واقعا متفاوت با همه اینهاست.


* آن موقع که جریان چپ یک فاصله ای از قدرت گرفت، آقای هاشمی آن موقع رئیس جمهور بود و برای حفظ جریان چپ، آقای موسوی خوئینی ها را به ریاست مرکز تحقیقات استراتژیک منصوب کرد که برای من خاطره جالبی است. خوب طبیعتا هم همین اصلاح طلبان تندرو مثل آقایان عبدی و حجاریان در این مرکز جمع شدند.
اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
سيدمجتبي
IRAQ
۱۲:۲۷ - ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۲
۰
۰
تنها منجي شرايط فعلي كشور كسي مثل آيت الله هاشمي رفسنجاني است ، كه ميتواند ازهمه گروها ونظرات دركابينه اش استفاده كند.وكشوررا ازاين بحران نجات بدهد.
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها