کد خبر: ۱۱۳۹۳۹
زمان انتشار: ۰۹:۳۴     ۲۸ بهمن ۱۳۹۱
دولت ایسلند می‌گوید: برای مقابله با هرزه‌نگاری اینترنتی سیاست‌های جدیدی را اعمال خواهد کرد و از سیستم‌های فیلترینگ بهره خواهد برد.

به گزارش فارس به نقل از تایمز، دولت این کشور می گوید مصمم است جلوی بارگذاری و مشاهده محتوای مستهجن را در این کشور بگیرد. در صورت اجرایی شدن این طرح ایسلند به اولین کشور غربی مبدل خواهد شد که بخشی از اینترنت را فیلتر می کند.

طرفداران این طرح در ایسلند می گویند هدف اصلی از مقابله با هرزه نگاری حفاظت از زنان و کودکان و جلوگیری از آسیب دیدن آنان است.

وزیر کشور ایسلند در این مورد گفته است: ما باید هرزه نگاری خشن را ممنوع کنیم زیرا با اثرات مخرب آن بر روی جوانان موافقیم و می دانیم هرزه نگاری با وقوع جرائم خشن ارتباط مستقیمی دارد.

بر اساس این طرح هم آدرس سایت های هرزه نگارانه مسدود می شود و هم استفاده از کارت های اعتباری در این کشور برای عضویت در سایت های هرزه نگاری و مستهجن ممنوع خواهد شد. پیش از این چاپ و توزیع محتوای هرزه نگارانه در ایسلند ممنوع شده بود. انتظار می رود قوانین یاد شده از ماه آوریل در ایسلند اجرایی شوند.

در سال های اخیر عده زیادی از معلمان و متخصصان حوزه آموزش و همین طور پلیس خواستار مسدود شدن سایت های هرزه نگارانه در ایسلند شده بودند و این احتمال وجود دارد که اجرای این طرح برخی دیگر از کشورهای اروپایی را نیز تحت تاثیر قرار دهد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها