کد خبر: ۱۱۳۸۶
زمان انتشار: ۱۵:۳۶     ۳۱ فروردين ۱۳۹۰
خبر شب گذشته رئیس کل بانک مرکزی مبنی بر عرضه گسترده سکه و طلا در شعب بانک‌ها از روز شنبه هفته آینده قیمت ربع سکه بهار آزادی را تنها در عرض یک ساعت 23 هزار تومان کاهش داد.
بنابراین گزارش، قیمت ربع سکه بهار آزادی که امروز صبح 158 هزار تومان بود در ساعت 12 ظهر به 135 هزار تومان کاهش یافت.
نیم سکه بهار آزادی نیز به قیمت 220 هزار تومان خرید و فرش شد.
سکه بهار آزادی طرح جدید با 13 هزار تومان کاهش از 448 هزار تومان به 435 هزار تومان رسید.
هر اونس طلا در بازارهای جهانی 1499 دلار معامله شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبری فارس «توانا»، نواسانات بازار طلا امروز نیز در حالی ادامه دارد که محمود بهمنی رئیس کل بانک مرکزی شب گذشته از بازگشت آرامش در بازار طلا و سکه حداکثر تا روز جاری خبر داده بود؛ اما اخباری که از بازار می‌رسد بیانگر ادامه افزایش کاذب قیمت‌ها و نابسامانی در این بازار است.

امروز طلافروش‌ها و سکه‌فروش‌های بازار تهران تنها سکه‌ها را با قیمت‌های متعدد و متنوع اما همراه با حباب سنگین به مردم می‌فروشند. لازم به ذکر است سکه‌فروش‌ها که پیش از این به خرید و فروش سکه نیز می‌پرداختند در روزهای گذشته و به خصوص امروز فقط سکه‌ها را می‌فروشند و هیچ خریدی از مردم ندارند.
بسیاری از افرادی که دارنده سکه هستند هنگام مراجعه به بازار برای فروش سکه‌‌هایشان با پاسخ منفی مواجه می‌شوند. 


تعداد اندک و انگشت‌شماری‌ از مغازه‌ها که در این هیاهو از مردم سکه می‌خرند نرخ‌های بسیار پایین‌تری را نسبت به نرخ فروش به مردم اعلام می‌کنند. البته محمد کشتی‌آرای رئیس اتحادیه طلا و جواهر نیز این گفته‌ها را تایید کرده و به خبرنگار فارس می‌گوید بیشتر طلافروشان در تلاش هستند که سکه‌هایی را که از حراج خریده‌اند را پیش از شکست حباب قیمتی به فروشند.
وی ادامه داد: اظهارات رئیس کل بانک مرکزی درباره ارزان شدن قیمت طلا حداکثر تا روز شنبه و احتمالا تا امروز موجب این وضعیت شده است.
به گفته وی برخی از این اظهارات مردم را به فروش سکه‌ها و سکه‌فروش‌ها را نیز فروش سکه‌هایشان با ارقام حبابی فعلی راغب کرده است. 


به گزارش فارس امروز قیمت طلا در بازار جهانی و داخلی افزایش یافته و هر گرم طلای 18 عیار به قیمت 40 هزار و 600 تومان فروخته می‌شود.
گزارش فارس حاکی است محمود بهمنی تمام قیمت‌های فعلی بازار طلا را همراه با حباب دانسته و از مردم خواسته که به سفته بازان و واسطه‌ها اعتماد نکنند. هم‌چنین وی از آغاز حراج گسترده سکه و شمش 12 کیلوگرمی از روز شنبه در اکثر واحدهای بانکی خبر داده بود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها