کد خبر: ۱۱۳۳۴۴
زمان انتشار: ۱۴:۰۲     ۲۴ بهمن ۱۳۹۱
فیلم «استرداد» به کارگردانی علی غفاری با پرداخت به موضوع طلاهای مسروقه در دوران پهلوی مخاطبان خود را در دو جبهه موافق و مخالف قرار داده است، مخالفان استرداد را تحریف کننده تاریخ و موافقان این فیلم را مدافع سینمای ملی عنوان می‎کنند.

به گزارش 598 به نقل از خبرگزاری فارس، «استرداد» به کارگردانی علی غفاری سیمرغ‌های بلورین سی و یکمین جشنواره فجر را از آن خود کرد، این فیلم در آخرین روز جشنواره فیلم فجر مهمان سینماهای اصفهان است.

استرداد که برنده سیمرغ بلورین سی و یکمین جشنواره فیلم فجر است به داستان جنگ جهانی دوم می‎پردازد، در حقیقت استرداد برداشت آزاد کارگردان از اتفاقات جنگ جهانی دوم است، که در روزهای اخیر این فیلم مورد انتقادات فراوانی نیز از سوی منتقدین به دلیل تحریف در تاریخ قرار گرفت، که با واکنش کارگردان نیز مواجه شد، به گونه‎ای که  کارگردان در پاسخ به منتقدان گفت برای پرداخت به این موضوعات اسناد و مدارک تاریخی موجود است.

استرداد به گفته عوامل فیلم به دفاع از سینمای ملی و احیای آن پرداخته است و با بیان واقعیات قصد دارد نقاط کور در تاریخ را روشن کند.

استرداد با هزینه چهار میلیارد و 750 میلیونی در لوکشین‎های مختلف مسکو، بندر انزلی و تهران ضبط شده است و به داستان طلاهای به سرقت رفته توسط پهلوی می‎پردازد، این فیلم به دلیل پرداخت به موضوع حساس بازگشت و یا عدم بازگشت طلاهای مسروقه توسط پهلوی به ایران مخاطبان خود را در دو جبهه موافق و مخالف قرار داده است، که مخالفان استرداد معتقد هستند این فیلم به دفاع از پهلوی پرداخته است و موافقان در جواب می‎گویند این فیلم نه تنها دفاع از پهلوی نیست بلکه به عدم صلاحیت این رژیم نیز در اداره کشور اشاره دارد.

با تمام موافقت‎ها و مخالفت‎هایی که برای فیلم استرداد صورت پذیرفت، این فیلم برنده سیمرغ بلورین بهترین فیلم، بهترین بازیگر مرد شد و امروز در سینماهای اصفهان روی پرده می‎رود.

به گزارش فارس، کتاب چهارمین جشنواره فیلم فجر اصفهان عصر امروز در سینما ساحل بسته می‎شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها