کد خبر: ۱۱۳۲۹
زمان انتشار: ۱۳:۵۱     ۳۰ فروردين ۱۳۹۰
نفيسه ابراهيم‌زاده انتظام - جامعه دانشگاهي كشور در اعتراض به تعدي نسبت به حجاب «زهرا كاظمي صالح» دانشجوي ايراني مقيم لندن از سوي چهار دختر تروريست اعتقادي انگليسي، روز پنج‌شنبه هفته جاري مقابل سفارت انگليس تجمع مي‌كند.

به گزارش «جوان»، ايوب توكليان دبيركل اتحاديه جامعه اسلامي دانشجويان با محكوم كردن مصاديق سلب آزادي انديشه و اعتقاد در اروپا، به خصوص اقدام اخير افراد ناشناس عليه حجاب زهرا كاظمي صالح دانشجوي مسلمان ايراني مقيم لندن خطاب به دستگاه ديپلماسي كشور خواستار پيگيري حقوقي و قضايي ماجرا در سطح بين‌‌المللي شد. وي به «جوان» گفت: جامعه دانشگاهي در اعتراض به اين اقدام، به دنبال برگزاري تجمع در مقابل سفارت انگلستان در روز پنج‌شنبه هفته جاري است.

وقتي يك مخاطب با خبر ضرب و شتم دانشجوي ايراني مقيم لندن به جرم داشتن حجاب روبه‌رو مي‌شود، مي‌توان حدس زد، چه تفكراتي به ذهن او خطور مي‌كند. همزمان درگير احساس‌هاي عشق و نفرت، خشم و غرور و غم و حق‌طلبي مي‌شود. «احسنت زهرا خانم، خدا قبول كند». اين هم از مهد حقوق بشر!». «چقدر آزادي بيان و انديشه!». «مستضعفين و صالحين وارثان زمين‌اند». «نگه داشتن دين در آخرالزمان مثل نگه داشتن آتش در دست است». «و بشارت بده به آنان كه ايمان آوردند و بر اين ايمانشان استوارند...»

اما جامعه دانشگاهي بيشتر از بقيه اقشار اين درد را احساس مي‌كند. روز شنبه گذشته صورت تمام دانشجويان مسلمان دنيا خوني شد و تفكر اسلامي تمام تحصيلكردگان مسلمان مورد تعرض قرار گرفت.

در اين رابطه دبيركل اتحاديه جامعه اسلامي دانشجويان اتفاقي را كه براي زهرا كاظمي صالح افتاد، هتك‌حرمت نسبت به انديشه و اعتقاد تمام ايرانيان و به‌خصوص دانشجويان ايراني دانست. توكليان اظهار داشت: دولت انگلستان در محافظت از امانت ايرانيان در كشورش كوتاهي كرده و بايد در اين رابطه پاسخگو باشد.

بوي تعفن حقوق بشر ابزاري از لندن بلند شد
عكس‌هاي صورت خون‌آلود زهرا كاظمي صالح به انسان يادآور مي‌شود كه اروپا و غرب كه خود را پرچمدار حقوق بشر مي‌دانند، باز هم در عمل رفوزه شدند. اين هم از حقوق بشر غربي! دولت‌ها و حكومت‌هايي كه با ادعاي حقوق بشر داعيه قيموميت دنيا را دارند و با استفاده از چماق حقوق بشر براي مصادره سرمايه‌ها و حتي موجوديت كشورها قطعنامه و بيانيه صادر مي‌كنند.
توكليان نيز در ميان گفته‌هايش اين تناقض و دروغگويي غرب را از ياد نبرد و اضافه كرد: اتفاقي كه براي خانم كاظمي افتاد نقدي نسبت به شرافت و ارزش‌هاي انساني است و كمتر از قتل نفس نيست.

وي به سكوت رسانه‌اي غرب در مورد اين اتفاق اشاره و خاطرنشان كرد: رسانه‌هاي كذاب در انحصار صهيونيست كه به خاطر اعلام حكم اعدام يك مجرم ماه‌ها، بازي تبليغاتي به راه مي‌اندازند، امروز در مقابل نقض آزادي انديشه يك مسلمان در لندن، در روز روشن و در مقابل انظار عمومي به قيمت ضرب و شتم وي، خاموش مانده‌اند.

توكليان در ادامه با بيان انتظار دانشگاهيان از دستگاه ديپلماسي كشور درخصوص پيگيري بين‌المللي اين اتفاق گفت: در اين مورد هيچ تأمل و درنگي جايز نيست و بايد اقدام صريح و قاطعي در قبال آن صورت بگيرد. جامعه دانشگاهي نيز به هيچ وجه از پيگيري اين مسئله عقب‌نشيني نخواهد كرد.

واكنش بسيج جامعه زنان
بسيج جامعه زنان نيز در واكنش به اقدام گروهي غربي قرون وسطايي در ضرب و شتم زهرا كاظمي صالح با صدور بيانيه‌اي اعلام كرد: حجاب اسلامي به عنوان يكي از مهم‌ترين اركان جامعه مسلمانان چنان مورد تأكيد آيات قرآني و احاديث معصومين قرار گرفته است كه با هيچ قانون بشري نمي‌توان خللي در لزوم رعايت آن ايجاد كرد. لذا ممنوعيت اين مقوله در برخي كشورها و مورد ضرب و شتم قرار دادن دختران مسلمان به خاطر حجاب، امري مردود و غيرمنطقي بوده و علاوه بر اينكه با مباني عقلي و ديني سازگاري ندارد، اين سياست ضدديني با اصول عام‌الشمول حقوق بشر نيز مغايرت دارد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها