کد خبر: ۱۱۳۲۷۵
زمان انتشار: ۱۱:۱۷     ۲۴ بهمن ۱۳۹۱
مدیرعامل باشگاه استقلال ضمن عذرخواهي از مواضع اخير سرمربي تيمش نسبت به فردوسي پور گفت: «هفته گذشته برخی رسانه ها برای اینکه کی روش را بالا ببرند، قلعه نويی را زدند.»

به گزارش 598 به نقل از جام ورزشي؛ اولین بخش برنامه به بررسی بازی ایران مقابل لبنان اختصاص داشت. گزارشگر برنامه، ترک شبانه اردو از سوی عقیلی را به طنز، به خاطر این موضوع دانست که خیال او از عدم حمله مهاجمان لبنان و بی خطری آن ها در طول بازی راحت بود.


*فردوسی پور در بخش نود درجه، محمد محمدی را در غیاب مجتبی جباری، زیدان جدید استقلال معرفی کرد که با اشتباه خود نقش بسزایی در به ثمر رسیدن گل آبی پوشان داشت.


* مجری برنامه برای هوشنگ نصیرزاده که به دلیل بیماری در بیمارستان به سر می برد آرزوی سلامتی کرد.


* حرکات تونی اولویرا در طول بازی تراکتورسازی و ملوان که حتی یک بار روی پیست تارتان دراز کشیده بود، پخش شد.


* از ساخت و ساز ورزشگاه آزادی تا لحظاتی قبل از شروع بازی تیم ملی ایران و لبنان به عنوان شاهکار جدید فدراسیون فوتبال نام برده شد.


* قلعه‌نویی سرمربی آبی پوشان در کنفرانس مطبوعاتی پیش از بازی تیمش برابر راه آهن، تلویحا ادعا کرد که برادر فردوسی پور در آوردن بازیکنان ایرانی شاغل  در لیگ های اروپایی به تیم ملی نقش دارد. البته معلوم نیست منظور قلعه نوئی از این اتهام کدام بازیکن بود، اما هرچه هست سرمربی استقلال بعد از پخش تصاویر هوادار کتک خورده ای که به بازی کردن پسرش معترض شده بود، شمشیر را از رو برای مجری برنامه نود بسته است.


وی انتقادهای زیادی علیه عادل فردوسی پور مطرح کرد و او و برنامه اش را عامل افت فوتبال ایران دانست و تاکید کرد وی آدم هایی دارد که به نفع او فعالیت می کنند و اتفاقات دیدار دوستانه برابر پیکان را نیز یک پروژه از پیش طراحی شده دانست. در ادامه گفت: «ما اگر بخواهیم برنامه ما تو 90 پخش نشود چه کسی رو باید ببینیم .»


* پاسخ فردوسي پور به اتهامات قلعه نويي؛ مردم مي فهمند چه كسي مافيا دارد


امیر قلعه نویی پس از اتفاقاتی که پیرامون تیمش رخ داد در کنفرانس خبری دیدار با راه آهن به شدت علیه عادل فردوسی پور جبهه گرفت و به دنبال انتقادات تند او، هواداران استقلال هم در روز دیدار با راه آهن علیه این مجری پرطرفدار شعارهای تندی دادند و وی را متهم به دلالی کردند.


پس از این اتفاقات عادل فردوسی پور در برنامه دوشنبه شب 90 این اظهارات و شعارهای هواداران را به تصویر کشید و پس از آن گفت: «این اتفاقات سرشار از تهمت و افتراست. تا دیروز اجنبی پرست بودیم و حالا خیانتکار و دلال و .. هم شدیم. برنامه 90، 14 سال است که روی آنتن می رود و مردم بهترین قاضی برای این برنامه هستند.»


عادل فردوسی پور ادامه داد: «اگر برنامه 90 این جایگاه را دارد به خاطر این است که مردم این جایگاه را به آن داده اند نه اشخاص. این آقایان هم نمی توانند با این حاشیه سازی ها و تهمت زدن ها برنامه ما را از مسیرش خارج کنند. کسانی که فکر می کنند با این کارها می توانند برنامه 90 را از مسیرش خارج کنند سخت در اشتباه هستند.»


فردوسی پور خاطرنشان کرد: «این تهمت ها و افتراها هیچ تاثیری در روند برنامه ما نخواهد داشت و مردم مطئن باشند تا زمانی که هستیم اتفاقات را بازتاب خواهیم داد. من نه آدم کسی هستم و نه کسی آدم من است. برنامه 90 مستقل است و کارش را با همین روند ادامه خواهد داد. مطمئنا پخش حقایق به ضرر اینهاست و به همین خاطر این مسائل را مطرح می کنند.»


تهیه کننده و مجری برنامه 90 در پایان با تاکید بر اینکه مردم بهترین قاضی هستند و آنها به 90 جایگاه خواهند داد گفت: «آقایان به جای توهین کردن و تهمت زدن صورت مسئله را پاک نکنند و اجازه بدهند مردم در مورد برنامه 90 قضاوت کنند.»


* عذرخواهي مديرعامل استقلال از فردوسي پور به خاطر مواضع اخير قلعه نويي


علی فتح الله زاده پس از پخش اظهارات امیر قلعه نويی علیه عادل فردوسی پور روی خط 90 آمد و خطاب به محری برنامه اظهار داشت: «اولین بار است که می بینم این قدر ناراحت شده اید. انتظار من از شما بیشتر است چون شما ظرفیت بیشتری دارید. در بحث شعارهایی که از طرف هواداران داده شد من به عنوان مدیرعامل عذر می خواهم اما بعضی وقت ها کنترل همه چیز دست ما نیست.»


وی افزود: «مثلا شما می دانید ما چقدر فرهاد را دوست داریم اما در یک مقطعی من دوست نداشتم هواداران مجیدی را صدا بزنند چون احساس می کردم تمرکز سایر بازیکنان به هم می خورد. به هر حال آن موقع هم کنترل ورزشگاه دست من نبود. این را گفتم تا شما بدانید ما و حتی قلعه نويی به شما احترام می گذاریم. ما در همه این سال ها یار غار هم بوده ایم. در چهارده سالی که از عمر 90 می گذرد ما تنها یک بار با هم جدال کلامی پیدا کردیم و این نشان می دهد که همدیگر فوتبال را می فهمیم.»


فتح الله زاده تاکید کرد: «در این چند وقت خیلی به طور رسمی از کسی عذرخواهی نکرده اما در اینجا از شما به صراحت عذرخواهی می کنم چون اعتقاد شما صادقانه کار می کنید. شرایط من برای صحبت کردن سخت است. الان ما در آستانه بازی های ملی دیگری قرار داریم و استقلال، سپاهان و تراکتورسازی در لیگ قهرمانان آسیا نماینده فوتبال ملی ما هستند. اگر رسانه ها حمایت کنند می توانیم پرچم ایران را به اهتزاز بیاوریم. من امشب بعد از 15 روز صحبت کردم.»


وی با اشاره به اتفاقاتی که برخی لیدرهای استقلال به وجود آورده اند گفت: «من و قلعه نويی با لیدرها برخورد کردیم اما دوست دارم شما که رسانه ای هستید فرصت بدهید با آرامش جلو برویم. در این هفته خیلی درگیر بودیم. من به عنوان پدر باشگاه با همه فرزندان درگیر شدم. اما از شما می خواهم با همان سعه صدر بعضی چیزها را نادیده بگیرید. ما هم با خاطیان برخورد می کنیم. به امیر قلعه نويی هم گفتم که شما باید صبور باشید و باید در کنار رسانه ها باشیم.»


فتح الله زاده افزود: «من با قلعه نويی زندگی می کنم و می دانم او ته دلش به شما احترام می گذارد اما اگر شما خودتان را جای قلعه نويی بگذارید متوجه فشارها می شوید. مطمئن هستم شما در آینده دو طرف به هم کمک می کنید و چون دوست هم هستید نمی خواهم دخالتی داشته باشم. مجددا به شما احترام می گذارم اما در این یک هفته فشار بسیار زیادی به قلعه نويی وارد شد. اینکه ما یک مربی خارجی را دوست داریم ایرادی ندارد اما نباید به این معنا باشد که به خاطر دوست داشتن یک مربی خارجی یک مربی دیگری را بزنیم. هفته گذشته برخی رسانه ها برای اینکه کی روش را بالا ببرند، قلعه نويی را زدند.»


* دایی: اگر این پنالتیه چرا خطا روی محمد نوری را پنالتی اعلام نکردید!


علی دایی در تماس تلفنی با برنامه 90 نسبت به کارشناس داوری(میرزابیگی) موضع گیری کرد و اظهار داشت: «برای ایشان احترام قائلم اما برخلاف نظر ایشان مربیان از داوران طلبکار نیستند و بالعکس برخی داوران هستند که از همه طلبکارند.»


وی ادامه داد: «کارشناس داوری معتقد است تنه به تنه شدن بازیکن ما با مهاجم استقلال پنالتی بوده است اما نمی دانم چرا مشابه همین صحنه در دربی که روی محمد نوری رخ داد پنالتی نبود. مگر قوانین داوری در بازی های مختلف فرق دارد؟»


سرمربی راه آهن با انتقاد از ترکی داور دیدار تیمش برابر استقلال گفت: «این داور در بازی قبلی به خاطر یک خطای ساده بازیکن ما را اخراج کرد ولی مقابل استقلال خطاهای خطرناک بازیکنان حریف را مستحق جریمه کردن نمی دانست. در حالی که عمران زاده باید مستقیما اخراج می شد.»


وی در مورد وضعیت محمد محمدی و کنار گذاشتن وی از تیم تاکید کرد: «وی بدون اطلاع من در تمرین غیبت کرد و به کریمی و غلامپور اطلاع داد که نمی تواند به تمرین بیاید اما باید به من می گفت و حداقل یک پیامک می داد. برای من نظم از همه چیز مهم تر است و ایشان بی انضباطی کرده است.»


دایی در مورد حضور در مراسم گلریزان فدراسیون زورخانه ای و خروج از مراسم به خاطر ورود محمد رویانیان گفت: «قبل از اینکه مدیرعامل پرسپولیس بیاید علی پروین با من صحبت کرد و می خواست آشتی کنیم اما مگر می شود بی احترامی کرده و حق را ناحق کنند و بعد دنبال آشتی باشند؟ من حقم را خواستم و طبق سند هم حرف زدم ولی دوستان مدام علیه من مصاحبه کردند. مطمئن باشید هر جای دیگر هم ایشان باشد جای من آنجا نیست.»


* علی دایی و میرشاد ماجدی هم اعتقاد داشتند اشکان دژاگه بهترین بازیکن ایران در مسابقه با لبنان بوده است.


* مصاحبه باره سی که برای تماشای دربی به ایران آمده بود به نمایش در آمد که در مورد توپ طلا و لیونل مسی صحبت هایی را مطرح کرد.


* محمد علی ابوطالب در بستر بیماری به سر می برد و شرایط خوبی ندارد. گزارشی از این پیشکسوت که بازیکنان زیادی را به فوتبال ایران معرفی کرده است به نمایش در آمد.


* جباری زاده مدیرعامل آلومینیوم هرمزگان روی خط تلفن برنامه حاضر شد و در مورد کنار گذاشتن میثاقیان مطالبی را عنوان کرد. او جدایی میثاقیان را توافقی دانست و دلیل این اتفاق را دادن شوک اعلام کرد.


* میثاقیان در مصاحبه تلفنی با برنامه 90 خاطر نشان کرد: کسی مسئولان آلومینیوم را شیر کرد تا مظلومی را به این تیم بیاورند. کار کردن در گرمای 100 درجه برای ما بود و هر کسی الان بیاید لپ هایش گل می اندازد و لذت می برد. کاری که من کردم گواردیولا با بارسلونا نکرد. من گفتم عجله نکنید مدیرعامل تیم هم نمی خواست من را کنار بگذارد اما برخی فشار آوردند تا این اتفاق بیافتد. من با دلال ها ارتباطی ندارم و به کسی باج نمی دهم.


در بخشی از این گفتگو میثاقیان به فردوسی پور اعلام کرد که او عادل است که مجری برنامه به طعنه گفت: بابا ما مافیا هستیم.


* در بخش بعدی برنامه به بررسی مشکلات مالی گهر دورود پرداخته شد. رضا آیت الله زاده مدیرعامل پیشین گهر دورود معتقد بود حدود 660 میلیون به حساب او وارد شده است اما حسین هدایتی اعلام می کرد که یک میلیارد و 550 میلیون تومان پول به حساب این باشگاه وارد کرده است که حدود 900 میلیون اختلاف کسری وجود دارد. امیر عابدینی در این ارتباط توضیحاتی را ارائه داد و معتقد بود که هر 2 طرف راست می گویند و پول ها پرداخت شده که با حساب رسی دقیق می توان این اختلاف را پیدا کرد.


* مجری برنامه در انتقاد به لیست دعوت شدگان تیم ملی ارتش های ایران و دعوت از رضا عنایتی اعلام کرد عنایتی حتما با حکم سرهنگ تمامی به این تیم دعوت شده است.


* مشکلاتی در مجمع عمومی هیئت فوتبال استان مازنداران به وجود آمده بود که این موضوع مورد بررسی قرار گرفت. باز هم بحث بازنشستگی غلامرضا بهروان در این جلسه مطرح بود. در پایان این جلسه بهروان به عنوان رئیس هیئت فوتبال مازندران انتخاب شد.

 

* عقيلي: با اجازه اردوي تيم ملي را ترك كردم


هادی عقیلی که شب پیش از دیدار تیم ملی ایران برابر لبنان اردوی تیم ملی را ترک کرد درباره این تصمیمش گفت: «ابتدا باید بگویم که من بدون اجازه اردوی تیم ملی را ترک نکردم اما دوست ندارم درباره دلایل این مساله به صورت تلفنی صحبت کنم.»


وی در پاسخ به این سوال که تصمیم شما هر دلیلی داشته، ارزش پیراهن تیم ملی بسیار بالاتر از این دلایل است، گفت: «من قبلا ثابت کردم که این پیراهن برایم مقدس است و این همه مصدومیت دلیل ادعای من است آن هم در شرایطی که کسی حالی از من نگرفت ولی در این چند روز همه برنامه ها به این مساله پرداختند. شاید تصمیم من تصمیم خوبی نبود اما آدم به یک جایی می رسد که شاید مجبور باشد چنین تصمیمهایی بگیرد. من صحبتهای آقای کفاشیان را هم خواندم. همه جا گفتند من بی اجازه رفتم اما من با اجازه رفتم. مطمئنا این تصمیم من یک پیشینه دارد و از اختلافهای قبلی سرچشمه می گرفت. راجع به این موضوعها نمی شود تلفنی حرف زد. من در ایران نیستم که بخواهم از خودم دفاع کنم.»


عقیلی در پاسخ به این سوال که اگر به سه شنبه قبل برگردیم آیا اردوی تیم ملی را ترک می کردی؟ گفت: «شاید شب بازی نمی رفتم اما ممکن بود بعد از بازی خداحافظی می کردم. اما سوالی که دارم این است که من اگر خداحافظی می کردم یا اینگونه می رفتم آیا در اصل مساله فرقی می کرد؟ این تنها گذاشتن تیم ملی نیست. شاید کار خوبی نکردم اما بی اجازه نرفتم. من ساعت یک شب رفتم. فکرم را کردم. من خیلی مشکلات دارم و شاید مغز من در آن زمان دستور داد اینطور بروم. شاید نشود درباره دلایل این تصمیم همه چیز را گفت اما من مطمئنا می رفتم اما شاید بهتر بود نامه می نوشتم و می رفتم هر چند در اصل قضیه فرقی نمی کرد. البته می ترسیدم اگر خداحافظی کنم بگویند اینها دسته جمعی باند درست کرده اند که می خواهند با خداحافظی به تیم ملی ضربه بزنند. همه درباره مهدی رحمتی و من قضاوت کردند اما چرا از من و مهدی کسی سوالی نپرسید. قداست تیم ملی سر جای خودش اما بعضی بازیکنان بوده اند که سه، چهار بار خداحافظی کرده اند و بازگشته اند.»


* نظرسنجی


پرسش نظرسنجی ۹۰ این بود که بهترین بازیکن ایران مقابل لبنان چه کسی بود ؟ ا- آندو 2- دژاگه 3- قوچان نژاد 4- نکونام که در این نظرسنجی، نزدیک 79 درصد به دژاگه رای دادند، نزدیک 10 درصد به نکونام و نزدیک 8 درصد به قوچان نژاد رأی دادند و 3 درصد آندو را برگزیدند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها