کد خبر: ۱۱۳۰۹۱
زمان انتشار: ۱۳:۵۸     ۲۳ بهمن ۱۳۹۱
نماينده تهران در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به برنامه مجلس براي انتقال پايتخت از تهران گفت: تبريز بعنوان مقصد بعدي پايتخت مطرح است.
به گزارش 598،‌ زهره طبيب‌زاده نماينده تهران، ري، شميرانات و اسلامشهر در مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران با اشاره به تصميم مجلس براي انتقال پايتخت از تهران گفت: من با اين طرح موافق نيستم چراكه خيلي از بافت‌هاي شهري متناسب با پايتخت در تهران محيا است و انتقال به جايي ديگر و ايجاد سازوكارهاي جديد كار بسيار غلط است.

وي افزود: اگر تصميم بر جلوگيري از ازدحام و شلوغي است بايد سازوكار وروش ديگري از جمله سياست‌هاي تشويقي  به مهاجرت از تهران اجرايي شوند و ايجاد اشتغال در شهرهاي دور از پايتخت، رسيدگي  و اجراي عدالت اقتصادي در تقسيم امكانات اقتصادي و ... براي استان‌ها مطلوب‌تر باشد

اين عضو فراكسيون اصولگرايان در مجلس نهم همچنين تصريح كرد: اگر روند سياست‌گذاري‌هاي غلط براي پايتخت جديد نيز ادامه يابد، پايتخت جديد سرنوشتي چون تهران را خواهد داشت.

طبيب‌زاده با اشاره به گزينه‌هاي  پايتخت جديد ايران گفت: تبريز بعنوان پيشنهاد مطرح است.

گفتني است؛ پيش از اين نيز كوليوند از بررسي طرح فوق در کميسيون‌هاي "امنيت ملي و سياست خارجي" ، "برنامه، بودجه و محاسبات"، "شوراها و امور داخلي"، "‌صنعايع و معادن" و کميسيون "عمران" خبر داده بود و گفته بود كه  به احتمال زياد کميسيون شوراها، ‌کميسيون اصلي بررسي‌کننده اين طرح خواهد بود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۳
در انتظار بررسی: ۹
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۹ - ۲۳ بهمن ۱۳۹۱
۲۴
۵۴
تبریز لب مرزه . پایتخت بشه ؟
پاسخ
سعيد
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۸ - ۲۳ بهمن ۱۳۹۱
۴
۱۵
تمام ساز و كارها براي پايتخت در تهران محيا است اما ضريب امنيت چقدر است؟
در مورد جايگزيني پايتخت يك زماني از شهري به نام ازنا در استان لرستان نام برده مي‌شد كه غلامحسين كرباسچي شهردار سابق تهران در دادگاه خود به آن اشاره كرده بود!
پاسخ
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۴۷ - ۲۵ آبان ۱۳۹۳
۰
۰
باسلام . بنده به عنوان کسی که اطلاع دقیق از اراک دارم . اگر نیروگاه شازند که منبع اصلی آلوده کننده شهراراک میباشه ؟ سوختش از مازوت به گاز تبدیل بشه . شهراراک از تمامی لحاظ . شرایط اشتغال . امنیت . موقعیت . شاهراه بودن . دشتهای پهن برای ساخت و ساز و . . . بهترین گزینه میباشه .
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها