کد خبر: ۱۱۲۸۳۷
زمان انتشار: ۰۰:۵۴     ۲۲ بهمن ۱۳۹۱
بی بی سی فارسی با انتشار نظر سنجی مؤسسه "گالوپ" دو خبر بد به دولت آمریکا داد. در حالی که از نظر ملت ایران میان دولت آمریکا و انگلیس تفاوتی نیست؛ اما رسانه دولتی انگلستان تلاش نمود با زیرکی پای دولت مطبوعش را از نتایج این نظرسنجی کنار بکشد.

به گزارش 598 به نقل از جام نیوز، "بی بی سی" با استناد به نظرسنجی جدیدی که مؤسسه "گالوپ" منتشر کرده است، مقصر دانستن آمریکا در تحریم ها از سوی ایرانیان و تأکید اکثریت مردم ایران بر انرژی هسته ای را دو خبر بد برای دولت آمریکا دانست.

مؤسسه گالوپ این نظرسنجی را از میان هزار ایرانی بالای پانزده سال انجام داده است و بر اساس آن با وجود این که اکثر ایرانیان تحریم ها را در زندگیشان مؤثر دانسته اند؛ اما 63% بر ادامه برنامه هسته ای ایران تأکید کرده اند و 47% آمریکا را مقصر تحریم ها شناخته اند.

 

نظرسنجی گالوپ

 

گزارشگر بی بی سی پس از اعلام این نظر سنجی، تصریح کرد: «نظرسنجی گالوپ نشان می دهد با وجود این که به نظر اکثر مردم ایران تحریم ها مؤثر بوده اند؛ اما نصف مردم ایران، آمریکا را مقصر اصلی می دانند و دو سوم آن ها از برنامه هسته ای حمایت می کنند که این دو مورد، خبر خوبی است برای دولت و رهبران ایران.»

 

مجری بی بی سی

 

مجری بی بی سی نیز در ادامه از کارشناس بخش خبری پرسید: «با توجه به این آمار چه فکر می کنید؟ آیا با توجه به تحقیقاتی که شما انجام داده اید، می شود گفت این آمار خبر خوبی برای دولت آمریکا نیست؟»

"علی واعظ" تحلیل گر ارشد ایران در گروه بین الملل بحران در جواب گفت: «بدون شک خبر خوبی برای آمریکا نیست.... و به نظر می رسد روز به روز دیدگاه منفی تری نسبت به غرب در جامعه ایران در حال ایجاد شدن است.»

واعظ زاده

 گفتنی است رسانه دولتی انگلستان می خواهد با زیرکی توپ را به زمین دولت آمریکا بیندازد؛ در حالی که مردم ایران بین دولت انگلیس و آمریکا تفاوتی نمی بینند و هر دو دولت را در بهانه گیری ها و فشارها و دشمنی ها مقصر می دانند.

جالب آن جاست که دولت های غربی با وجود آن که نظر ملت ایران را درباره انرژی هسته ای می دانند و حتی این نظرسنجی ها را منتشر می کنند؛ اما در رفتارشان با این ملت بزرگ تغییری ایجاد نمی کنند. آن ها از طرفی خود را دوست ملت ایران معرفی می کنند و از طرف دیگر با تحریم ها می خواهند جلوی دستیابی ایرانیان را از علم و تکنولوژی بگیرند.

نکته مهم تر آن است که دانستن نظر ملت ایران نیاز به نظرسنجی گالوپ و این همه هزینه کردن ندارد؛ کافی است نگاهی به خیابان های شهرهای مختلف ایران در سی و چهارمین بهار انقلاب بیندازند و برای یک بار هم که شده حضور میلیونی مردم را ببینند و به رأی و نظر ملت ایران احترام بگذارند. ملتی که سی و چهار سال در صحنه است و با حضورش حرفهایش را زده است؛ اما ظاهرا دولت های غربی گوشی برای شنیدن ندارند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها