کد خبر: ۱۱۲۷۶۷
زمان انتشار: ۱۳:۰۹     ۲۱ بهمن ۱۳۹۱
سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری ایران گفت: فکر می‌کنند کوروش باقری در اردوی تیم ملی شلاق به دست گرفته و به همه امر و نهی می‌کند.
به گزارش 598،کوروش باقری در گفت‌‌و‌گو با خبرنگار باشگاه خبری فارس «توانا»، در مورد سطح برگزاری مسابقات جام ریاست جمهوری روسیه گفت: روس‌ها با برگزاری چنین رقابتی قصد داشتند نفرات خود را در معرض آزمایش قرار دهند. این مسابقات بیشتر رقابت بین وزنه‌برداران روس بود اما تجربه خوبی نیز برای دو وزنه‌بردار ما محسوب شد.
 
* انتظارم از مولایی بیشتر بود
وی با بیان اینکه چنین نتایجی از سعید محمدپور با توجه به اینکه به واسطه حضور در رقابت‌های قهرمانی جهان مقداری وزن کم کرده بود، طبیعی بود، ادامه داد: با این حال از بهادر مولایی انتظار بیشتری داشتم و توقعم این بود که رکوردهای بیشتری را به ثبت برساند.
 
* از ناکامی سعید خوشحال شدم
باقری تأکید کرد: از اینکه سعید در این رقابت‌ها ناکام بود خوشحال شدم. این ناکامی برای وی تجربه‌ای شد تا خیال نکند می‌تواند تحت هر شرایط و حتی با آمادگی کم در هر رقابتی موفق شود. کسب عنوان سومی جهان توسط سعید محمدپور با توجه به سن کمی که داشت قابل تجلیل و قدردانی بود، اما تعریف و تمجیدهایی که پس از این مسابقات از وی شد، شاید باعث شود که وی تصور کند دیگر از مقام سومی جهان پایین‌تر نخواهد آمد. سعید با نتایجی که در روسیه به دست آمد متوجه شد که اگر بخواهد تنها یک هفته تمرین را دست کم بگیرد، به راحتی به کسانی که 20 روز پیش شکستشان داده بود، می‌بازد.
وی یادآور شد: سعید باید در این رقابت‌‌ها این تلنگر را می‌خورد و بیشتر از این حیث خوشحالم که این موضوع می‌تواند برای استارت کار وزنه بردار 94 کیلوی تیم ملی برای المپیک کمک زیادی به وی کرده و تأثیر خوب روانی و ذهنی بر روی محمدپور بگذارد.
 
* اهل فیلم بازی کردن نیستم؛ یکی از معیارهای انتخاب خوشدل رفاقت بود
باقری در مورد اضافه شدن جواد خوشدل به کادرفنی تیم ملی وزنه برداری ایران گفت: با خوشدل رفاقت دیرینه‌ای دارم. البته خیلی وقت بود که با وی در کنار هم نبودیم اما جدای این صحبت‌ها یکی از معیارهای انتخاب او می‌تواند همین بحث دوستی و رفاقت ما باشد. خیلی اهل فیلم بازی کردن نیستم. با این حال من رفیق زیاد دارم اما مهم‌تر از رفاقت این بود که خوشدل تا حدود زیادی با تفکرات من هماهنگ است.
وی افزود: یکی از دلایل اضافه شدن خوشدل این بود که وی حدود 2 سال است که به شکل کلاسیک  تیم جوانان مناطق نفت خیز جنوب را هدایت می‌کند. خوشدل تجربیات فراوانی دارد که می‌تواند کمک خوبی برای تیم ملی محسوب شود.
 سرمربی تیم ملی وزنه برداری در پاسخ به این سؤال که خوشدل تا المپیک در کنار ملی‌پوشان خواهد ماند، گفت: برنامه من که همین است اما وی باید به اردو آمده تا در مورد روزهای پیش رو با هم صحبت کنیم.
 
* تصوراتی که به اردوی تیم ملی وجود دارد با واقعیات متغایر است
باقری با انتقاد از تصوراتی که از وی در فضای اردوهای تیم ملی وجود دارد، ادامه داد: تصوراتی که از بیرون نسبت به اردوی تیم ملی وزنه برداری وجود دارد، یک مقدار با واقعیات متغایر است. اینکه این تصور خوب است یا بد کاری ندارم اما همین قدر بدانید که این تصورات متفاوت است با واقعیاتی که در حال حاضر وجود دارد. 
وی یادآور شد: به طور مثال فکر می‌کنند که کوروش باقری شلاق به دست گرفته و به همه امر و نهی می‌کند. این ذهنیتی که در فضای خارج از اردوها وجود دارد را در صحبت با دوستانی که با من راحت‌تر هستند، متوجه می‌شوم.
 
* اعتراف می‌کنم آدم انعطاف پذیری‌نیستم
باقری در پاسخ به این سوال کهشاید چون احساس می‌کنند باقری انعطاف‌پذیر نیست و بیش از حد روی نظم و انضباط پایبند بوده و مربی با دیسیپلینی محسوب می‌شود، این صحبت‌ها مطرح می‌شود؟ گفت: در مورد نظم و انضباط و این موضوع که سرمربی تیم ملی حرف آخر را باید در اردوها بزند، بعید می‌دانم کسی مشکلی داشته باشد. این حق طبیعی یک مربی است. با این حال قبول دارم که در خیلی از مسائل انعطاف پذیر نیستم و به این موضوع اعتراف می‌کنم. اما اگر هم در گذشته مشکلاتی وجود داشته، کمتر به مسائل فنی مربوط می‌شده است.
 
* مرادی با من مشکلی ندارد اما من با او مشکل دارم
وی در مورد عدم حضور سهراب مرادی در لیست جدید تیم ملی با توجه به مشکلاتی که در گذشته وجود داشته است، گفت: مرادی در مصاحبه‌ای گفته است که با کوروش باقری مشکلی ندارم اما من با رفتار او مشکل دارم. با رفتار با وی در اردوهای گذشته که در تیم ملی بود مشکل دارم. قرار نیست او با من مشکلی داشته باشد، من با مرادی مشکل دارم و اگر برایم محرز نشود که تغییر کرده است بازهم جایی در تیم ملی نخواهد داشت.
 
* محمدپور را هم 2 بار بیرون کردم
باقری در مورد برخورد قهریه با ملی‌پوشان و این موضوع که امکان دارد این برخورد موجب نزول آنها بشود، تصریح کرد: چرا از آن طرف به موضوع نگاه نمی‌کنید. پس از این برخورد مرادی انگیزه گرفت و منضبط شد و امروز به جایی رسیده که به رکورد جهان حمله می‌کند. شما می‌دانستید که پیش ازاین حتی مجبور شده بودم سعید محمدپور را 2 بار از اردوی تیم ملی بیرون کنم.
 
* نیایند بهتر از این است که اشتباه بیایند
وی یادآور شد: این برخورد در نهایت به وزنه بردار کمک می‌کند و به این موضوع شک نکنید. تمام هدف من این است که با این رفتارها، تلنگری به ملی‌پوشان خورده تا در نهایت بتوانند در آینده موفق باشند. اگر ورزشکاری حتی از استعداد بالایی هم برخودار باشد اما نخواهد با قوانین و مقررات اردو خودش را وفق دهد، بهتر است اصلا نیاید تا اینکه بخواهد اشتباه بیاید. به این موضوع اعتقاد قلبی دارم.
 
* اگر زانوی رستمی جواب می‌داد، زدن رکورد جهان دور از دسترس نبود
سرمربی تیم ملی در خصوص اینکه سلیمی به عنوان بهترین ورزنه‌بردار فوق سنگین جهان شد، اظهار داشت: انتظاری غیر از این از سلیمی نمی‌رفت. اما در مورد اینکه کیانوش رستمی در رده چهارم قرار گرفت باید عنوان کنم که وی توانمندی‌‌اش بسیار بالاتر از این صحبت‌هاست. رستمی اگر زانویش جواب می‌داد زدن رکورد جهان برایش دور از دسترس نبود.
وی در پاسخ به این سؤال که با وجود مصدومیت زانوی رستمی که به اعتقاد خودش هیچ زمان بهبود پیدا نخواهد کرد؛ آیا همچنان از این وزنه بردار استفاده می‌شود، گفت: فرض کنید که زانوی کیانوش درست باشد و مشکلی هم نداشته باشد. این ماهیت ورزش حرفه‌ای است و ورزشی را که می‌گویند سلامتی می‌آورد این ورزش نیست. مردم نباید تصور کنند که کسی که حرفه‌ای ورزش می‌کند پس سالم است.
باقری ادامه داد: یک ورزشکار حرفه‌ای ممکن است از هر لحاظ آسیب ببیند و حتی قلبش دچار مشکل شود. این موارد طبیعی است و به نظرم کیانوش رستمی می‌تواند با قدرت به کارش ادامه دهد.
وی یادآور شد: با پزشکان رستمی صحبت نکرده‌ام اما می‌دانم که مشکلش تا این اندازه حاد نیست. البته این موضوع که کیانوش گفته بود برای آمادگی تنها به 40 روز زمان احتیاج دارد، موجب انبساط خاطر من شد. 40 روز برای زمانی است که رستمی بخواهد بدن آماده‌اش را نگه دارد نه اینکه در این مدت بخواهد از صفر کار را آغاز کند. وی در این مدت تازه به جایی خواهد رسید که به آمادگی مقدماتی برای حضور در المپیک برسد.
باقری تأکید کرد: رستمی یک وزنه بردار استثنایی است و یک بدن فوق‌العاده دارد و امیدوارم در المپیک هم بدرخشد.

* روی قول نصیرشلال حساب کرده‌ام
"امروز در دسته‌های 88، 94 و فوق سنگین در جهان حرف اول را می‌زنیم اما مثل همیشه در دسته 105 کیلو خیلی حرفی برای گفتن نداشته‌ایم." باقری در این مورد به خبرنگار فارس گفت: به صورت کوتاه مدت فعلا نواب نصیرشلال در اردو هست. البته با وی هم کمی مشکل داشتم. صحبت‌های لازم با وی انجام شد و روی قولش برای تغییر رفتارش حساب کرده‌ام.
وی در مورد اینکه چرا براری در این دسته به تیم ملی دعوت نشده است، اظهار داشت: براری با وجود اینکه یک ورزشکار فوق العاده منظم است و من کاملا از وی راضی هستم اما متاسفانه به لحاظ رکوردی در این دو سال نشان داد که یک مقدار نسبت به سایر اعضای تیم ملی از روزهای اوج فاصله گرفته است.
 
* به ابراهیمی گفتم این گوی و این میدان
باقری در مورد غیبت اصغر ابراهیمی گفت: ابراهیمی در تماس با من در مورد مسائل مختلف صحبت کرد. وی اعتقاد داشت که هنوز می‌تواند در تیم ملی کار کند. من هم به اصغر گفتم که به جای او تصمیم نمی‌گیرم و تنها نظرم را در موردش گفته‌ام. به وی تأکید کردم که اگر هنوز می‌تواند وزنه بزند مسابقات لیگ بهترین فرصت است تا دو وزنه خوب برای بازگشت به تیم ملی بزند. به وی گفتم این گوی و این میدان.
 
* اعتقادی به اردوی خارجی ندارم
وی در مورد زمان اردوی خارجی تیم ملی گفت: اگر قرار به برگزاری اردوی خارجی بود باید در روزهایی که در آن قرار داریم این اردو آغاز می‌شد. اعتقادم این است که این اردو یک ماه به اعزام به لندن برگزار خواهد شد. با این حال از قبل هم گفته بودم که خیلی اعتقاد به اردوی خارجی ندارم اما ظاهرا در برنامه فدراسیون این اردو قرار دارد که در این صورت مشکلی نداریم و از آن استفاده خواهیم کرد.
 
* درهای تیم ملی همیشه باز است
باقری در خصوص اینکه آیا با اعلام اسامی تیم ملی، لیست این تیم بسته شد و به این بدان معناست که دیگر وزنه برداری در تیم ملی جایی نخواهد داشت؛ گفت: خیر. درهای تیم ملی همیشه باز است. سایر وزنه برداران می‌توانند تلاش خود را کرده و با درخشش در مسابقات لیگ به اردوی تیم ملی دعوت شوند.
سرمربی تیم ملی وزنه برداری با اشاره به اینکه 18 نفری که در لیست تیم ملی قرار دارند، بهترین‌های ایران هستند، افزود: از این پس اگر کسی مدعی است، می‌تواند خودش را در مسابقات لیگ نشان دهد.
وی تأکید کرد: به ملی‌پوشانی که به اردو می‌آیند یک توصیه دارم. آنها مطمئن باشند که فشار تمرینات خیلی بیشتر و حتی سخت‌گیری‌ها هم زیادتر از اردوهای قبل خواهد شد. اگر کسی بتواند تمرینات را تحمل کند، مطمئن باشد در وهله اول شانس قرار گرفتن در ترکیب اصلی تیم ملی و در مرحله بعدی شانس گرفتن مدال المپیک را دارد.
 
* نگران نباشید، پولم را می‌گیرم
وی در خصوص اینکه همچنان به عنوان سرمربی تیم ملی بدون قرارداد کار می‌کند گفت: با این موضوع اصلا مشکلی ندارم و قرارداد برایم مهم نیست. البته پولم را می‌گیرم و در این مورد نگران نباشید.
باقری در مورد حقوق کمیته ملی المپیک تصریح کرد: آن هم در یک مقطع پرداخت شد و در این زمینه هم مشکلی وجود ندارد. مطمئن باشید اگر روزی با حسین رضازاده مشکلی پیدا کنم سر مسائل مالی نخواهد بود.
وی در مورد اینکه رضازاده گفته است که باقری را زوری نگه خواهیم داشت، عنوان کرد: می‌تواند این کار را انجام دهد.
 
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها