کد خبر: ۱۱۲۶۶۹
زمان انتشار: ۰۹:۰۷     ۲۱ بهمن ۱۳۹۱
شاه ايران در خارج خصوصاً انگلستان اعتباري ندارد. يك رفتگر انگليسي ارزشش از شاه بيشتر است. شاه به هيچ‌وجه به فكر ملت نيست. پولها و مكنت خود را به عناوين مختلف از ايران خارج مي‌نمايد هر وقت به اروپا يا خارج مسافرت مي‌نمايد جز خوشگذراني و عياشي منظور ديگري ندارد.
به گزارش 598 یه نقل از مشرق، اسناد به جای مانده از دوران پهلوی یکی از مهمترین راهبردهایی است که می‌توان از طریق آن اوضاع و احوال آن روزگار و همچنین افرادی که در جامعه حکمرانی می‌کردند را به ما نشتان می‌دهد. مانند آنچه که ذیل آمده است:

 
 

شماره: 11021/ س ت تاريخ: 13/6/41

موضوع: اظهارات موهن سرتيپ بازنشسته سيف‌اله ضرابي نسبت به اعليحضرت همايوني در خارج از كشور

به طوري كه يك نفر مسافر ايراني كه تازه از لندن به تهران آمده اظهار داشته: سرتيپ بازنشسته سيف‌اله ضرابي كه مدتي است در لندن اقامت نموده بين ايرانيان مقيم انگلستان و حتي خارجي‌هايي كه با او آشنا هستند چنين شايع نموده است:

شاه ايران در خارج خصوصاً انگلستان اعتباري ندارد. يك رفتگر انگليسي ارزشش از شاه بيشتر است. شاه به هيچ‌وجه به فكر ملت نيست. پولها و مكنت خود را به عناوين مختلف از ايران خارج مي‌نمايد هر وقت به اروپا يا خارج مسافرت مي‌نمايد جز خوشگذراني و عياشي منظور ديگري ندارد من (سرتيپ ضرابي) عار دارم كه در خارجه خود را ايراني معرفي نمايم. حتي حاضرم در انگلستان شاغل پست‌ترين كارها باشم و نگويند كه يك نفر ژنرال ايراني هستم. ضمناً دوست نزديك و همفكر او در لندن سرتيپ زاهدي است كه سرپرستي اطفال خود را كه در لندن تحصيل مي‌كنند عهده‌دار است.

فعلاً اقدامي ندارد. 24/6/41 ش
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
saha
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۲۸ - ۲۲ بهمن ۱۳۹۱
۱
۰
واقعا آدم که این چیزا رو میبینه و میخونه متاسف میشه و حالت عجیبی به آدم دست میده که واقعا جایگاه شاه یک کشور این طور بوده ؟!!!!
پس جایگاه مردم ما تو اون روزا چطوری بوده .
ای لعنت خدا بر شاه خائن ، ای نفرین به این طرفداران شاه
من دیگه خونم به جوش اومده به خدا !!!!
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها