کد خبر: ۱۱۲۴۸۸
زمان انتشار: ۱۹:۵۹     ۱۹ بهمن ۱۳۹۱
فوتبال ملی - مهدی محمد نبی می گوید فدراسیون فوتبال به دقت اتفاقات مربوط به تبانی را زیر نظر دارد و از فیفا می خواهد تا این اتفاق را پیگیری کند.
به گزارش خبرآنلاین ؛ مهدی محمد نبی ، دبیرکل فدراسیون فوتبال و سرپرست تیم ملی این روزها مسئولیت مهمی دارد. او باید همه اتفاقات مربوط به آماده سازی تیم ملی را طوری پیش ببرد تا خیال همه راحت باشد که شاگردان کروش برای 3 بازی پایانی دور مقدماتی شان با آمادگی کامل پا به میدان ومسابقه می گذارند. او که تیمش در اولین گام بازسازی توانست 5 گل به لبنان بزند می به خبرآنلاین گوید:« ما بازی قبل را بر اثر یک حادثه فوتبالی باختیم. خدا را شکر تیم دوباره جمع شده. یک هفته اردوی عالی و بعد هم یک نمایش خوب نشان از شروع خوب رای فوتبال ملی مان داشت. باید این روند را حفظ کنیم تا انشاالله صعود مستقیم به جام جهانی داشته باشیم. هنوز مسیر سختی داریم و این اتفاق بزرگ تنها با همدلی جمعی و کمک همه اجزای فوتبال مان رخ خواهد داد. از باشگاه ها گرفته تا بازیکنان ، طرفداران و...» او درباره شادی ویژه اش بعد از گل اول تیم ملی توسط قوچان نژاد و اینکه عدد 3 را به کارلوس کروش نشان می داد گفت:« ماشاالله خوب این صحنه را دیدید ! به هر حال من قبل از بازی هم گفته بودم که این بازی را پرگل می بریم چون اعتقاد داشتم در بیروت هم تیم ملی در شرایطی عادی نباخت. یکسری عوامل دست به دست هم دادند تا آن بازی تبدیل به یک حادثه فوتبالی شود و ما بازنده مسابقه باشیم. اتفاقی که باید مانع از تکرارش شویم چون واقعا پتانسیل فوتبالی ما بالاتر از این هاست. من قیل از بازی هم در یک برنامه رادیویی گفتم که لبنان را با اختلاف گل زیاد می بریم. دوست مجری مان پرسید نمی ترسید این جمله را می گویید که گفتم بعد از 30 سال زندگی با فوتبال ، به حرفم اطمینان دارم.»
نبی با تائید خبر قطعی شدن تعویق 4 روزه بازی ایران و کویت ، می گوید:« این بازی قرار بود روز دوم اسفند ماه برگزار شود اما چون این تاریخ هم به بازی های تیم های آسیایی ما نزدیک بود و هم به مراسم نوروز ، ما از کویتی ها درخواست کردیم تا مسابقه 4 روز دیرتر و در دیگر پنجره بازی های فیفا برگزار شود که خوشبختانه آنها هم موافقت کردند. حالا قرار شده تا اردوی بعدی تیم ملی از تاریخ 28 اسفند ماه در تهران آغاز شود. بچه ها تا 4 فروردین در کمپ تمرین می کنند و چهارم نوروز به کویت می رویم. بازی مان 6 فروردین است و تیم ملی هفتم فروردین به تهران برمی گردد تا بازیکنان در اختیار تیم ملی باشند.»
اما سازمان لیگ در برنامه اعلامی اش برای کل تعطیلات نوروز بازی لیگ نگذاشته تا این ذهنیت ایجاد شود که تعطیلات لیگ تا 23 فروردین ماه برای تیم ملی است. نبی اما می گوید:« بازیکنان از 7 فروردین در اختیار باشگاه های شان هستند. ولی همزمان 4 تیم ما درگیر بازی های آسیایی شان هستند و با توجه به برگزاری هفته های پایانی لیگ احتمالا سازمان لیگ اگر برنامه ای به این شکل اعلام کند ، به بازی های تیم های حاضر در لیگ قهرمانان توجه داشته چون تیم ملی تا 15 اردیبهشت تعطیل می شود.»
یکی از مهمترین اخبار این روزهای فوتبال آسیا ، ماجرای تبانی لبنان و قطر است. اینکه بازیکنان تیم ملی لبنان را قطری ها خریدند و حالا فیفا پیگیر این داستان شده. اتفاقی که اگر ثابت شود می تواند سرنوشت گروه انتخابی جام جهانی ایران را به کلی تغییر دهد و به شدت این اتفاق به سود فوتبال ایران خواهد بود. نبی اما در مقام یک مسئول فوتبال ایران باید خیلی دیپلماتیک در این باره اظهار نظر کند چون فیفا مستقیما وارد ماجرا شده است:« کمیته بین الملل فدراسیون ایران مامور پیگیری و رصد دقیق ماجرای تبانی شده است. تمام اخبار مربوط به این پرونده را ما جمع آوری کردیم تا در گزارشی جامع برای هیات رئیسه فدراسیون ارائه شود و بهترین تصمیم درباره ورود ایران به این پرونده گرفته شود. همزمان ما می دانیم که کمیته بازرسی فیفا پرونده را رصد می کند و آنها دنبال دست یافتن به اسناد دقیق در این ارتباط هستند. اگر آنها به دلایل مستندی برسند با هیچ کشوری تعارف ندارند. ما فعلا بیشتر از این نمی توانیم به جزئیات آن اتفاق بپردازیم و تمام تلاش و فکر و ذکرمان این است که با تدارکی عالی پا به بازی های انتخابی جام جهانی در خردادماه بگذاریم.»
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها