کد خبر: ۱۱۲۳۸۲
زمان انتشار: ۰۹:۵۰     ۱۹ بهمن ۱۳۹۱
598 به نقل از رجانیوز: دِين بزرگي كه انقلاب اسلامي بر نسل‏هاي ديروز، امروز و فرداي ايران اسلامي دارد، هم بها با قطره قطره خون شهيداني است كه براي پيروزي، اعتلاء و ماندگاري اين انقلاب پربركت ريخته شده است، پس بي مناسبت نيست كه هر بهره برده اي از اين چشمه فيض جوشان، در حد وسع خود اداي ديني كند به انقلاب امام و امام انقلاب. رجانيوز به مناسبت فرارسيدن دهه نور و فجر انقلاب اسلامي، هر روز تحفه اي ناقابل را تقديم ساحت قدسي شهداي انقلاب اسلامي و امام شهدا مي‏كند، باشد كه مقبول افتد.

 

امام فرمودند آقای مصباح از علماست

 به ياد دارم يك بار در يكي از مناسبت ها، كسي در منزل امام به نزدم ن آمد و ابراز كرد كه براي"جاسب قم" نياز به مبلّغ دارند. من خدمت حضرت امام عرض كردم كه موضوع از اين قرار است. امام فرمود:"ما كسي را در اختيار نداريم. شما خودتان كسي را در نظر بگيريد." در نهايت قرار شد كه آقاي مصباح يزدي را ببرند. البته ايشان منبري و روضه خوان محسوب نمي شدند و تنها در ابعاد علمي توانا بودند و خوب هم صحبت مي كردند.

خدمت امام رسيديم تا بگوييم قرار است آقاي مصباح به جساب اعزام شود. مسأله به امام عرض شد واز ايشان خواستيم كه در اين رابطه دعا كنند. حضرت امام تنها جمله اي كه بكار بردند، اين بود كه: آقاي مصباح از علماست! در واقع يك جمله كلي بيان كردند كه شامل حال بسياري از علما مي شد. امام ابدا حرف اضافه اي نزدند و هرگز در صدد القاي اين مطلب به آقاي مصباح برنمي آمدند كه يادت باشد كه ما هم هستيم! اين نكته باريك در مورد ايشان بسيار حائز اهميت بود.

بنده خدمت امام عرض كردم كه آقاي مصباح به تبليغ مي روند. آقا نمي خواهيد به ايشان خرج سفر بدهيد. امام در پاسخ فرمودند:"طلبه بايد قانع باشد!" بعد از گذشتن سه، چهار ماه، حضرت امام فرمودند:"150 تومان پول پيش من هست. اين را به آقاي مصباح بدهيد." در آن ايام، 150 تومان پول زيادي بود. بنده پنجاه تومان از اين وجه را از آقاي مصباح به عنوان وام گرفتم و بعدا هم به ايشان باز پس دادم.

 خاطرات آیت الله مسعودی خمینی


تیتــر انقلاب

 

 نگاه ساده لوحانه ابراهیم یزدی به آمریکا به روایت اسناد لانه جاسوسی

ابراهیم یزدی در سلسله ملاقات های خود با سفارت آمریکا در اواسط اردیبهشت ماه 58 نیز با مامورین سفارت دیدار می کند.مامور سفارت امریکا در بخشی از گزارش خود اینچنین می نویسد:

ابراهیم یزدی آنگاه گفت  که البته مقصود از چنین ملاقات هایی نظیر آنچه ما انجام می دهیم آن است که گذشته را پشت سر بگذاریم و به آینده نگاه کنیم. معذلک بارِ سنگین بر گُرده ایالات متحده است تا ابتکار را به دست گرفته و اقدامات ویژه ای به عمل آورد و به مردم ایران نشان دهد که گذشته واقعا گذشته است و اینکه انقلاب ایران از سوی حکومت ایالات متحده و مردم آمریکا پذیرفته شده است.

5- مراتب فوق را صرفا بدان جهت گزارش می دهم که طرز فکر وزیر امور خارجه ایران و عده زیاد دیگری از شخصیت هایی که در حکومت حاضر وجود دارند نشان دهد. یزدی به نظر می رسد اساسا نسبت به ایالات متحده روش دوستانه دارد و مایل است که مناسبات عادی بین ایران و آمریکا برقرار شود. ولی مخالفت با شاه در گذشته و پیچیدگی پیوندهای ایالات متحده با رژیم پهلوی در شخص او وزنه سنگینی تشکیل می دهد.

اسناد لانه جاسوسی، کتاب شماره 34، ص110-109

 

قاب انقـــلاب 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها