کد خبر: ۱۱۲۲۳۶
زمان انتشار: ۱۴:۳۷     ۱۸ بهمن ۱۳۹۱
رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال گفت: «با توجه به ماده 25 ممکن است عقیلی مادام العمر محروم شود.»

به گزارش 598 به نقل از جام ورزشي؛ اسماعیل حسن زاده درباره ترک اردوی تیم ملی توسط هادی عقیلی اظهار داشت: «جزئیات ماجرا هنوز به ما منعکس نشده است. در ماده 25 کمیته انضباطی برای بازیکنی که اردوی تیم ملی را ترک کند، تنبیهاتی از توبیخ گرفته تا محرومیت از بازی های تیم ملی و حتی محرومیت از فعالیت ها و مسابقات فوتبال در نظر گرفته شده است. احتمالا این بازیکن فکر کرده جزو 11 بازیکن اصلی نیست که این تصمیم را گرفته است. مسئولان تیم ملی باید پرونده وی و توضیحات‌شان را در این خصوص ارائه دهند تا در این مورد تصمیم گیری کنیم.»


رییس کمیته‌ انضباطی در پاسخ به این سوال که اگر عقیلی توضیحات قانع کننده‌ای نداشته باشد، او مادام العمر محروم می‌شود؟ گفت: «به هر حال باید توضیحات او را شنید و پس از آن در این باره نظر درستی داد. فکر می‌کنم صحبت کردن درباره نوع قطعی مجازات یک بازیکن بر اساس توضیحات شفاهی مختلف کار درستی نباشد و شخصیت کمیته‌ انضباطی را پایین بیاورد. در هر حال تمام رسیدگی‌های لازم منوط به درخواست متولیان تیم ملی است.»


حسن زاده در پاسخ به این سوال که محرومیت بازیکن از کلیه فعالیت‌های فوتبالی صرفا مربوط به فعالیت‌های او در داخل ایران می‌شود و به طور مثال عقیلی را که نمی‌توان از بازی کردن در خارج از کشور محروم کرد، گفت: «بله. تمام احکام انضباطی ما مشمول فعالیت‌های فوتبالی بازیکن در داخل کشور می‌شود و ما نمی‌توانیم وی را از ادامه فوتبال در خارج از کشور محروم کنیم، اما به طور مثال اگر یک بازیکن از چین بخواهد در ایران بازی کند، می‌بایست مسئولان فوتبال چین برای او کارت ITC صادر کنند که اگر آن بازیکن محروم باشد، این اتفاق نخواهد افتد.»


وی در واکنش به این که صدور کارت ITC یک بار اتفاق می‌افتد و اگر یک بازیکن شاغل در خارج اگر به فوتبال ایران برنگردد که نیاز به ITC مجدد ندارد؟ اظهار کرد: «درست است. اما خب این را هم می‌توانیم بگوییم که اگر بازیکنی از کلیه فعالیت‌های فوتبالی در یک کشور محروم باشد، این موضوع برای حضورش در تیم‌های خارجی تاثیرگذار است، هر چند به لحاظ قانونی ادامه فعالیت او در خارج از کشور در گرو احکام انضباطی صادر شده برای او در داخل کشور نیست.»


رئیس کمیته انضباطی در ادامه در خصوص شکایت علی دایی از باشگاه پرسپولیس و شکایت وی از رویانیان و شکایت مدیرعامل پرسپولیس از دایی، عنوان کرد: «شکایت دایی از پرسپولیس و رویانیان از 2 ماه پیش اعلام شده و اولین جلسه رسیدگی به این شکایت 3 بهمن برگزار شد. دایی دو شکایت از پرسپولیس و رویانیان دارد؛ اولین شکایت دایی به دلیل مطالبات گذشته اش از باشگاه پرسپولیس است و دیگری به دلیل مصاحبه مدیرعامل پرسپولیس.»


حسن زاده ادامه داد: «شکایت دایی به دلیل مطالباتش از پرسپولیس 2 بخش دارد؛ یک مورد قرارداد فوتبالی و حق و حقوق وی از باشگاه پرسپولیس است و دیگری ظاهرا مطالبات فروش البسه ورزشی به باشگاه پرسپولیس است. بخش البسه جدا است و ما وارد نمی شویم؛ اینکه پول آژانس ها داده نشده یا موارد مشابه به ما مربوط نیست و ما صلاحیت رسیدگی را نداریم اما در خصوص قرارداد دایی رسیدگی می کنیم.»


وی تصریح کرد: «در مورد مصاحبه رویانیان علیه دایی جلسه ای با حضور وکیل دایی در روز 3 بهمن تشکیل دادیم که در این زمان شکایتی هم از طرف مدیرعامل پرسپولیس علیه دایی به دست ما رسید. به زودی تکلیف این پرونده را مشخص می کنیم اما تاریخ دقیق رسیدگی به این جلسه را نمی توانیم بگوییم. سعی داریم 2 طرف را تشویق کنیم از شکایت شخصی علیه یکدیگر گذشت کنند.»

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها