کد خبر: ۱۱۲۲۰
زمان انتشار: ۱۶:۵۴     ۲۸ فروردين ۱۳۹۰
اساتيد، دانشجويان و كاركنان دانشگاه صنعتي شريف در حمايت از قيام مردم منطقه در اين دانشگاه تجمع كردند.
به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاري فارس، اساتيد، دانشجويان و كاركنان دانشگاه صنعتي شريف در اعتراض به كشتار مردم مظلوم بحرين توسط آل سعود و آل خليفه و در حمايت از قيام مردم منطقه از ساعت 12 امروز يكشنبه 28 فروردين در مقابل ساختمان ابن سيناي دانشگاه صنعتي شريف تجمع كردند.

تجمع كنندگان در ابتداي مراسم به مناسبت ايام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) عزاداري كرده و ياد و خاطره شهداي بحريني را گرامي داشتند.

دانشگاهيان صنعتي شريف سر دادن شعارهاي "مرگ بر آمريكا "، "مرگ بر اسرائيل "، "مرگ بر انگليس "، "مرگ بر آل سعود "، "زمين پاك بحرين جاي سعوديان نيست "، "اباالفضل علمدار آل سعود را بردار "، "برادر بحريني خدا نگه دار تو "، "دست علي و زهرا ياور و يار تو "، "يا ايها المسلمون اتحدوا اتحدوا " به سمت درب اصلي دانشگاه صنعتي شريف راهپيمايي كردند.

تجمع كنندگان با در دست داشتن پرچم‌ كشورهاي بحرين، مصر و فلسطين از قيام مردم منطقه حمايت كردند.

دانشگاهيان صنعتي شريف با در دست داشتن پلاكاردهاي با مضمون "الموت الامريكا "، "الموت الاسرائيل "، "سكوت هر مسلمان خيانت است به قرآن "، "مرگ بر اسلام آمريكايي " و "تا مبارزه هست ما هستيم " نسبت به اقدامات وحشيانه آل سعود و آل خليفه اعتراض خود را به نمايش گذاشتند.

تجمع كنندگان در حالي كه با در دست داشتن پلاكاردهايي حاوي اسامي شهداي بحريني راهپيمايي مي‌كردند تجمعي ديگر را در مقابل درب اصلي دانشگاه صنعتي شريف برگزار كردند.

در ادامه اين تجمع دانشگاهيان صنعتي شريف پرچم آمريكا را به آتش كشيدند.

تجمع كنندگان در مقابل سر در دانشگاه صنعتي شريف با ايجاد حلقه‌هايي در حمايت از قيام‌هاي مردم منطقه و گراميداشت ياد و خاطره شهداي بحريني به ذكر مصيبت پرداختند.

در ادامه اين تجمع بيانيه پاياني توسط يكي از فعالان دانشجويي قرائت شد كه متن كامل اين بيانيه به شرح ذيل است:

به حمد الهي مدت مديدي است كه شاهد تحقق وعده الهي مبني بر حكومت مستضعفين و پيروزي‌هاي پي در پي ملت‌هاي مستضعف جهان در مقابل ستم‌پيشگان كافر هستيم. پيروزي‌هايي كه كنگره كاخ‌هاي پادشاهان ظلم را ويران كرده و خواست و قدرت الهي را به رخ جهانيان كشيد. بي شك اين موفقيت‌ها تحت تاثير وعده الهي و الگو پذيري ملت‌هاي بيدار منطقه از انقلاب مقدس جمهوري اسلامي ايران بوده است.

در اين بين حركت مردم مظلوم بحرين رگ و بوي ديگري دارد، اين ملت مظلوم به جرم بيداري خود متحمل جناياتي از سوي حكومت ظالم آل‌خليفه و نظاميان مزدور آل‌سعود كه خود را خادم حرم امن الهي مي‌دانند، است كه زبان آنان از بيان آن عاجز و قلم‌ها درمانده‌اند، جنايتي كه هيچ گاه از حافظه تاريخي امت رسول الله خارج نمي‌شود و رسول رحمت امروز رسماً نظاره‌گر اين جنايت آل‌سعود و آل‌خليفه عليه امت مسلمان است.

كشتاري كه امروز عليه اين ملت در حال وقوع است دل انسان‌هاي آزاده جهان را به درد آورده اما اين مسئله براي ظالمان شب پرست ثمره‌اي جز كوتاه‌تر شدن عمر حكومت استبدادي آن‌ها ندارد و فريادهاي به پا خواسته مردم بحرين نه تنها با ريختن خون‌شان فروكش نمي‌كند كه اين خون‌ها نهال نو رسته بيداري اسلامي را آبياري مي‌كند.

ليكن مع اسف ملت ايران كه همواره خود را حامي اين گونه جريانات در جاي جاي جهان مي‌داند شاهد بعضي كوتاهي‌ها و عدم موضع گيري و رفتار مناسب از سوي برخي دولتمردان و ... است، سكوت‌ها و بي تفاوتي‌هايي كه تحملش بر فرزندان راستين روح الله سخت است. آيا اين رفتارها براي ملت سرافراز ايران شرم آور نيست؟ و تماشاچي شدن جرم و گناه و نداي كمك خواهي مظلوم نيست؟ اگر نبود سفارش پدر پير‌مان كه "فرزندان انقلابي‌ام بغض و كينه انقلابي‌تان را در سينه‌ها نگه داريد، با غضب و خشم بر دشمنانتان بنگريد و بدانيد پيروزي از آن شما است. "، مسئولان هر لحظه شاهد رفتاري ديگري مي‌بودند، رفتاري كه تحمل اين همه ننگ و عار را نداشت!

اين بيانيه به منزله اتمام حجتي از سوي دانشجويان انقلابي با تمام دولتمردان و ... است كه به هر دليل منفعت برخواسته از سكوت خود را بر حرمت خون برادرانمان ترجيح مي‌دهند.

آيا مسئولان محترم اين حوزه، نداي بيداري اسلامي مردم منطقه را نشنيده‌اند؟

آيا اعتراف بيگانه به خصوص سياست‌ مداران غربي را به اين مطلب كه اين خيزش اسلامي منشعب از انقلاب اسلامي است ملاحظه كرده‌ايد؟

آيا اعتراض چندين هزار نفري مردم مصر در مقابل سفارت رژيم غاصب صهيونيستي را مشاهده نكرده‌ايد؟

آيا فرمان امام خامنه‌اي عالي ترين مقام نظام و مرجع و مقتداي آزادگان جهان مبني بر هدايت و مراقبت از اين حركت و زلزله گسترده اسلامي را به درستي درك كرده‌ايد؟ پس علت اين همه سستي و تعلل در سياست‌ گذاري و اقدام به موقع چيست؟ به هوش باشيد كه اگر اين حركت كند باشد و اظهار نظر‌هاي خلاف عوامل رهبري ادامه داشته باشد، خواهيد ديد كه امت بصير و دانشجويان پيرو روح الله كبير واكنش مناسبي را نشان خواهند داد.

متأسفانه امروز صدا و سيما به عنوان بزرگترين رسانه كشور از نظر اولويت رسانه‌اي نسبت به مسائل منطقه سياست درستي را اتخاذ نكرده است. صدا و سيما بايد به عنوان موثر‌ترين رسانه كشور در انتقال دغدغه‌هاي انقلابي مردم مسلمان كه در راستاي انقلاب جهاني اسلامي باشد، بسيار وسيع‌تر عمل كند.

در پايان اين تجمع دانشگاهيان صنعتي شريف با راهپيماي به سمت مسجد دانشگاه صنعتي شريف حركت كردند و در مسجد دانشگاه مراسم عزاداري شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) برگزار شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها