کد خبر: ۱۱۲۱۶۶
زمان انتشار: ۱۲:۱۴     ۱۸ بهمن ۱۳۹۱
مشاور رهبر انقلاب در امور بین‌الملل با تاکید بر اینکه گفته می‌شود در زمان شاه گوشت، مرغ و دلار ارزان بود، گفت: در زمان پهلوی شش میلیون بشکه نفت را غارت کرده و به جای آن پرتقال واشنگتنی وارد می‌کردند.

به گزارش 598 به نقل از خبرگزاری فارس از قم علی اکبر ولایتی در مراسم گرامیداشت دهه فجر که در مسجد زین‌العابدین (ع) قم برگزار شد، با اشاره به اینکه ایران متعلق به این ملت بوده و خواهد بود اما قبل از پیروزی انقلاب اختیار آن در دست مردم این کشور نبود، اظهار کرد: در دوره قاجار روس و انگلیس و در زمان پهلوی به تدریج انگلیس، آمریکا و اسرائیل اختیاردار مملکت بودند.

وی با تاکید بر اینکه حاکمیت شیعه در هیچ دوره تاریخی به جز حکومت امام علی(ع) و دوره کوتاه امام حسن(ع) محقق نشده بود تصریح کرد: قبل از پیروزی انقلاب حاکمیت ارزش‌ها را نداشتیم.

مشاور رهبر انقلاب در امور بین‌الملل با اشاره به اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی مردم اختیاردار شدند، اضافه کرد: تقریبا به تعداد سال‌هایی که از انقلاب گذشته است انتخابات برگزار کرده‌ایم.

*دشمنان آگاهند که انتخابات‌های ایران واقعی است

ولایتی با تاکید بر اینکه تمام انتخابات از نظر دوست و دشمن واقعی بوده است، خاطرنشان کرد: رادیوهای بیگانه‌ای که علیه نظام جنگ تبلیغاتی می‌کنند، روی موضوع انتخابات ایران حساب کرده و می‌دانند انتخابات‌ها در ایران واقعی است.

وی با اشاره به اینکه دشمنان هم قبول دارند این حکومت نتیجه رای مردم است، اظهار کرد: در این کشور مردم رهبر را با یک واسطه، و رئیس جمهور و نمایندگان خود در مجلس را به طور مستقیم انتخاب می‌کنند.

مشاور رهبر انقلاب در امور بین‌الملل با تاکید بر اینکه در هیچ کشوری مردم این مقدار اختیار ندارند، تصریح کرد: در آمریکا و انگلیس مردم مجبور هستند به یکی از دو حزب رای بدهند و انتخاب سوم ندارند و جالب است که این کشورها مظهر دموکراسی هستند.

*گرفتاری‌های نظام ناشی از کوتاهی دست دشمنان به منابع کشور است

ولایتی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی به بیگانه اجازه نفوذ نمی‌دهد خاطرنشان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی دست خارجی‌ها قطع شد و گرفتاری‌هایی که دشمنان درست می‌کنند برای این است که می‌خواهند حکومت را بگیرند و اختیارات قبلی را داشته باشند.

وی تاکید کرد: تا زمانی که حکومت مستقل است و از منافع ملی دفاع می‌کند مخالفت خارج نشین‌ها ادامه دارد، انقلاب اسلامی از نظر آنها باید ساقط شده یا دموکراسی هدایت شده در آن ایجاد شود.

مشاور رهبر انقلاب در امور بین‌الملل در خصوص دموکراسی هدایت شده، اظهار کرد: این بدین معنی است که فردی را به قدرت برسانند که در روز حادثه منافع آمریکا را بر ایران ترجیح دهد.

ولایتی با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها دیگر شاه را نمی‌آورند بلکه به کسی کمک می‌کنند به قدرت برسد که منافع آنها را تامین کند، تصریح کرد: اگر این اتفاق رخ ندهد دشمنی علیه ایران ادامه دارد.

*در زمان شاه نفت را در قبال پرتقال واشنگتنی غارت می‌کردند

وی با تاکید بر اینکه برخی افراد می‌گویند در زمان شاه گوشت، مرغ و دلار ارزان بود، خاطرنشان کرد: چرا نمی‌گویید در زمان پهلوی شش میلیون نفت را غارت می‌کردند و به جای آن پرتقال واشنگتنی وارد می‌کردند.

مشاور رهبر انقلاب در امور بین‌الملل با اشاره به اینکه غربی‌ها هزینه وارد کردن اسلحه را با ایران دو برابر حساب می‌کردند، تصریح کرد: نفت را غارت می‌کردند و دلار را ارزان نگه می‌داشتند.

ولایتی با تاکید بر اینکه اگر در جامعه دین حاکم نباشد و اصول جمهوریت را داشته باشیم، تازه مثل کشوری همچون یونان می‌شویم، اظهار کرد: در اروپا سه کشور آلمان، انگلیس و فرانسه چون پول بیشتری دارند بقیه کشورهای اروپایی را به نوعی استثمار می‌کنند. 

وی با اشاره به اینکه کشورهای اروپایی مستقل نیستند و اختیار سیاسی ندارند و سیستم اقتصادی آنها چیزی است که آمریکا تعیین می‌کند، تصریح کرد: اگر رشد کنیم ولی به ارزش‌های دینی پایبند نباشیم، امثال کشورهای درجه چندم اروپایی می‌‌شویم که باید دنباله رو آنها باشیم.

*ترکیه از خود آرمان و اعتقادی ندارد

مشاور رهبر انقلاب در امور بین‌الملل با تاکید بر اینکه در کشور ترکیه حزب حاکم مسلمان هستند اما به ارزش‌های اسلامی توجهی ندارند، خاطرنشان کرد: کشوری که از خود آرمانی نداشته باشد، کشور دسته دوم در دنیا محسوب می‌شود و بقای چنین حکومتی که آرمان و اعتقاد نداشته باشد، ممکن نیست.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها