کد خبر: ۱۱۱۹۹۲
زمان انتشار: ۱۲:۱۱     ۱۷ بهمن ۱۳۹۱
سرمربی تیم ملی فوتبال ایران می گوید به تیمش ایمان دارد و بازیکنان ایرانی به لبنانیها ثابت می کنند که شکست در بیروت تنها به خاطر اتفاقات فوتبالی رقم خورده است.

به گزارش 598 به نقل از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، کارلوس کی روش در آستانه دیدار ایران برابر لبنان در چارچوب رقابتهای انتخابی جام ملتهای آسیا با اشاره به شکست ایران در بیروت گفت: تمامی مسابقات متفاوت هستند ولی چیزی که حقیقت است اینکه نمی توان هیچ بازی را بازی دیگری مقایسه کرد.. لبنان خرداد آینده حریف ما در انتخابی جام جهانی خواهد بود اما هنوز به خاطر آن باخت، در قلبمان آزرده خاطر هستیم. با این حال چهارشنبه بازی خودمان را انجام می دهیم و اگر بازیکنان بازی خودشان را انجام بدهند، می توانیم برنده باشیم.

کی روش درباره نتیجه دیدار چهارشنبه هم گفت: این اعتماد را به بازیکنانم دارم که می توانیم پیروز شوین. ما در تیممان بازیکنان خوبی هم داریم و مسلما تمام اینها اشتیاق لازم را برای بازی خوب دارند و مطمئن هستم آنها به خاطر بازی بیروت می خواهند ثابت کنند که حقیقت این بازی است نه آن باخت. فکر می کنم مساله ای که بسیار اهمیت دارد این است که هواداران کنار ما باشند و مطمئن باشند که می توانیم پیروز شویم. باید روی این مساله کار کنیم تا آنهایی که هنوز به ما ایمان ندارند از نظرشان برگردند و به ما ایمان پیدا کنند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا شما از عملکرد خودتان رضایت دارید و به نظرتان توانستید تغییرات لازم را در فوتبال ایران ایجاد کنید؟ گفت: بله من خوشحال هستم چون این حس را دارم که بازیکنانی همراه من هستند که پیشرفت داشته اند و حس می کنم این بازیکنان انگیزه بسیار بالایی دارند و در تمام دفعاتی که در اردو هستیم، به آنها اطمینان دارم اما اگر منظورتان باخت برابر ازبکستان است باید بگویم من و بازیکنان از آن نتیجه اصلا خوشحال نیستیم اما اگر این توقع را هم داشته باشیم که هیچ نتیجه غیرمنتظره ای رقم نخورد، این هم درست نیست. همه تیمهای دنیا در حال جنگ هستند و آسیا با قاره های دیگر متفاوت نیست. اگر ژاپن را از سایر تیمهای آسیایی جدا کنید، تمام تیمهای حاضر در مسابقات هم برد داشته اند و هم باخت، بنابراین همه باید متحد در کنار هم باشیم. من قبلا گفته ام که هیچ کس پیش از پایان بازی نمی تواند پیروز یا بازنده باشد. من شکی ندارم اگر ایران درست آماده بشود و همه یکدل باشیم به این هدف می رسیم.

سرمربی تیم ملی درباره افزایش انتقادها هم گفت: این طبیعی است. این مساله هم در ایران اتفاق می افتد و هم دربرزیل و پرتغال. وقتی می بازید انتقاد می شود اما من به عنوان سرمربی تیم ملی ایران باید به انتقادهای درست گوش کنم . وظیفه دیگرم هم این است که انتقادهای درست و بد را از هم جدا کنم. بعضی انتقادها از سوی کسانی مطرح می شود که هیچ اطلاعاتی درباره فوتبال ندارند این در حالی است که انتقادها باید از سوی کسانی باشد که بتواند نظراتشان برای تیم ملی مفید باشد. ما به عنوان تیم ملی باید شنونده این انتقادها باشیم و بهترین انتخابها را انجام بدهیم.

کی روش در پاسخ به این سوال که هواداران انتظار دارند که فوتبال ایران با کارلوس کی روش موفق باشد اما آنها می گویند چرا ما در خلق موقعیت موفق نیستیم؟ گفت: ما داریم بهترین تمرینات را انجام می دهیم که به نتیجه برسیم اما در این میان تغییراتی رخ می دهد که از عهده من خارج است. دو مساله وجود دارد. یکی مسائل کوتاه مدت است که در اختیار من است اما مسائل بلند مدت خارج از دست من است. مطمئنا ما از نتایج به دست آمده به ویژه برابر ازبکستان خوشحال نیستیم. ما باید عملکرد بهتری می داشتیم ولی این مساله بسیار مهم است که یادآوری کنیم که متاسفانه داور آن بازی داور مناسبی نبود. دنبال توجیه نیستم. من نمی خواهم تیم و بازیکنان پشت این توجیه پنهان شوند. می خواهم بازیکنانم درک کنند که در بازیهای آینده باید با روحیه جنگندگی بیشتری وارد زمین شوند این را هم باید بدانیم که برای ایران کسب پیروزی یک بر صفر کافی نیست چون ما تنها با حریفمان روبه رو نیستیم.

وی در پاسخ به این سوال که همین داوری باعث شد ایران در بازی رفت ازبکستان را شکست بدهد گفت: داوران در زمین نیستند که به تیمی کمک کنند بلکه آنجا هستند که قضاوت کنند. پس از سی سال تجربه برایم تعجب آور است که چطور می توانیم وقتی برابر کره بازی می کنیم یک داور سنگاپوری انتخاب می شود و در بازی با لبنان یک داور ژاپنی! داوران هم مثل مربیان اشتباه می کنند اما وظیفه شان نیست به تیمی کمک کنند.

کی روش در ادامه گفت و گو با برنامه 90 در پاسخ به این سوال که اگر خدایی ناکرده تیم ملی به جام جهانی نرفت، میراث شما برای فوتبال ایران چیست، گفت: درست است که وظیفه من بازیکن سازی و مربیگری است اما وظیفه ندارم قدمهای جادویی بردارم. من نمی توانم این کار را بکنم. می خواهم فقط توجه شما را به غرب آسیا جلب کنم. این فرصت خوبی بود که بازیکنان جوانی را دعوت کنیم که به فوتبال ایران کمک کنند. من هیچ وقت در اردوها این فرصت را از دست ندادم اما وقتی تیم ملی در انتخابی جام جهانی و جام ملتها بازی دارد، قضیه فرق می کند چون ما سه امتیاز را می خواهیم و باید از بازیکنانی دعوت کنیم که بهترین شرایط را دارند نه بازیکنانی که هنوز به آموزش نیاز دارند. رضا حقیقی، انصاری فرد و بعضی دیگر بازیکنانی هستند که خود من تلاش کردم به آنها موقعیت بازی بدهم.

وی در پاسخ به این سوال که چه قدر بی طراوت بودن تیم ملی مربوط به لیگ است؟ گفت: یک مساله ای وجود دارد که به اخلاق بازی ربط دارد نه به کیفیت. من از ابتدا تاکید داشته ام که هیچ وقت نباید در فوتبال ایران تمارض باشد. اعتقاد دارم این اخلاق می تواند خیلی زود اصلاح شود. اگر این اصلاح شود فوتبال ایران رشد می کند. این خیلی ساده است و دست مربیان، بازیکنان و به ویژه داوران است. فیفا هم روی این مساله خیلی تاکید دارد. خیلی دوست داشتم این بحث را مطرح کنم.

کی روش درباره احتمال تداوم حضور دورگه ها در تیم ملی ایران گفت: کاری که من دارم نگرشی بسیار ساده است. من وظیفه دارم تمام بازیکنان ایرانی را زیر ذره بین داشته باشیم. وظیفه من است تمام اتفاقاتی که برای همه بازیکنان می افتد را زیر نظر داشته باشم و گروه استعدادیابی ما هم باید در فرایند شناخت به ما کمک کند. اگر بازیکنی عملکرد خوبی داشته باشد، قطعا به تیم ملی دعوت می شود. شما پرسیدید که بعد از رفتتن من، میراثم چه خواهد بود و من می توانم بگویم اگر بروم مطمئنا دو بازیکن خیلی خوب از خودم خواهم گذاشت. ما چند بازیکن دیگر را هم زیر نظر داریم. دانیل داوری را مورد ارزیابی قرار دادیم و من می توانم بگویم که فرایندش کامل شده و او در فرودین فرصت دارد که در تیم ملی باشد. البته الان رحمان احمدی، شهاب گردان و حقیقی هم بسیار خوب و آماده هستند و رحمان احمدی هم دروازه بان اول ما خواهد بود.

وی در پاسخ به این سوال که به نظر می رسد شما خیلی هم از خداحافظی رحمتی بدتان نیامد و از این مساله استقبال کردید، گفت: این برداشت شماست و من به آن احترام می گذارم ولی اینطور نیست. نمی خواهم راجع به بازیکنانی که نیستند صحبت کنم اما می توانم این را بگویم که من مربی بازیکنان بازنشسته نیستم و تنها مربی بازیکنان آماده هستم. تصمیم این بازیکن، من و مردم را سورپرایز کرد.

وی در پاسخ به این سوال فردوسی پور که اگر رحمتی بپذیرد اشتباه کرده آیا راه برگشتی خواهد داشت، گفت: نمی خواهم راجع به این مسائل صحبت کنم چون این تصمیم به طور خصوصی گرفته شد آن هم بدون من. پس چرا من باید درمصاحبه ای عمومی درباره این مساله صحبت کنم. وظیفه ام این است که بهترینها را دعوت کنم و الان اطمینان دارم که تمام بازیکنان فعلی می توانند عملکرد خوبی داشته باشند و پست دروازه بانی ما در دست کسانی است که می توانند موفق باشند.

وی در پاسخ به این سوال که درست است ما کم گل خورده ایم اما همه آنها شبیه هم بوده اند، برنامه شما چیست، گفت: فقط یک راه داریم آن هم اینکه سخت کار کنیم. چیزی که می توانم بگویم این است که از لحاظ میانگین بین المللی تعداد گلهای خورده ما بد نیست اما گلهایی که خوردیم خیلی شبیه به هم است. وقتی یک اشتباه مکررا تکرار می شود باید اصلاحش کنیم.

کی روش درباره آماری که توسط مجید جلالی و گروه آنالیزش از بازیهای تیم ملی استخراج شده بود، گفت: اعداد همیشه اعداد هستند اما باید به آنها احترام بگذاریم. ما معیار این اعداد را نمی دانیم . این آمار من را شگفت زده نکرد. نباید به دنبال مقصر باشیم بلکه باید به دنبال راه حل باشیم. وقتی من می گویم باید برنامه دقیقی داشته باشیم به خاطر همین مساله هست. بازیکنان ملی پوش ما در اردوها جمع نمی شوند که بازیهای لیگ را انجام بدهند، بلکه می آیند بازیهای بین المللی انجام بدهند.

وی درباره اینکه وضعیت تیم ملی خیلی بهتر از لیگ نیست، گفت: من موافق هستم. ما در آسیا بازی می کنیم و حریفان ما هم تیمهای آسیایی هستند. آمار تیمهای آسیایی خیلی با ما فرقی ندارد. مساله مهم این است که از خودمان بپرسیم از خودمان چه توقعی داریم؟ اینکه پایین تر از آمار بین المللی بازی کنیم یا بالاتر از آن. این انتخاب با شماست اما هواداران نمی پذیرند ما پایین تر باشیم. اگر می خواهیم به این هدف برسیم باید سخت کار کنیم.

سرمربی تیم ملی در پاسخ به انتقادهای مطرح شده راجع به فهرست تیم ملی و دعوت نشدن از بازیکنانی چون حقیقی و سید صالحی گفت: فکر می کنم مهمترین مساله این است که من اعتقاد دارم بهترین بازیکنان را انتخاب کرده ام. با بیان این مساله نمی خواهم بگویم دو، سه بازیکن دیگر استحقاق دعوت نداشتند اما من نمی توانستم مثلا شش دروازه بان دعوت کنم. من خودم حقیقی را برای اولین بار دعوت کردم اما من در خط میانی آندو، نکونام و جباری را دارم. با این حال اگر آنها به این روندشان ادامه بدهند به تیم ملی دعوت می شوند.

کی روش در پاسخ به این سوال که پرسپولیسیها انتقاد می کنند که چرا الان که این تیم روی غلطک افتاده تنها 4 بازیکن از پرسپولیس به تیم ملی دعوت می شوند، گفت: فکر می کنم این نگرش درستی نیست. این مساله بسیار نادرست است که وقتی راجع به تیم ملی حرف می زنیم مدام درباره استقلال و پرسپولیس صحبت شود. من در چهار کشور کار کرده ام و می دانم که منافع ملی با مصالح باشکاهها متفاوت است اما امسال سروصدای زیادی از سوی باشگاهها مطرح شد.

وی در پایان در پاسخ به این سوال فردوسی پور که می گویند نگاه شما به فوتبال ایران نگاه از بالا به پایین است گفت: این مساله درست نیست. کاری که از ابتدای ورودم سعی کردم انجام بدهم برنامه ریزی بود. متاسفانه نتوانستیم هارمونی لازم را داشته باشیم. در اروپا از سپتامبر تا نوامبر ترافیک بازیهای ملی است ولی در آسیا چون بازیهایی مثل غرب آسیا، بازیهای کشورهای عربی و جام ملتها برگزار می شود مشکلاتی ایجاد می شود. ضمن اینکه بازیهای انتخابی جام ملتها در برنامه ما نبود و ما مجبور شدیم این مسابقات را در برنامه هایمان بگنجانیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها