کد خبر: ۱۱۱۹۶۱
زمان انتشار: ۱۰:۴۳     ۱۷ بهمن ۱۳۹۱
امام(ره) گفت آنها می‌خواستند خبر ملاقات من با محمدرضا پهلوی را در تلویزیون به گونه‌ای اعلام کنند که من درخواست عفو کردم و من نیز به همین دلیل هیچ پاسخی به درخواست رئیس ساواک وقت ندادم...

به گزارش 598 به نقل از ایسنا، «تهران امروز» نوشت: آیت‌الله مرتضی مقتدایی عضو مجلس خبرگان رهبری در مسجد زین‌العابدین(ع) قم به بیان خاطره‌ای از دیدار با امام خمینی(ره) پرداخت و گفت: امام راحل یک بار بر سر سفره در منزل ایشان به بنده و آیت‌الله خادمی گفت در این مدتی که در تهران محاصره بودم سرلشکر پاکروان رئیس ساواک وقت د‌و یا سه مرتبه به دیدار من آمد و اصرار می‌کرد که قبول کنم تا ملاقاتی با محمدرضا پهلوی داشته باشم و پس از آن با احترام به قم بازگردم.

وی با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) در پاسخ به سرلشکر پاکروان هیچ پاسخی نمی‌دهد، تصریح کرد: امام راحل(ره) به ما گفت آنها می‌خواستند خبر ملاقات من با محمدرضا پهلوی را در تلویزیون به گونه‌ای اعلام کنند که من درخواست عفو کردم و من نیز به همین دلیل هیچ پاسخی به درخواست رئیس ساواک وقت ندادم.

وی گفت: رژیم شاه وقتی امام را به تهران تبعید کرد فکر می‌کرد امام تسلیم شدند ولی ایشان به مجرد اینکه به قم برگشتند راه و روش قبلی خود را با جدیت ادامه دادند.

آیت‌الله مقتدایی با اشاره به حادثه مدرسه فیضیه بیان داشت: امام پس از اینکه افراد شاه به مدرسه فیضیه حمله کردند، فرمودند: «الان وقت نتیجه است و حمله به مدرسه فیضیه یک حرکت مذبوحانه بود و خیلی برایشان گران تمام می‌شود.» و به روحانیان که برای تبلیغ می‌رفتند می‌فرمودند، «حادثه مدرسه فیضیه را برای مردم بیان کنند» و چون این حادثه انتشار پیدا کرد مردم دسته دسته از استان‌های کشور برای بازدید از مدرسه فیضیه می‌آمدند.

وی بیان داشت: پس از حادثه مدرسه فیضیه امام رسما به شاه خطاب کرد: «مردک کاری نکن که بگویم مردم از ایران بیرونت کنند، کاری نکن که اگر بیرون رفتی مردم خوشحال شوند.» امام در حالی این مطالب را به شاه خطاب می‌کرد که هویدا نخست‌وزیر می‌گفت «برخی به شاه می‌گویند که شخص اول مملکت است ولی این تعبیر درست نیست چون اول به جایی گفته می‌شود که دومی باشد ولی شاه یگانه است، اولی که دومی ندارد.» همان تعبیری که ما برای خداوند استفاده می‌کنیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها