کد خبر: ۱۱۱۹۴۵
زمان انتشار: ۱۰:۲۶     ۱۷ بهمن ۱۳۹۱

رجانیوز: ۲۴ ساعت است که خروجی رسانه دولتی بریتانیا نشان می‌دهد در تحریریه این شبکه خبری، غیر از اتفاقاتی که به طور معمول در تحریریه رسانه‌ها روی می‌دهد، خبرهای دیگری هم مانند جشن و سرور و شوق و هیجان در جریان است؛ موضوعی که انتشار ده‌ها خبر و گزارش و تحلیل درباره اتفاقات دیروز صحن علنی مجلس، موید آن است. 

به گزارش رجانیوز، سایت «بی‌بی‌سی فارسی» و نویسندگانش انگار علاقه خاصی به مساله افشاگری و استفاده از واژه دارند؛ چرا که در اخبار و مطالب متعددی که از سوی این سایت درباره جلسه روز گذشته استیضاح وزیر کار منتشر شده، این واژه، پربسامد‌ترین عبارت استفاده شده است. نویسندگان شبکه ملکه همچنین از این مساله سوءاستفاده کرده‌اند تا موضوع افشاگری سیاستمداران علیه یکدیگر را تنها به نظام جمهوری اسلامی مربوط بدانند و ساختار حکومت ایران را مسبب این حوادث معرفی کنند. 
 
اما برای یادآوری دست‌اندرکاران تلویزیون دولتی انگلیس، بد نیست به یکی از رسوایی‌های بزرگ سال‌های اخیر اشاره کنیم؛ یک افشاگری بزرگ و تاریخی توسط اعضای مجلس عوام این کشور علیه نمایندگان مجلس اعیان؛ ماجرایی که بمب خبری سال ۲۰۰۹ انگلستان بود و به قدری نتایج فضاحت‌باری به همراه داشت که حتی دانش‌نامه آنلاین ویکی‌پدیا هم یک صفحه مفصل را به شرح و توضیح آن اختصاص داده است. 
 
 
افشاگری نمایندگان انگلیس علیه فساد مالی یکدیگر
 
حدود سه سال پیش، اسامی صد‌ها تن از قانونگذاران انگلیسی که وجوه و هزینه‌های گزاف غیرقانونی از مجلس دریافت کرده بودند و از بازپرداخت این هزینه امتناع کرده‌اند، در گزارشی از سوی مجلس عوام انگلیس منتشر شد؛ گزارشی که در آن نمایندگان صراحتا نمایندگان مجلس اعیان را به فساد مالی متهم می‌کرد و به افشاگری علیه آنان می‌پرداخت. 
 
شبکه «اسکای نیوز» در گزارشی که‌‌ همان زمان منتشر کرد، نوشت: «حدود ۳۰۰ نماینده انگلیس درخواست هزینه‌های گزاف و بیش از حد را مطرح کرده بودند. انتظار می‌رود انتشار این گزارش سرافکندگی و بی‌اعتباری برای حدود نیمی از نمایندگان مجلس انگلیس به همراه خواهد آورد.» سِر توماس لِگ «رئیس کمیته تحقیق هزینه‌های نمایندگان مجلس انگلیس این موضوع را فاش خواهد کرد که کدامیک از این نمایندگان به طور مخفیانه این پولهای دریافتی را پس داده‌اند و کدامیک پس نداده‌اند. 
 
 
پیش‌تر گوردون براون نخست وزیر انگلیس در پی رسوایی هزینه‌های گزاف و غیرقانونی برخی از نمایندگان انگلیس، دستور اعمال تغییرات گسترده در سیستم هزینه‌های مالی نمایندگان مجلس انگلیس را صادر کرده بود و یک مقام عالی رتبه سابق دفتر نخست وزیری را برای انجام این کار منصوب کرده بود. در این گزارش که در مورد هزینه‌های نمایندگان مجلس انگلیس بود، رسوایی‌های جدیدی را برای نمایندگان این کشور به همراه داشت؛ این در حالی بود که در این گزارش ارتباط برخی از نمایندگان با سازمان‌های دیگر، اتحادیه‌های تجاری و شرکت‌های خصوصی نیز فاش شد. 
 
هر عضوی از مجلس انگلیس که این مجلس را پس از انتخابات آتی در این کشور ترک کند و از بازپرداخت هزینه‌های گزافش امتناع ورزد، از ۶۵ هزار پوندی که در زمان ترک مجلس به او می‌دهند، کاسته خواهد شد. یکی از این نمایندگان» سِر پی‌تر ویگرز «است که تاکنون از بازپرداخت ۴۰ هزار پوند از هزینه‌های درخواستی برای او از سوی مجلس امنتاع کرده است. در همین حال دیوید کامرون، رهبر محافظه کاران در انگلیس گفت: امیدوارم این آغاز روند پایان یک دوره بسیار دردناک برای نمایندگان مجلس باشد. آنچه لازم است انجام شود مشخص شدن بازپرداخت هزینه‌های نمایندگان است. نمایندگانی که از بازپرداخت هزینه‌هایشان با مجلس امتناع می‌کنند نیز باید اسامیشان مشخص شود. 
 
اسکای نیوز همچنین گزارش داد که چهار نماینده مجلس انگلیس که متهم به سوء استفاده مالی و اختلاس از خزانه دولت هستند، باید در دادگاه حاضر شوند. سرتوماس لگ نیز از ۳۸۷ نماینده مجلس انگلیس خواسته بیش از یک میلیون پوندی را که به طور غیرقانونی از بودجه دولت برای مصارف شخصی خود خرج کرده‌اند، به خزانه بازگردانند. 
 
لگ گفت: ۵۶ نماینده از پنج هزار تا ۴۰ هزار پوند، ۱۸۲ نماینده از هزار تا پنج هزار پوند و ۱۴۹ نماینده از ۱۰۰ تا هزار پوند را باید به خزانه دولت انگلیس بازگردانند. سرتوماس لگ در گزارش خود این فساد مالی نمایندگان انگلیس را ضربه سنگینی به شهرت مجلس این کشور دانسته است.
 
به دنبال افشاگری‌ها درباره مطالبات از نمایندگان مجلس انگلیس، برخی از آن‌ها مجبور به بازپرداخت بخشی از این پول‌ها که غیرقانونی دریافت کرده بودند، شده و برخی نیز با کناره‌گیری از سیاست، اعلام کرده‌اند که در دور آتی انتخابات مجلسی انگلیس نامزد نخواهند شد. 
 
افشاگری؛ کلید رمز حمله ولایت فقیه
 
 
یادداشت علی افشاری، چهره شناخته شده ضدانقلاب در سایت بی‌بی‌سی می‌تواند محکمترین سند برای اثبات این مدعا باشد که تاکید غیرعادی مجموعه عوامل تلویزیون ملکه بر کلیدواژه» افشاگری «قرار نیست به خاطر دلسوزی درباره حوادث روز گذشته مجلس باشد؛ بلکه رویکردی هوشمندانه و در عین حال خبیثانه برای صید ماهی از این آب گل آلود است. 
 
در این پروژه که قرار است طی روزهای آینده هم به طور پرحجمی از سوی این رسانه و سایر رسانه‌های وابسته به آن ادامه پیدا کند، قرار است ریشه اصلی همه مشکلات و پنهان ماندن برخی مفاسد و تلاش سیاستمداران برای افشاگری علیه همدیگر، ساختار نظام و در راس آن «ولایت فقیه» معرفی شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها