کد خبر: ۱۱۱۸۷۱
زمان انتشار: ۰۷:۰۱     ۱۷ بهمن ۱۳۹۱
مشاور هاشمي رفسنجاني مي گويد بعيد است آيت الله هاشمي براي انتخابات ثبت نام كند و در اين صورت بستر به طور طبيعي براي حسن روحاني فراهم مي شود.
علي عسكري در مصاحبه با «نداي انقلاب» با اشاره به قوت گرفتن حضور حسن روحاني در انتخابات رياست جمهوري گفت: ايشان در بررسي موضوع كانديداتوريشان هستند و با بزرگان نظام، گروه هاي مرجع، مجموعه هاي اثرگذار، نمايندگان سابق و فعلي مجلس و دانشگاهيان و حوزويان در حال رايزني هستند. من آقاي روحاني را از نظر انگيزه و برنامه ريزي براي انتخابات باشكوه و اثرگذار، فعال يافته ام.
وي با بيان اينكه كانديداتوري روحاني در صورتي است كه هاشمي رفسنجاني ثبت نام نكند، خاطرنشان كرد: نيروها و گروه هايي كه با آقاي روحاني صحبت مي كنند بسياري از آنها بر اين موضوع تاكيد دارند كه آقاي روحاني نزديكترين فرد به آقاي هاشمي رفسنجاني است.
عسكري تاكيد كرد: اگر آيت الله هاشمي رفسنجاني نخواهد ثبت نام كند و بعيد است كه ثبت نام كند بستر به طور طبيعي براي حسن روحاني فراهم مي شود.
در همين حال كه شريعتمداري وزير بازرگاني دولت خاتمي در مصاحبه با «مهر» از قطعيت نامزدي خود خبر داد و گفت: نامزدهاي اصلاح طلب آن قدر زياد هستند كه مي توان آنها را صادر كرد.
وي در پاسخ به سؤالي مبني بر اينكه آيا اصلاح طلبان بدلي وجود دارند، تصريح كرد: بله، هستند ولي من هشت سال وزير دولت خاتمي بوده ام. بايد اين سؤال را از كساني كه ممكن است با بدلي ها ارتباط داشته باشند بپرسيد.
شريعتمداري همچنين در پاسخ به سؤال خبرنگار مهر مبني بر اين كه آيا شما براي رسيدن به اجماع با آنان همكاري خواهيد كرد يا خير؟، ياد آور شد: من از سابقه 8 سال همكاري در دولت خاتمي و قريب به بيش از اين زمان همكاري با مجموعه مقام معظم رهبري برخوردارم و مي توانم عامل وفاق و يكي كردن دل ها و رفع كردن كدورت ها باشم.
اما محمدعلي نجفي از وزيران دولت هاشمي و عضو شوراي شهر تهران كه از نامزدهاي احتمالي محسوب مي شود، به مهر گفت: افرادي كه برخلاف ساز و كار اصلاح طلبان كانديدا شده اند اصلاح طلب نيستند.
عضو ارشد حزب كارگزاران گفت: به هيچ عنوان نمي توان تصور حضور چند كانديدا از سوي اصلاح طلبان را داشت و آن هايي كه برخلاف اين ساز و كار و با عنوان اصلاح طلب وارد شوند قطعا اصلاح طلب نخواهند بود.
محمدعلي نجفي اظهار كرد: فعلا كه تصميمي در اين خصوص گرفته نشده چون بنده و ساير اصلاح طلباني كه در حال رايزني براي حضور در انتخابات رياست جمهوري آينده هستيم، هر تصميمي بگيريم در چارچوب تصميم جمعي اصلاح طلبان خواهد بود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها