کد خبر: ۱۱۱۶۳
زمان انتشار: ۱۳:۳۶     ۲۷ فروردين ۱۳۹۰
هزاران نفر با برگزاري تظاهرات در مقابل سفارت عربستان در واشنگتن، حمله نيروهاي سعودي به تظاهرکنندگان بحريني و سکوت کشورهاي غربي در برابر اين جنايات را محکوم کرده‌اند.


به گزارش خبرنگار پرس تي‌وي، تظاهرکنندگان همچنين به سوي کاخ سفيد حرکت کردند و از مقامات امريکايي به دليل حمايت از رژيم سرکوب‌گر آل خليفه انتقاد کردند.

وجيه رضوي از سازمان‌دهندگان اين تظاهرات، به پرس تي‌وي گفت: "ما در اعتراض به نقض حقوق مردم بحرين به خيابان‌ها آمده‌ايم. ما به هيچ وجه در حمايت از گروه خاصي تظاهرات نکرده‌ايم و تنها در حمايت از حقوق بشر اين‌جا حضور پيدا کرديم."

وي تصريح کرد: "ما مي‌خواهيم اين پيام را به سعودي‌ها بفرستيم که آنان مسئول کشتار بي‌رحمانه بحريني‌هاي بي‌گناه، و سرکوب تظاهرات دموکراسي‌خواهانه مردم اين کشور، با توسل به زور و وحشي‌گري هستند."

يکي از تظاهرکنندگان نيز به خبرنگار پرس تي‌وي گفت: "اين‌گونه برخورد با تظاهرکنندگان بحريني ظالمانه، غيرعادلانه و غيراخلاقي است. مردمي که خواستار رسيدن پيامشان به گوش دولتشان هستند، نبايد سرکوب شوند. نيروهاي يک کشور ديگر نيز حق ندارند براي سرکوب مردم کشورهاي ديگر، به آن کشورها اعزام شوند."

هشام الحسيني يکي از روحانيون مرکز اسلامي کربلا نيز در مصاحبه با خبرنگار پرس تي‌وي اظهار داشت: "حکومت بحرين بازيچه دست عربستان است و آل سعود عروسک‌گردان آنان به شمار مي‌رود. سعودي‌ها مسئول کشتار مردم بحرين هستند."

وي افزود: "واقعا شرم‌آور است که امريکا مدعي دموکراسي است و در برابر ديکتاتوري و سرکوب و حمله نظامي خارجي به بحرين، آن هم در برابر چشمانش سکوت مي‌کند."

يکي ديگر از تظاهرکنندگان نيز از امريکا و کشورهاي غربي به دليل سياست‌هاي دوگانه اين کشورها انتقاد کرد و گفت: "امريکا از مردم انقلابي ليبي حمايت مي‌کند اما در مورد بحرين، به جاي حمايت از مردم، از عربستان سعودي که سرکوب‌گر است حمايت مي‌کند."

بر پايه اين گزارش، حدود پنج‌هزار نفر از سرتاسر امريکا با هدف اعلام همبستگي با مردم آزادي‌خواه بحرين و اعتراض به اعزام نظاميان سعودي به اين کشور که با هدف سرکوب معترضان بحريني صورت گرفته، در اين تظاهرات شرکت کردند.

مردم بحرين از 14 فوريه 2011 ميلادي در اعتراض به سياست‌هاي دولت اين کشور به خيابان‌ها آمدند و خواستار پايان 40 سال حاکميت خاندان آل خليفه بر بحرين هستند.

اعتراض‌هاي مردمي در بحرين با اقدامات سرکوب‌گرانه دولت مواجه شد که در اثر ناآرامي‌هاي ناشي از آن تا کنون ده‌ها نفر کشته، صدها تن ناپديد و بازداشت و نزديک به هزاران تن مجروح شده‌اند.

عربستان سعودي و برخي ديگر از کشورهاي حاشيه جنوبي خليج فارس نيز اواسط ماه مارس 2011 ميلادي نظاميان خود را براي کمک به سرکوب گسترده قيام مردم بحرين، به اين کشور اعزام کرده‌اند.

عفو بين‌الملل و ديده ‌بان حقوق بشر نيز رژيم بحرين و عربستان سعودي را به خاطر سرکوب‌هاي خشونت‌آميز معترضان بحريني محکوم کرده‌اند.

با اين حال، مخالفان دولت بحرين مي‌گويند تا زمان تحقق کامل مطالبات خود از جمله آزادي و حضور مخالفان در دولت، به تظاهرات خياباني خود ادامه خواهند داد.

از سوي ديگر، طي هفته‌هاي اخير نيروهاي امنيتي بحرين با کمک نظاميان عربستاني به چندين مسجد در اين کشور يورش بردند و اين اماکن مقدس مسلمانان را ويران کردند.

گزارش‌ها حاکي از آن است که نيروهاي امنيتي بحرين چند مرکز درماني را نيز محاصره کرده و چند مهمان‌پذير را تخريب کرده‌اند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها