کد خبر: ۱۱۱۲۸۱
زمان انتشار: ۲۳:۰۸     ۱۴ بهمن ۱۳۹۱
تلویزیون ترکیه از بازداشت سه نفر در ارتباط با عملیات بمب‌گذاری انتحاری در برابر سفارت آمریکا در آنکارا خبر داده و همزمان فرمانداری این شهر اعلام کرد هویت عامل انتحاری مشخص شده است.

به گزارش 598 ، خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری رویترز، شبکه «تی‌آر‌تی» تلویزیون ترکیه از بازداشت سه نفر در ارتباط با پرونده عملیات انتحاری روز جمعه در این کشور خبر داد. در این عملیات که در برابر سفارت آمریکا در آنکارا انجام شد، دو نفر که یکی از آن‌ها عامل انتحاری بود، کشته شدند.

یک گروه چپگرای غیرقانونی ترکیه موسوم به «ارتش آزادی مردم انقلابی» روز شنبه مسئولیت این انفجار را بر عهده گرفته است. دولت ترکیه هم ساعتی پس از عملیات انتحاری، همین گروه را به انجام این عملیات متهم کرده بود.

همزمان دفتر فرمانداری آنکارا اعلام کرده است که آزمایش دی‌ان‌ای از بقایای اجساد هویت عامل انتحاری را تائید کرده است. بنا بر این گزارش عامل این انفجار همانطور که پیش از این هم اعلام شده بود، «اجویت سانلی» نام دارد. وی از اعضای گروه « ارتش آزادی مردم انقلابی» است که سابقه 5 سال زندان سیاسی را نیز در کارنامه خود داشته است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داده است که این فرد در سال 1997 به اتهام حمله به ایستگاه‌های پلیس و ارتش در استانبول بازداشت شده است. وی سپس به عضویت در گروه غیرقانونی چپگرایی که مسئولیت حمله اخیر را نیز پذیرفته، متهم شده است.

سانلی در حالی که در انتظار محاکمه بوده، در یک اعتصاب غذای دسته‌جمعی شرکت کرده است. در جریان آن اعتصاب غذا چندین زندانی در زندان‌های ترکیه جان داده‌اند.

گروه مارکسیست آزادسازی مردم انقلابی از گروه‌های ضدآمریکایی و ضدناتو و همچنین به شدت مخالف دولت ترکیه است. این گروه از ابتدای شکل‌گیری در دهه 70 میلادی مبارزات خود علیه آمریکا و دولت ترکیه را آغاز کرده، اما در سال‌های اخیر فعالیت زیادی نداشته است. دولت ترکیه ساعتی پس از انفجار روز گذشته این گروه را به اجرای این عملیات متهم کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها