کد خبر: ۱۱۱۱۴۲
زمان انتشار: ۱۴:۰۰     ۱۴ بهمن ۱۳۹۱
وزیر دفاع آمریکا ادعا کرد ایران با انتقال "من‌پدها" به مناطق مختلف خاور میانه به دنبال بی‌ثبات کردن این منطقه است.
به گزارش 598 به نقل از مهر، لئون پانه‌تا در مصاحبه اختصاصی خود با روزنامه وال استریت ژورنال، انتقال سیستم­های دفاع هوایی تک‌نفره (MANPADS) توسط ایران "خطرناک" خواند.وزیر دفاع آمریکا گفت: "شکی نیست پراکندن من‌پدها در منطقه نه تنها هواپیماهای نظامی را تهدید می­کند بلکه هواپیماهای غیرنظامی را نیز تهدید می­کند".

وال استریت ژورنال در ادامه به ادعای جدید مقامات آمریکایی استناد کرده و می نویسد : مقامات امنیتی آمریکا اعلام کرده­اند، مدتی است ایران اقدام به انتقال من‌پدها می­کند و تاکنون تنها یک محموله از این دست توقیف شده است.10 روز پیش یمن با کمک نیروهای آمریکایی، قایقی در آب­های خود متوقف کرد.آمریکایی­ها مدعی شده­ بودند که کشتی فوق حامل سلاح­هایی متعلق به سپاه پاسداران ایران بوده است.
 
پنجشنبه، آمریکا در خلیج فارس مانور نظامی برگزار می­کند
پانه‌تا به وال استریت ژورنال گفته است آمریکا به دنبال افزایش تلاش برای مقابله با "تهدید ایران" است و به همین منظور روز پنجشنبه مانوری نظامی با حضور چند کشور مختلف در امارت متحده عربی برگزار خواهد کرد.به گفته پانه‌تا این مانور برای مقابله با مقابله با تسلیحات ایران انجام می­گیرد.پانه‌تا با مهم خواندن این مانور نظامی گفته است این مانور برای بالا بردن توان کشورهای عرب حوزه خلیج فارس جهت مقابله با جابه‌جایی سلاح توسط ایران انجام می­شود.
 
به نوشته وال استریت ژورنال مقامات آمریکایی گفته­اند مقصد سلاح­های ضد هوابردی که ده روز پیش در آب­های یمن توقیف شده­اند، شمال یمن و جدایی‌طلبان حوثی بوده است.جدایی‌طلبان شیعه حوثی در حال حاضر با حکومت یمن که از حمایت آمریکا برخوردار است و همچنین با ارتش عربستان درگیر هستند.
 
به نوشته وال استریت ژورنال مسئله انتقال سلاح توسط ایران از نگرانی­های اصلی رژیم صهیونیستی است و مقامات آمریکایی بر این باور هستند که ایران در حال انتقال من‌پدها به حماس، حزب الله و سوریه است. حماس و حزب الله با در اختیار داشتن من‌پدها می­توانند جنگنده ­های رژیم صهیونیستی را ساقط کنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها