کد خبر: ۱۱۱۰۷۱
زمان انتشار: ۱۱:۵۳     ۱۴ بهمن ۱۳۹۱
ژوزه هم تا الان شكايت نكرده چون مدركي مبني بر اين موضوع به ما ارائه نشده ولي اين دليل انصراف مانوئل ژوزه از شكايت عليه باشگاه نيست
به گزارش 598 به نقل از سایت گل - روزهاي بعد از رفتن مانوئل ژوزه را پرسپوليسي‌ها به چنان خوشي‌ گذرانده‌اند كه ديگر حتي در يادشان هم نيست كه تلخي‌هاي نيمه رفته از فصل، سهم بيشترش به نام اين پرتغالي است. باشگاه اما نمي‌تواند تا اين حد فراموشكار باشد؛ حداقل تا روزي كه حساب و كتاب‌هايش با اين مربي را روشن نكرده.
ژوزه روزي كه رفت نيمي از پول قرارداد ميلياردي‌اش را گرفته بود و پيشنهاد تخفيف 40 درصدي به باشگاه را هم نپذيرفت تا حتي در روزهاي نبودنش، از پرسپوليس طلبكار باشد. بدتر از اين اما شكايتي است كه مانوئل ژوزه پيش از خداحافظي با ايران، مدعي‌اش شده بود و پرسپوليس را هم وادار كرد به دادخواهي در فيفا.


 همين شكايت را اما سرپرست كميته روابط بين‌الملل فدراسيون- اميد جمالي- اينطور زير سوال برده: «مانوئل ژوزه هنوز شكايتي عليه پرسپوليس به فيفا ارائه نكرده است.» در توضيح ادعايش هم مي‌گويد: «ما نامه‌اي مبني بر شكايت ژوزه از پرسپوليس دريافت نكرده‌ايم. در حالي كه فدراسيون رابط فيفا و باشگاه‌هاست و اگر شكايتي در فيفا مطرح شده باشد، بايد به ما اطلاع مي‌دادند. البته شايد هم پروسه‌اش طول بكشد و يا اينكه شكايت در حال بررسي باشد ولي به هر صورت نامه‌اي از فيفا به ما نرسيده.» اين خودش يك اميد تازه است براي پرسپوليس كه شايد حضور در دادگاه ورزش را انتظار مي‌كشيد.
هر چند كه مديربرنامه ايراني مانوئل ژوزه همچنان مصرانه مدعي است كه مرد پرتغالي، شكايت ضد پرسپوليسي‌اش را خيلي پيش از اينها گذاشته روي ميز فيفا و منتظر نشسته براي گرفتن حقي كه مال خود مي‌داند: «ژوزه همان موقع كه بحثش مطرح شد، از پرسپوليس به فيفا شكايت كرده و خود پرسپوليسي‌ها هم همين را مي‌گفتند. البته فعلا دارند مذاكره مي‌كنند تا شايد همه چيز دوستانه حل شود و باشگاه هم پيگير اين قضيه است.»
باشگاه‌نشين‌هاي پرسپوليس اما مي‌گويند كه ديگر پاي ميز مذاكره با ژوزه نخواهند نشست: «در يك مقطع حاضر بوديم با پرداخت مبلغي پرونده را تمام كنيم. مذاكره هم كرديم ولي مانوئل ژوزه پيشنهادمان را نپذيرفت و با رفتارهاي غيرمتعارفش فضا را براي شكايت باشگاه باز گذاشت.»
حرف باشگاه درباره شكايت مرد پرتغالي هم تكرار همان ادعايي است كه از سرپرست كميته روابط بين‌الملل فدراسيون شنيده بوديم و مصطفي شكري- كه به سرانجام رساندن اين پرونده را گردن گرفته- در قامت مشاور حقوقي پرسپوليس اينگونه به زبان مي‌آوردش: «روند رسيدگي به شكايت‌ها در فيفا اينجور است كه به محض وصول شكواييه، به طرف مقابل اطلاع داده شده و مدارك ضميمه شده در اين شكواييه هم به طرف ديگر منتقل مي‌شود. در واقع با ارسال مدارك به طرف مقابل، فيفا موضع او را جويا مي‌شود و مدارك و شهود جديد را طلب مي‌كند. انتقال مدارك به دو طرف دعوا آنقدر تكرار مي‌شود تا جايي كه فيفا حس كند مستنداتش درباره پرونده به حد كفايت رسيده و آن وقت مي‌رود براي تصميم‌گيري. ژوزه هم تا الان شكايت نكرده چون مدركي مبني بر اين موضوع به ما ارائه نشده ولي اين دليل انصراف مانوئل ژوزه از شكايت عليه باشگاه نيست و باعث نمي‌شود كه ما همه‌چيز را تمام شده بدانيم.»
 در واقع اين پرسپوليس بود كه با ژوزه وارد دعوا شد و اول‌بار، عليه او به فيفا شكايت برد. اتفاقي كه مشاور حقوقي مديرعامل درباره‌اش مي‌گويد: «ما طبيعتا منتظر شكايت ژوزه نمي‌مانديم و بر اساس منافع باشگاه و اقتضاي شرايط، بايد شكايت مي‌كرديم. لايحه ابتدايي را خيلي وقت است به فيفا فرستاده‌ايم و تا الان بايد به دست ژوزه هم رسيده باشد. در اين لايحه متذكر شديم كه مدارك بيشتري براي اثبات ادعاي‌مان داريم و منتظر لايحه تكميلي باشگاه باشند. الان هم در حال تكميل مدارك و اين لايحه هستيم كه البته ارسالش به فيفا منوط به دستور مديرعامل است.»
 شكايت پرسپوليس از مانوئل ژوزه را اما پيكي غير از فدراسيون به فيفا رسانده كه در توضيح اين اتفاق، سرپرست روابط بين‌الملل اين فدراسيون مي‌گويد: «يك مواقعي هست كه فيفا اينجور شكايت‌ها را بررسي مي‌كند و جواب هم مي‌دهد اما گاهي هم اصرار دارد كه مكاتبه‌ها از طريق فدراسيون انجام شود و خودش فدراسيون را در جريان مي‌گذارد كه فعلا در مورد پرسپوليس چنين موضوعي را مطرح نكرده است.»
تهديد مانوئل ژوزه به شكايت، به خاطر نگرفتن همه پول قراردادش بود. حال آنكه در اين دعوا پرسپوليسي‌ها خود را مدعي دانسته و شكايتشان را با اين مقدمه آغاز كرده‌اند: «ژوزه در رفتاري عجيب و غيرحرفه‌اي كشور را ترك كرده و رفته كه اين در عرف حرفه‌اي مربيگري يك اتفاق نادر و تخلف عمده به حساب مي‌آيد. با اين كار او ما حتي مي‌توانيم مبالغ پرداختي‌مان را هم مطالبه كنيم.»
 اما آيا محروم كردن ژوزه از همراهي پرسپوليس- اعم از تمرين‌ها و اردوي پيش از بازي و نشستن روي نيمكت تيم- نمي‌تواند بهانه‌اي باشد براي محكوم كردن باشگاه از سوي ژوزه؟
 مشاور حقوقي باشگاه اينطور پاسخمان را مي‌دهد: «هيچ‌يك از اين موارد چنين حقي را براي او ايجاد نمي‌كند. باشگاه اگر مربي ديگري را آورده بود، يا اقدامي مي‌كرد براي فسخ قرارداد آن وقت اين حق براي ژوزه ايجاد مي‌شد كه شكايت كند ولي الان، نمي‌تواند. من خود شما را مثال مي‌زنم. يك روز ابزار كار در اختيارتان نيست و مي‌گويند امروز را نمي‌خواهيم كار كني ولي شما سر ماه مي‌تواني حقوقت را طلب كني و آنها مجبورند آن را بپردازند. ما هم چند روزي را به ژوزه استراحت داديم اما نگفتيم پولت را نمي‌دهيم. او هم مي‌گويد پولم را بدهيد و اصلا با كار نكردنش مشكلي ندارد.»
 همين «پول»ي هم كه پرسپوليسي‌ها مي‌گويند، داستاني دارد براي خودش. پولي كه به گفته قرارداد رسمي و ثبت شده مانوئل ژوزه 480 ميليون تومان است و قرارداد مخفي همين مربي از ميلياردي بودن آن خبر مي‌دهد. اگر طلب دستيارهاي ژوزه را هم حساب كنيم مي‌شود چيزي حدود 6-5 ميليارد تومان. بدتر از همه اينكه فيفا قراردادي را به رسميت مي‌شناسد كه به زبان بين‌المللي ترجمه شده يعني همان قرارداد ميلياردي كه مربي پرتغالي به آن اميد بسته.
البته فدراسيون‌نشين‌ها مي‌گويند كه اگر قرار بر پادرمياني باشد آن وقت آنها هم در حمايت از پرسپوليس قرارداد 480 ميليوني ژوزه را رو خواهند كرد: «فدراسيون تنها زماني به پرونده ورود مي‌كند كه فيفا خواسته باشد. البته فيفا معمولا از خود باشگاه‌ها توضيح مي‌خواهد كه باشگاه‌ها از طريق فدراسيون پاسخ خواهند داد اما اين احتمال هم هست كه فيفا در مورد اتفاقي كه باعث شكايت شده، از فدراسيون استعلام بگيرد. ضمن اينكه اگر قرار بر پادرمياني فدراسيون باشد در آن صورت ما هم مدارك و مستنداتمان را به همراه قرارداد ثبت شده مانوئل ژوزه ارائه خواهيم كرد. برخلاف آنچه گفته شده اين قرارداد با وجودي كه به زبان فارسي تنظيم شده اما با يك ترجمه، رسميت پيدا خواهد كرد.»
آنچه مشخص است اينكه در پرونده اين شكايت، پرسپوليس
 اميدوار است با پيروزي در دعواي به راه افتاده، شكست در انتخاب مرد پرتغالي را تلافي كند. برگ برنده‌اش هم شايد همين قراردادي باشد كه پيش از اين، مايه دردسر باشگاه تلقي مي‌شد و بهانه‌اي براي محكوميت پرسپوليس.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها