کد خبر: ۱۱۰۹۴۹
زمان انتشار: ۰۰:۵۱     ۱۴ بهمن ۱۳۹۱
به گزارش 598 به نقل از ایرنا، برگزاری موقت و آزمایشی نماز جمعه تهران در مصلای امام خمینی (ره) درحالی بود که نماز جمعه تهران معمولا در دانشگاه تهران برگزار می‌شد و مصلای تهران محل برگزاری نماز عید فطر بود.

** ساعاتی قبل از برگزاری نماز جمعه، تعداد زیادی از نیروهای انتظامی و راهنمایی و رانندگی وضعیت ترافیک خیابان های اطراف را کنترل کرده بودند. پارکینگ های ضلع جنوب غربی و شمالی مصلی نیز برای پارک نمازگزارانی که با خودروهای شخصی حضور یافته بودند تعبیه شده بود.

پارکینگ های در نظر گرفته شده برای نمازگزاران بدون هر گونه هزینه ای پذیرای نمازگزاران بودند و اعلام شده بود که این پارکینگ تنها برای نمازگزاران در نظر گرفته شده و از ساعت 14 به بعد پارکینگ تعطیل خواهد شد.

** ایستگاه های مترو مصلی و شهید بهشتی نیز از ساعت ها قبل از برگزاری نماز جمعه بدون هر گونه هزینه ای پذیرای مسافرانی بودند که برای بازگشت از نمازجمعه به سمت منازلشان قصد استفاده از مترو داشتند. به گفته یکی از کارکنان ایستگاه مترو شهید بهشتی، استفاده از مترو برای نمازگزاران تا ساعت 15 بدون هزینه بود.

** با آغاز برگزاری مراسم نماز جمعه، مردم از وسط شبستان صفوف خود را تشکیل دادند و شبستان مصلای امام خمینی (ره) شاهد حضور خیل گسترده ای از مردم نمازگزار بود که برخی برای نخستین بار در مصلی حضور پیدا کرده بودند و محو تماشای عظمت و هنرهای بکارگرفته شده در مصلی بود.

** از دیگر نکات مورد رضایت نمازگزاران وضوخانه ها و سرویس های بهداشتی بود که هم پاسخگوی تعداد زیاد جمعیت و هم از نظر بهداشتی در شرایط بسیار مناسبی قرار داشت.

** قبل از برگزاری نماز، تعداد زیادی مهر یک شکل در محفظه های چوبی منقش در جای جای شبستان مصلی در اختیار نمازگزاران قرار گرفت.

** با آغاز مراسم، مردم از جلوی جایگاه و قسمت میانی مصلی صفوف را پر کردند و به دلیل در تعبیه نکردن فضایی برای حرکت مردم، با اینکه بخش های انتهایی مصلی هنوز ظرفیت چند هزار نفر داشت مردم مجبور شدند خارج از مصلی و بر روی پله های بیرونی شبستان نماز خود را برپا کنند.

** حجت الاسلام و المسلمین ˈکاظم صدیقیˈ، امام جمعه این هفته نماز جمعه تهران ضمن تقدیر از آماده سازی مصلی برای نمازگزاران، در پایان سخنان خود گفت: امیدواریم جای جدید نشانه ی منزلت جدید باشد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها