کد خبر: ۱۱۰۹۴۲
زمان انتشار: ۱۶:۵۶     ۱۳ بهمن ۱۳۹۱

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: انتخابات آینده، انتخابات تعیین سرنوشت است و انتخاباتی است که با وجود خواست دشمن که تلاش می‌کند به گردابی برای نظام تبدیل شود، به لطف الهی تبدیل به نقطه اثبات انقلاب اسلامی می‌شود.

 علیرضا زاکانی در نشست «جریان شناسی انتخابات سال ۹۲» که در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) قزوین برگزار شد، اظهار کرد: عظمت انقلاب اسلامی بر هیچ کس پوشیده نیست اما میزان و بزرگی این عظمت برای ما معلوم نیست.

علیرضا زاکانی

وی ادامه داد: امام خمینی (ره) در بند نخست وصیت نامه‌شان، انقلاب اسلامی را یک ودیعه الهی برشمردند و آن را متفاوت از همه انقلاب‌ها در پیدایش و انگیزه و هم اهداف ذکر کردند و نعمت انقلاب اسلامی آن‌قدر بزرگ است که امام راحل آن را ثمره تلاش و کوشش همه خوبان تا به امروز دانستند. امام خمینی(ره) در بند دوم وصیت نامه خود نیز توجه را به نعمت بزرگ اسلام جلب می‌کنند، از این رو که اسلام سعادت دنیا و آخرت را برای انسان فراهم می‌کند؛ بنابراین حفظ اسلام را اوجب واجبات دانستند.

وی افزود: امام خمینی(ره) انگیزه الهی و مقصد عالی این انقلاب و وحدت کلمه را دو عامل پیروزی و بقای انقلاب عنوان کردند، البته عامل ویژه‌ای که ارتباط بین این دوقشر است، نقش رهبری است و نقش امام نقش بسیار برجسته و بزرگی بود و این تحول رخ نمی‌داد مگر با امامی که همه چیز خود را وقف اسلام و آرمان‌هایی کرده بود که خوبان آن را در طول تاریخ پیگیری می‌کردند.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: نقش رهبری در ۳۴ سال عمر انقلاب مشخص کرد که نخ تسبیح و عمود خیمه‌ای است که با اتکا به او این خیمه برقرار می‌ماند و ما را از تنگناها و گذرگاه‌های سخت عبور می‌دهد.

وی توضیح داد: در بخشی از وصیت‌نامه امام، ایشان به القای دشمن اشاره دارد مبنی بر این‌که احکام اسلامی مربوط به یک هزار و ۴۰۰ سال قبل است و نه تنها نسبتی با جامعه امروز ندارد، بلکه با تمدن و آثار به جا مانده از تلاش انسان‌ها مخالفت دارد که امام راحل پاسخ می‌دهند که اصول ثابتی که اسلام ما را متوجه آن می‌کند، کهنه شدنی نیست و هیچ یک از ادیان الهی با مظاهر درست تمدن مخالفت نداشتند و این شیطنت کسانی است که با اصل اسلام مخالف هستند.

وی خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) همچنین می‌فرمایند، ما ادعا نکردیم اسلام به صورت کامل در جامعه پیاده شده است و اگر نقصی و اشکالی وجود دارد به نسخه اصلی اسلام باز نمی‌گردد به خود ما باز می‌گردد که نتوانستیم اسلام را در جامعه پیاده کنیم.

وی تصریح کرد: امام خمینی (ره) به ملت وصیت کردند که قدرانقلاب را بدانید و در همه عرصه ها حاضر باشید و به مسوولان نیز می‌فرمایند قدر این ملت را بدانید و در مقابل حاکمان جور پایتان نلرزد و به ملت های مسلمان نیز توصیه می‌کنند که از ملت ایران الگو بگیرید.

زاکانی ادامه داد: مقام معظم رهبری در دسته‌بندی دقیق فرمودند انقلاب اسلامی پنج مرحله دارد؛ انقلاب اسلامی، نظام اسلامی، دولت اسلامی، جامعه اسلامی و تمدن اسلامی و سپس در مقطعی فرمودند که ما در مرحله سوم قرار داریم و در کرمانشاه نیز فرمودند که ما در مرحله چهارم هستیم.

وی افزود: ما برای رسیدن به سیر چهارم که جامعه اسلامی است و تشکیل دولت اسلامی نیاز به نقشه راه داریم که سه دوره بعد از دفاع مقدس در حال تجربه آن هستیم که هشت سال دوره سازندگی، هشت سال در دوره دوم خرداد و امسال نیز سال هشتمی است که این نقشه راه را تجربه می‌کنیم.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خراسان شمالی مبنی بر این‌که راه محتوم امروز و آینده ما توجه به پیشرفت اسلامی

است، از این رو گفتمان پیشرفت اسلامی، گفتمانی است که امروز و آینده ما را در سیر رشد و تکامل جامعه، کمک خواهد کرد و توجه به این گفتمان یک توجه اساسی است، تاکید کرد: اگر ما می‌خواهیم با این گفتمان به صحنه آییم نیاز است ما

مبانی درست اسلامی خود را از منشا و نگاه اجتهادی رهبری و امام داشته باشیم و آن اسلام نابی است که می‌توانیم به عنوان مبنا مورد توجه قرار دهیم و برنامه‌ها برای پیشرفت کشور باید مبتنی بر این مبانی نظری درست تنظیم کنیم.

این نماینده مجلس گفت: ما امروز بعد از ۳۴ سال نیازمند بازنگری هستیم و این ۳۴ سال تجربه گرانبهایی برای ما فراهم کرده است و نیازمند جنبش پویای اصلاح‌گری اسلامی هستیم که این جنش باید مطالبه جدی نیروهای جوان قرار گیرد از این باب که توجه به اندیشه‌های امام و فرامین رهبری اصل قرار گیرد و اگر این اتفاق افتاد جلوی بسیاری از اتفاقاتی که برای انقلاب می‌خواهد بی افتد، گرفته می‌شود.

وی هم‌چنین خاطرنشان کرد: ما امروز در ابعاد مختلف سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، امنیت و علم و فناوری دارای نقاط قوت و ضعف هستیم و اگر این فرصت‌ها را دریافتیم می‌توانیم یک تحول عظیم و بزرگ را در جامعه رقم بزنیم و نقشه راهی که تا به امروز تجربه کردیم، نقشه راه متفاوتی است که یک نقشه، راهی است که ۱۶ سال در کشور تجربه شده و نقشه دیگر راهی است که امسال، سال هشتم تجربه آن است و بنای این دو مسیر با هم متفاوت هستند.

وی با بیان این اعتقاد که «در دوره آقای هاشمی و آقای خاتمی اشکال در رویکرد و مبانی و دستورالعمل‌ها داشتند، البته در عملکرد و رفتارها نیز اشکالاتی مشاهده می‌شد» ابراز عقیده کرد: البته باید توجه داشت که همه دولت‌ها کارهای مناسب و خوب داشتند و نباید این موارد را نادیده گرفت. در این دوره نیز اشکالات جدی وجود دارد اما اشکالات مبنایی و اساسی مانند دوره ۱۶ ساله نیست بلکه اشکالات از جنس اشکالات رفتاری و عملی این حوزه است و این اشکالات ارتباطی به نسخه اصلی این گفتمان (اصولگرایی) ندارد که این گفتمان، گفتمان اساسی انقلاب اسلامی است.

زاکانی افزود: اشکال جدی که در ۱۶ سال نخست جنگ وجود دارد، این است که در برخی موارد با توجه یا بی‌توجه؛ دستورالعمل‌ها و چارچوب‌هایی که یک جامعه و زندگی غربی بر آن اساس برپا می‌شود آن را گرفته و خواسته‌ایم در جامعه اسلامی پیاده کنیم. در دوره آقای هاشمی رفسنجانی تلاش شد ولی با دستورالعملی که محصول آن، توصیه به مصرف، تجمل و بی‌دقتی به توزیع درست ثروت در جامعه در کنار خلق پول بود، شکاف اجتماعی عمیقی را در جامعه ایجاد کرد و ادبیات جامعه ما را تغییر داد و آن الگو اگر بنا بود که پیاده شود باید فرهنگ خود را نیز پیاده می‌کرد، البته در حوزه سیاست تنگ‌نظرانه عمل شد به طوری که می‌گفتند دانشجو نباید کار سیاسی کند.

وی اظهار کرد: در دوره بعد از سال ۷۶ نیز ما همین الگوی غلط را در حوزه سیاست و فرهنگ گرفتیم و الگوی غلط اقتصادی را ادامه دادیم و از سال ۸۴ مسیر تغییر کرد و امروز مسیر، مسیری است که پیشرفت اسلامی باید مدنظر قرار گیرد و حال ممکن است عده‌ای

نخواهند و یا نتوانند؛ بنابراین اگر کسی امروز خسته شده و جهت گذشته را دنبال نمی‌کند، ارتباطی به نسخه اصلی ما ندارد و نسخه اصلی ما درست است که با آن سیر تکامل انقلاب اسلامی را مهیا می‌کند.

وی توضیح داد: امروز در جامعه ما شرایط یک شرایط ویژه ای است و ما نیازمند توجه خاص هستیم و در دوره حساسی از تاریخ انقلاب قرار داریم به طوری که دشمن با تمام وجود فهمیده است که در مقابل انقلاب اسلامی بود و نبود او به انقلاب وابسته است.

این نماینده مجلس یادآور شد: خط تلاش دشمن این است که در جوامع مسلمین تفرقه و شکاف قومی و مذهبی را راه‌اندازی کند و علاوه بر این در خصوص ایران نیز ضدانقلاب را با هم یکپارچه کند و این کار را کرده است و بعد هم تلاش جدی دشمن این است ما را در حوزه‌ای به نام اقتصاد تحت فشار قرار دهد تا جلوی پیشرفت ایران را بگیرد و فشار را به عامل رویگردانی مردم تبدیل کند و مردم را در مقابل نظام و رهبری قرار دهد.

وی ادامه داد: شیوه دیگر دشمن این است که مسوولان با هم دعوا کنند؛ زیرا در این دعوا مشکل مردم حل نمی‌شود بلکه مشکل برای جامعه ایجاد می‌شود و دقت دارد تا قبل از انتخابات فتنه‌ای را راه‌اندازی کند و عناصر خطاکار و مجرم سال ۸۸ نیز دارند مجدد خود را بازسازی می‌کنند و برخی تحلیل‌های غلط نیز برای آن‌ها این امکان را ایجاد می‌کند که از انقلاب مطالبه داشته باشند.

وی گفت: ما نگاه گفتمانی داریم و نباید به این سمت و جهت‌گیری هایی رویم که با اصل انقلاب در تضاد است ما باید جهت‌گیری که با انقلاب اسلامی تطبیق دارد، انتخاب کنیم و سپس آسیب‌ها و نواقصی که وجود دارد را دنبال کنیم که از قبال عمل ما ایجاد شده است و آن عمل را جبران کنیم.

زاکانی در ادامه با اشاره به کلید واژه «انتخابات آزاد» بیان کرد: انتخابات آینده بسیار مهم است از این رو یک عده امروز اجماع کردند برای این‌که از این انتخابات برای خود فرصت درست کنند و از کلید واژه‌ انتخابات آزاد که متأسفانه در جمع ضدانقلاب مطرح است، استفاده کرده و بر این واژه تأکید می‌کنند. ما شاهد بودیم که در سال ۸۸ عده‌ای که روی قانون تأکید داشتند، بعد از انتخابات گفتند که قانون را قبول نداریم و یکی از اشکالات جدی کسانی که عوامل فتنه شدند این بود که خود را نساختند، آمدند و قانون را زیرپا گذاشتند و دروغ بزرگ « تقلب» و تهمت بزرگ «تجاوز» را به نظام اسلامی زدند و حاضر نشدند حرف خود را پس بگیرند. کسی که بر «انتخابات آزاد» تأکید می‌کند نفی بُعد جمهوریت نظام را در این سلسله مراتب اتفاق افتاده تا به امروز، انجام می‌دهد و برخی از آن‌ها کسانی هستند که با رأی مردم در نظام اسلامی، مسوولیت پیدا کردند و الان کلید واژه‌ای که توسط ضدانقلاب گفته شده را بیان می‌کنند.

وی افزود: انتخابات آینده، انتخابات تعیین سرنوشت است و انتخاباتی است که با وجود خواست دشمن که تلاش می‌کند به گردابی برای نظام تبدیل شود، به لطف الهی تبدیل به نقطه اثبات انقلاب اسلامی می‌شود ولی به شرط این‌که در صحنه فعال و تلاشگر و هوشیار باشیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
بصیرت
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۴۱ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۱
۰
۰
ببخشید چه کسی درباره اشکالات این آقا باید صحبت کند ؟
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها