کد خبر: ۱۱۰۸۳۲
زمان انتشار: ۱۳:۴۹     ۱۲ بهمن ۱۳۹۱
 مهدی دوات گری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی کشورمان در گفتگو با صراط، به حمله صبح امروز جنگنده های رژیم صهیونیستی به دمشق واکنش نشان داد و این کار را در ادامه شیطنت های گذشته اسرائیل ارزیابی و خواستار برخورد مجامع بین المللی با این تجاوز آشکار مرزی شد.

دوات گری در تشریح ابعاد انجام چنین اقدامی از سوی رژیم جعلی صهیونیستی گفت: " این اقدام ناجوانمردانه رژیم صهیونیستی در ابتدا توهین به همه ملت های مسلمان بود و علاوه بر آن نقض شناخته شده ترین قوائد بین المللی مبنی بر احترام به تمامیت ارضی کشورها بود".

این نماینده مجلس در ادامه با اشاره به قیام سال 1967 کشورهای عربی در مقابل رژیم صهیونیستی خاطرنشان کرد: ای کاش برخی کشورهای ارتجاع عرب آن روزها را به یاد داشتند و امروز با قرار گرفتن در کنار رژیم صهیونیستی تضعیف محور مقاومت را دنبال نمی کردند که امروز شاهد بودیم حمله  جنگنده های اسرائیل ماهیت مخالفان دولت سوریه را برای همگان روشن کرد.
نماینده مردم مراغه خطاب به مسئولان عربستان گفت: رژیم آل سعود بداند حرکت در چهارچوب سیاستهای رژیم صهیونیستی در مخالفت با دولت سوریه منافعی را نصیب آنها نخواهد کرد و آنها باید با پرداختن به مسائل داخلی به اعتراضات مردم کشورشان توجه داشته باشند و از دخالت در امور دیگر کشورها بپرهیزند، چرا که با توجه به شرایط موجود رژیم آل سعود به پایان راه رسیده است و مردم آن کشور خواستار سقوط آنها هستند.

عضو کمیسیون امنیت ملی با یادآوری پیروزی حزب الله لبنان در جنگ 33 روزه و پیروزی مسلمانان غزه در جنگ 22 روزه در مقابل اسرائیل تاکید کرد: مسلمانان نشان داده اند که اگر در کنار یکدیگر قرار بگیرند اسرائیل را به خاک مذلت خواهند نشاند و در این راستا تشکیل اضطراری اجلاس کشورهای اسلامی برای پاسخ به این گستاخی رژیم صهیونیستی در حمله به یک کشور مسلمان ضروری به نظر می رسد.

دواتگری با اشاره به قوانین بین المللی و ماده 39 منشور سازمان ملل مبنی بر محترم شمردن حریم کشورها یادآور شد: طبق قوائد بین المللی رژیم جعلی صهیونیستی باید برای این تجاوز محکوم شود و کشور سوریه حق خواهد داشت مقابله به مثل کرده و تلاویو را به گلوله ببندد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ضمن تذکر به مسئولان دستگاه دیپلماسی کشورمان فعال بودن آنها  برای واکنش های لازم به این اقدام را خواستار شد و صدور بیانیه رسمی از سوی وزارت خارجه برای محکومیت حمله به یک کشور مسلمان را لازم دانست.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۲
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۵۰ - ۱۲ بهمن ۱۳۹۱
۰
۰
فکر کنید اگر این اقدام یک کشور دیگر کرده بود الان مجامع بین المللی چه ها که نمی کردند !!! به راستی در دنیا قانون جنگل حکمفرما نیست؟ واگر هست ما باید چه کنیم؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۳۵ - ۱۲ بهمن ۱۳۹۱
۲
۰
تل آویو درستر به نظر میرسه تا تلاویو
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها