کد خبر: ۱۱۰۸۲۰
زمان انتشار: ۱۳:۳۱     ۱۲ بهمن ۱۳۹۱
تحليل يك انديشكده امنيتي آمريكا از نتايج تهديد نظامي ايران توسط اسرائيل/
598 به نقل از رجانیوز: جوزف ساركيسيان تحليلگر انديشكده امنيتي-اطلاعاتي "مركز امنيت آمريكاي جديد" در تحليلي درباره آينده ماجراجويي هاي واشنگتن و تل آويو عليه تهران با عنوان"جنگ با ايران: پنج نفر يا گروهي كه از حمله به ايران سود خواهند برد" نوشت: همچنان كه جهان با ترديد به تقابل با برنامه هسته اي ايران مي نگرد، افراد يا گروههايي كه از چنين حمله اي سود خواهند برد، مغفول مانده اند.

وي به اشتباه اطلاعاتي بعضي گروه هاي جنگ طلب در ايالات متحده و غرب درباره ماجراجويي عليه جمهوري اسلامي نيز اشاره كرد و آورد: فهميدن اين قسمت معماي جنگ با ايران و منازعه طولاني مدت بعد از آن و محاسبه منافع و مضرات آن ضروري است.

اين تحليلگر حوزه امنيت ايالات متحده كه تحليلش در وبسايت تحليلي "پاليسي ميكروفن" منتشر شده معتقد است آيت الله خامنه اي اولين كسي است كه از تقابل نظامي با تهران منتفع خواهد شد.

ساركيسيان در اين مقاله، جمهوري اسلامي را داراي بدنه مردمي قدرتمندي ارزيابي كرد و نوشت: اگر اسرائيل به ايران حمله كند، پيش بيني هاي آيت الله خامنه اي درباره خباثت تل آويو و واشنگتن براي مردم ايران مسجل خواهد شد و به اين ترتيب ايراني‎ها با قدرت هر چه تمامتر پشت سر رهبري در تقابل با اسرائيلي ها و آمريكايي ها قرار خواهند گرفت.

وي معتقد است حمله به ايران، رهبري و حكومت جمهوري اسلامي را بيش از پيش تقويت خواهد كرد.

تحليلگر انديشكده "مركز امنيت آمريكاي جديد" از بهبود وضعيت اقتصادي كشورهاي نفتي از جمله ايران در صورت تهديد جمهوري اسلامي از سوي رژيم صهيونيستي خبر داد و نوشت: اگرچه جنگ با ايران مي تواند براي امنيت ملي كشورهاي نفتي هزينه بر باشد اما رشد قيمت نفت به معني درآمد بيشتر براي كشورهاي عضو اوپك به عنوان غول هاي نفتي خواهد بود.

وي اضافه كرد: افزايش قيمت نفت در نتيجه جنگ اسرائيل عليه تهران، حتي مي تواند به كاهش فشار ناشي از تحريم هاي بين المللي عليه ايران بيانجامد.

ساركيسيان معتقد است، حمله تل آويو به تهران جبهه دولت سوريه عليه تررويست هاي مخالف را نيز تقويت خواهد كرد.

وي در اشاره به قدرت منطقه اي ايران و احتمال درگير شدن برخي كشورها و گروه هاي منطقه اي طرفدار تهران با رژيم صهيونيستي در اينباره نوشت: بشار اسد رئيس جمهوري سوريه از ديگر كساني است كه از جنگ عليه ايران سود خواهد برد. حمله به ايران تمركز جهاني براي كنار زدن اسد را از بين خواهد برد و پيكان حملات را به سمت اسرائيل سوق خواهد داد. چنين شرايطي به اسد قدرت مانور بيشتري در تقابل با گروههاي مسلح مخالف خواهد داد.

حزب الله لبنان از جمله ديگر گروه هايي است كه از نظر اين تحليلگر آمريكايي از ماجراجويي رژيم صهيونيستي عليه تهران سود خواهد برد.

وي در اينباره نوشت: حزب الله لبنان كه نماد قدرت شيعه در جهان اسلام بوده و از قدرتمندترين احزاب سياسي لبنان محسوب مي شود از ديگر منتفعين حمله اسرائيل به ايران خواهد بود. حزب الله ثابت كرده است كه مي تواند شيعه و سني را عليه دشمن مشترك يعني اسرائيل متحد كند و حمله تل آويو به تهران زمينه چنين اقدامي را از سوي حزب الله بيشتر فراهم مي آورد.

تحليلگر انديشكده "مركز امنيت آمريكاي جديد" در پايان، عربستان سعودي به عنوان رقيب ايران در خاورميانه را نيز از ديگر گروه هايي دانست كه از جنگ تهران-تل آويو خشنود خواهد شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها