کد خبر: ۱۱۰۷۷۴
زمان انتشار: ۱۱:۲۳     ۱۲ بهمن ۱۳۹۱
فیلم سینمایی «دست‌های خالی» به کارگردانی ابوالقاسم طالبی و بازیگری مرحوم خسرو شکیبایی از شبکه نمایش پخش می‌شود.

به گزارش سرویس نقد رسانه 598 به نقل از خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم ، فیلم سینمایی «دست‌های خالی» ساخته ابوالقاسم طالبی، روز پنج شنبه دوازدهم بهمن ماه ساعت 21 از شبکه نمایش پخش می‌شود و تکرار فیلم ساعت 11 صبح روز جمعه خواهد بود.

فیلم سینمایی «دست‌های خالی» درامی معمایی است و در حوزه فیلم‌های دفاع مقدس قرار دارد. این فیلم در سال 1385 ساخته شده و نویسنده و کارگردان آن ابوالقاسم طالبی است. مسعود رایگان، مرشد شاه محمدی، محمد ساربان، علی رضا کمالی نژاد، خسرو شکیبایی، مریلا زارعی، فاطمه گودرزی، اصغر نقی زاده، زهرا داوودنژاد، ماشاالله شاه مرادی زاده، محسن امیری، نوا عارف، سارا سلطانی و آزاده احمدیان بازیگران این فیلم هستند.

داستان دست‌های خالی زندگی حوریه دختر یک رزمنده جنگ تحمیلی را دنبال می‌کند که پدرش سال‌هاست که در اسارت است. او نسبت به خروج‌های بی موقع مادرش مشکوک شده است و یک سری تلفن از منبعی ناشناس این شک‌ها را تشدید می‌کند. تلفن‌هایی که در آن از ارتباط مریم با مردی صحبت می‌کند که درآن درباره روابط مادرش با یک مرد دیگر توضیحاتی داده می‌شود. به زودی حوریه می‌فهمد که بیرون رفتن‌های مادرش برای عیادت پدرش امیر حسین است که مبتلا به موج گرفتگی است و در بیمارستان بستری است. با این وجود تلفن‌های ناشناس ادامه پیدا می‌کند و مریم برای رهایی از فشاری که به او وارد می‌شود، خانواده اش را مدتی به شمال می‌برد. در نهایت فرد ناشناس از حوریه می‌خواهد که برای اطمینان از ارتباط مادرش با یک مرد دیگر، به رستورانی در شهر برود و فیلمی را از یک زن بگیرد. حوریه در رستوران با زن درگیر می‌شود و یک فرد ناشناس، زن را می‌کشد و قتل به گردن حوریه می‌افتد. حالا پدر و مادر حوریه باید او را از اعدام نجات بدهند.

ابوالقاسم طالبی متولد 1340 در اصفهان فارغ التحصیل حقوق قضایی است. صاحب امتیاز نشریه سینما ویدئو اولین نمایشنامه اس را با نام آن کس که نداند در اصفهان به اجرا برد. بعد از آن به ساختن فیلم‌های کوتاه پرداخت و فعالیتش در سینما با دستیاری جواد شمقدری در فیلم بر بال فرشتگان در سال 1371 شروع شد. سه سال بعد او اولین فیلم سینمایی‌اش را با نام ویرانگر ساخت. پنج سال طول کشید تا او فیلم دومش را بسازد. آقای رئیس جمهور نام این فیلم بود. نغمه، عروس افغان، جنگ کودکانه، دست‌های خالی و در نهایت فیلم پر سر و صدای قلاده‌های طلا فیلم‌های دیگر او هستند که در فاصله 1380 و 10 سال بعد از آن ساخته شدند. فیلمنامه همه فیلم‌های او توسط خودش نوشته شده‌اند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها