کد خبر: ۱۱۰۷۳۴
زمان انتشار: ۰۹:۵۲     ۱۲ بهمن ۱۳۹۱
محمد اسماعیلی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مورد این ادعای آمریکا در گفتگو با بی باک بیان داشت: آمریکا با هر نوع فعالیتی که نشانه پیشرفت جمهوری اسلامی ایران باشد مخالف است.
به گزارش 598 به نقل از سرویس سیاسی بی باک، در خجسته ایام میلاد با سعادت نبی گرامی اسلام حضرت محمد (ص) و امام جعفر صادق (ع) و در آستانه دهه مبارک فجر، پروژه ارسال میمون به فضا که با مدیریت یکپارچه سیستمی و تلاش دانشمندان سازمان فضایی ایران به مورد اجرا گذاشته شده، توسط سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع تا ارتفاع مورد نظر پرتاب و پس از طی مراحل پیش‌بینی شده و رسیدن به سرعت، شتاب و ارتفاع مورد نظر، مجدداً به زمین بازگشته و موجود زنده با موفقیت بازیابی شد.

آمریکا ادعا کرد اگر خبر مربوط به اقدام ایران در ارسال موشک حامل میمون به فضا درست باشد از قطعنامه‌های شورای امنیت سرپیچی کرده است.

ویکتوریا نولند، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، گفت که اگر خبر اقدام ایران در پرتاب موشک به فضا درست باشد، ممکن است جمهوری اسلامی از قطعنامه‌های شورای امنیت سرپیچی کرده باشد.



محمد اسماعیلی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مورد این ادعای آمریکا در گفتگو با بی باک بیان داشت: آمریکا با هر نوع فعالیتی که نشانه پیشرفت جمهوری اسلامی ایران باشد مخالف است.

نماینده مردم زنجان وطارم افزود: ایران برای انجام فعالیت های صلح آمیز خود نیاز به اجازه هیچ کشوری ندارد، زیرا ایران کاملا پایبند به قوانین بین المللی است و طبیعتا اقدامات ایران در تجهیز صنایع دفاعی و سایر فعالیت های علمی خود امری عادی است.

اسماعیلی تاکید کرد: آمریکا خودش بر خلاف قوانین بین المللی اقدام به فعالیت می کند و شورای امنیت باید جلوی اقدامات غیر انسانی آمریکا را بگیرد ، اظهار نظر آمریکا برای ایران ارزشی ندارد و نمی تواند مانع از فعالیتهای علمی ایران شود و با این نوع اظهارات روحیه دانشمندان ایران را تضعیف کند.

همچنین احمد بخشایش اردستانی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گفتگو با بی باک بیان داشت: آمریکا از عصبانیت این اظهار نظرات را کرده است.

وی افزود: دو گروه در امریکا هستند، یکی گروه تندرو که گرو کارگزاران هستند و  گروهی دیگر که در نهاد های سیاست گذار در دستگاههای امریکا هستند مانند جانکری که علاقه دارد با جنگ نرم با ایران بجنگند و چون ایران در فضای سایبری و هوافضا موفق عمل کرده، این نوع مواضع را اتخاذ می کنند.

بخشایش اردستانی افزود: ایران  در ارسال کاوشگر به فضا از قطعنامه شورای امنیت به هیچ وجه سر پیچی نکرده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها