کد خبر: ۱۱۰۷۳۱
زمان انتشار: ۰۹:۴۱     ۱۲ بهمن ۱۳۹۱
۳۳ سال پیش در چنین روزی
سخنگوی حزب دمکرات در باره درگیری های سرپل ذهاب و گروگان گیری 25 نفر توسط ایشان گفت : ما پاسداران را دشمنان خود می دانیم و به آنها یورش می بریم و از ورودشان به شهر جلوگیری می کنیم .

رخدادهای 12 بهمن 1358

چکیده

  • در دو روز گذشته درگیری در شهر کامیاران و نجف آباد بیجار ادامه داشت و تاکنون تلفات سنگینی به طرفین وارد شده است .
  • 15نفر از مردم کردستان که درون یک تویوتا بودند توسط پیشمرگ ها متوقف و پس از محاکمه در یک دادگاه صحرایی همگی اعدام شدند .
  • درگیری های بعد از ظهر امروز بین مهاجمان و پاسداران انقلاب در منطقه قوری قلعه و خانقاه به اطراف پاوه کشیده شده و از امشب این درگیری ها شدت یافته و اکنون شهر پاوه در محاصره آشوبگران و اراذل و اوباش قرار دارد .
  • داریوش فروهر عضو هیئت ویژه دولت برای کردستان گفت : خبرهای رسیده همه حکایت از آن دارند که نزدیک است کوشش های چند ماهه برای حل بحران کردستان از راه مسالمت آمیز بکلی بی نتیجه شود .
  • صبح امروز علیرغم هوای نسبتا سرد و مسیر طولانی صدها هزار نفر از مردم تهران با راهپیمایی به سمت بیمارستان قلب جویای حال امام امت شدند .
  • تحصن 18روزه دیپلمه های بیکار شهر کرد صبح امروز با وساطت آیت الله خلخالی پایان یافت.
  • حضرت آیت الله خامنه ای در خطبه های امروز نمازجمعه تهران با برشمردن وظایف متقابل زمامدار و مردم فرمودند : ملت موظف است رئیس جمهور و زمامدار را نصیحت کند و برای او خیرخواهی کنند اگر در رئیس جمهور اشکالی دیدند حتما تذکر بدهند ، اگر در عملش تخلفی مشاهده کردند دلسوزانه آن تخلف را به او بفهمانند او همانند پدر خانواده ای است که اعضای خانواده حق دارند به او اعتراض کنند اما حق ندارند تعرض کنند ، نمی بایست حیثیت و آبروی او را که در نزد جهانیان آبروی یک ملت است از بین ببرند.
  • آیت الله خامنه ای با تبیین خط امام طرفداری از ملتها و مقابله با ابرقدرتها ، حمایت از همه جنبش های ضد ظلم در سراسر جهان ، طرفدار آزادیهای سیاسی و اجتماعی و  پایبندی به اندیشه و فلسفه و تفکر اسلامی را از شاخصه های خط امام عنوان کردند.
شهادت 43 پاسدار در درگیری های کامیاران

در دو روز گذشته درگیری در شهر کامیاران و نجف آباد بیجار ادامه داشت و تاکنون تلفات سنگینی به طرفین وارد شده است . طبق آخرین آماری که مربوط به 4 بعد از ظهر دیروز می شود در درگیری های کامیاران و تپه های اطراف 43 پاسدار به شهادت رسیده و 70 پاسدار دیگر نیز مجروح شده اند .

اعدام صحرایی 15نفر توسط پیشمرگان

گزارش های رسیده همچنین حاکیست 15نفر از مردم کردستان که درون یک تویوتا بودند توسط پیشمرگ ها متوقف و پس از محاکمه در یک دادگاه صحرایی همگی اعدام شدند .

 

حضرت آیت الله خامنه ای در خطبه های امروز نمازجمعه تهران با برشمردن وظایف متقابل زمامدار و مردم فرمودند : ملت موظف است رئیس جمهور و زمامدار را نصیحت کند و برای او خیرخواهی کنند، لازم است راههای رشد را به او بنمایاند اگر او با آنها مشورت کرد نظر مشورتی و مصلحت آمیز را به او بگویند . سخن خوب را از او پنهان نکنند ، نظر نیک را در اختیار او بگذارند .
شهادت 2پاسدار در پاوه/پاوه در محاصره مهاجمان قرار دارد

از پاوه نیز خبر می رسد که در جریان درگیری های اخیر دو تن از پاسداران انقلاب اسلامی به شهادت رسیده و 23 تن دیگر نیز مجروح شده اند . از سوی دیگر درگیری های بعد از ظهر امروز بین مهاجمان و پاسداران انقلاب در منطقه قوری قلعه و خانقاه به اطراف پاوه کشیده شده و از امشب این درگیری ها شدت یافته و اکنون شهر پاوه در محاصره آشوبگران و اراذل و اوباش قرار دارد .

حزب دمکرات : پاسداران را دشمنان خود می دانیم

از اسلام آباد نیز گزارش می رسد که عده ای مهاجم که تعدادشان به به 40 الی 60 نفر می رسید در حالیکه چهره خود را پوشانده بودند در مسیر کرند – سرپل ذهاب 25نفر از سرنشینان چهار مینی بوس و اتومبیل سواری را به گروگان برده اند . سخنگوی حزب دمکرات در باره این درگیری ها گفت : ما پاسداران را دشمنان خود می دانیم و به آنها یورش می بریم و از ورودشان به شهر جلوگیری می کنیم . (1)

فروهر : بعضی از مراکز قدرت دست به عملیات خودسرانه زده اند

داریوش فروهر عضو هیئت ویژه دولت برای کردستان در گفت و گویی در مورد اوضاع کردستان گفت : گزارش هایی که از مناطق غربی کشور به ویژه کامیاران ، پاوه و جوانرود میرسد بی اندازه نگران کننده است و همه حکایت از آن دارند که نزدیک است کوشش های چند ماهه برای حل بحران کردستان از راه مسالمت آمیز بکلی بی نتیجه شود . (2)

اولین سالگرد بازگشت امام به وطن گرامی داشته شد

صبح امروز علیرغم هوای نسبتا سرد و مسر طولانی صدها هزار نفر از مردم تهران با راهپیمایی به سمت بیمارستان قلب جویای حال امام امت شدند . این راهپیمایی به دعوت حزب جمهوری اسلامی و به یاد بود 12بهمن ماه سالروز ورود امام به وطن صورت گرفت . (3)

تحصن بیکاران شهر کرد با وساطت آیت الله خلخالی پایان یافت

تحصن 18روزه دیپلمه های بیکار شهر کرد صبح امروز با وساطت آیت الله خلخالی پایان یافت. گفتنی است آیت الله خلخالی به همراه نماینده امام در استان چهار محال و بختیاری برای بررسی علل ناآرامی های اخیر در این استان به شهر کرد رفته بود . (4)

آیت الله خامنه ای : ملت موظف است رئیس جمهور را نصیحت کند

حضرت آیت الله خامنه ای در خطبه های امروز نمازجمعه تهران با برشمردن وظایف متقابل زمامدار و مردم فرمودند : ملت موظف است رئیس جمهور و زمامدار را نصیحت کند و برای او خیرخواهی کنند، لازم است راههای رشد را به او بنمایاند اگر او با آنها مشورت کرد نظر مشورتی و مصلحت آمیز را به او بگویند . سخن خوب را از او پنهان نکنند ، نظر نیک را در اختیار او بگذارند .

نباید به رئیس جمهور تعرض کرد و آبروی او را از بین برد

ایشان ادامه دادند :اگر در رئیس جمهور اشکالی دیدند حتما تذکر بدهند ، اگر در عملش تخلفی مشاهده کردند دلسوزانه آن تخلف را به او بفهمانند او همانند پدر خانواده ای است که اعضای خانواده حق دارند به او اعتراض کنند اما حق ندارند تعرض کنند ، نمی بایست حیثیت و آبروی او را که در نزد جهانیان آبروی یک ملت است از بین ببرند به هر حال باید گرد محوری جمع شوند و او همان محور است او هم باید در مقابل مردم به وظائف خودش عمل کند.

 

از پاوه  خبر می رسد که در جریان درگیری های اخیر دو تن از پاسداران انقلاب اسلامی به شهادت رسیده و 23 تن دیگر نیز مجروح شده اند . از سوی دیگر درگیری های بعد از ظهر امروز بین مهاجمان و پاسداران انقلاب در منطقه قوری قلعه و خانقاه به اطراف پاوه کشیده شده و از امشب این درگیری ها شدت یافته و اکنون شهر پاوه در محاصره آشوبگران و اراذل و اوباش قرار دارد .
کلمه کلمه قانون اساسی باید محترم بماند

حضرت آیت الله خامنه ای در ادامه خطبه های نماز جمعه این هفته تهران فرمودند : قانون اساسی را با حرمت بنگرید ، قانون اساسی چیزی است که خط روشن وحدت دولت و ملت را تامین خواهد کرد ، قانون اساسی هر چه را که به مردم داده است مسئولان باید به مردم بدهند ، قانون اساسی هر وظیفه ای را که بر دوش مسئولان نهاده است باید آن وظیفه را با جان و دل با شوق و رغبت انجام دهند . کلمه کلمه و حرف حرف قانون اساسی باید محترم بماند ، مسئولین آن ملتی به سعادت و موفقیت خواهند رسید که قانون اساسی اش آن قانونی که برای مردم حکم دست خط ایدئولوژی و اندیشه آنها را دارد حرمت نهند و از آن تخلف و سرپیچی نکنند .

حمله به تجمعات مخالف مقدمه آنارشیسم اجتماعی است

ایشان ادامه دادند : همه مومنان به این انقلاب بدانند فضای جامعه اسلای فضای بازی است ، فضایی است که صاحبان اندیشه های مختلف می توانند سخن و عقیده خود را ابراز کنند . در مقابل حجت و دلیل قاطع هیچ اندیشه ای نمی تواند تاب مقاومت بیاورد . به جنگ افکار رفتن فقط با بیان فکر و اندیشه ممکن است ، اینکه کسانی بخواهند به شیوه هایی متوسل بشوند ، به کسانی حمله کنند و آنها را مورد آسیب قرار بدهند یقینا بر طبق روال و رویه اسلامی نیست . این مقدمات بلبشو و آنارشیسم اجتماعی است ، این مقدمات اختناق و استبداد است .

گفتنی است پیکر پاک 4تن از شهدای پاسدار که در منطقه کردستان در چند روز گذشته به شهادت رسیده اند بعد از خطبه های نمازجمعه امروز تهران بر دوش مردم تشییع شد . (5)

پی نوشت :

1- اطلاعات ، 13بهمن 1358، صفحه 2

2- اطلاعات ، 13بهمن 1358، صفحه 2

3- جمهوری اسلامی ، 13بهمن 1358، صفحه 1

4- اطلاعات ، 13بهمن 1358، صفحه 11

5- جمهوری اسلامی ، 13بهمن 1358، صفحه 12

پژوهشگر : سید روح الله امین آبادی

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها