کد خبر: ۱۱۰۶۹۶
زمان انتشار: ۰۱:۳۶     ۱۲ بهمن ۱۳۹۱
وزير كشور از توافق بين وزارت كشور و شوراي نگهبان براي كم كردن حجم بحث رايانه اي در انتخابات پيش رو خبر داد.
مصطفي محمد نجار وزير كشور در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالي درباره ارائه زمان بندي جديد انتخابات مطابق با قانون جديد تصويب شده در مجلس شوراي اسلامي گفت: به زودي جزئيات جديد برنامه زمان بندي انتخابات را اعلام خواهيم كرد.
نجار با بيان اين كه ما در اين دوره، علاوه بر انتخابات رياست جمهوري، انتخابات شوراها و انتخابات ميان دوره اي مجلس شوراي اسلامي و خبرگان رهبري را نيز داريم، افزود: به دليل اين كه اين انتخابات با هم در حال انجام است جداول زمان بندي و كارهاي اجرايي ما نيز در حال تعريف شدن است.
وزير كشور ادامه داد: يكي از مهمترين مسائل، آموزش مجريان در سطح منطقه اي و استاني و توجيه مسئولين است، تهيه تنظيمات و مدارك نيز بخش ديگري از كار است كه همه آنها در حال انجام است.
نجار در پاسخ به سؤال ديگري درباره برگزاري انتخابات رياست جمهوري به صورت رايانه اي گفت: ما از نظر فني اين آمادگي را به طور كامل داريم چرا كه در دوره هاي قبلي نيز اين كار انجام شد.
وي افزود: اما با مشورت هايي كه با شوراي نگهبان داشتيم، ممكن است ما از لحاظ تجهيزاتي امكان برگزاري انتخابات را در اين حجم و گستردگي نداشته باشيم از اين رو با توافقي كه با شوراي محترم نگهبان داشته ايم قرار شده است در درصدي از حوزه هاي انتخاباتي انتخابات به صورت رايانه اي برگزار شود.
نجار اظهار داشت: البته تمام مراحل برگزاري انتخابات به صورت رايانه اي برگزار مي شود اما ما در بعضي از شعبه ها انتخابات را به صورت رايانه اي برگزار مي كنيم كه همان بحث راي الكترونيكي است.
 
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها