به گزارش 598 به نقل از واحد مرکزی خبر ، رضوانی
همچنین بر نظارت سازمان تنظیم مقررات بر عملکرد شرکت مخابرات برای ارائه
رایگان خدمات سامانه 118 تاکید کرد.
وی با اشاره به مصوبات سازمان تنظیم مقررات افزود: بر این اساس، استفاده از 118 نباید برای مردم شارژ داشته باشد.
رضوانی با بیان اینکه ما از طریق
ابزارهای لازم، این موضوع را پیگیری کردیم، گفت: اخطارهای لازم را به
اپراتور دادیم و از طریق تعزیرات نیز پیگیری کردیم.
وی به جریمه سازمان تعزیرات برای
مخابرات اشاره کرد و افزود: اپراتور ( شرکت مخابرات ) بعد از اعلام جریمه،
بررسی مجدد کرد که در هیات مدیره این شرکت تصویب شد که ارائه خدمات سامانه
118 برای مشترکان به صورت رایگان باشد.
معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان
تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی گفت: شرکت مخابرات اعلام کرد مبالغ
دریافتی را به هر طریق که این سازمان اعلام کند، به مشترکان مسترد خواهد
کرد.
وی درباره نحوه مسترد کردن مبالغ به مشترکان نیز افزود: باید ساز و کاری پیش بینی شود که حتی المقدور حق به حقدار برسد.
رضوانی گفت: ممکن است این مبالغ برای
مشترکان ناچیز باشد اما مجموع آنها مبالغ زیادی است که استرداد آن مهمتر
است و ما سعی در توزیع عادلانه آن داریم.
وی بر محاسبه دقیق مبلغ اخذ شده از مشترکان برای استفاده از سامانه 118 و مسترد کردن آن تاکید کرد.
هزینه استفاده از 118 به مشترکان برگردانده می شود
همچنین مدیرعامل شرکت مخابرات هم
بااشاره به اینکه مبالغی که به علت استفاده از 118 از مشترکان اخذ شد، به
مشترکان برگردانده می شود. افزود : از این پس سرویس و خدمت 118 رایگان
خواهد بود.
پور رنجبر با بیان اینکه در خصوص کدهای
اضطراری تفسیری شده بود، گفت : برای بررسی موضوع، با سازمان تنظیم مقررات
نشست هایی داشتیم و نتیجه بررسی و تحلیل را در جلسه هیئت مدیره شرکت
مخابرات مطرح کردیم.
وی افزود: از هیئت مدیره تقاضا کردیم،
اگر چه 118 خدمات داخل مخابرات را به مردم ارائه می دهد اما جزو کدهای
مردمی و اضطراری محاسبه و مبالغی که از گذشته شارژ شده که مبلغ آن خیلی هم
زیاد نیست، به مردم برگردانده شود.
پوررنجبر درباره نحوه برگرداندن این
مبالغ گفت: تماس با 118 در قبوض و در رکوردهای ثبت شده، موجود است و از این
طریق مشخص می شود که از هر مشترک چه مبلغی به علت استفاده از این کد اخذ
شده است تا به وی مسترد شود.