کد خبر: ۱۱۰۵۱۷
زمان انتشار: ۱۲:۳۹     ۱۱ بهمن ۱۳۹۱
رئیس فدراسیون فوتبال گفت: که فدراسیون با مشکلات مالی زیادی مواجه است اما وزارت ورزش تاکنون پاسخی به او نداده است.

به گزارش 598، علی کفاشیان در یکی از روزهای پرکار خود با وجود فرصت زمانی اندک در گفت‌وگو با تسنیم پاسخگوی بسیاری از سوالات و مسائل روز فوتبال ایران بود. او در این گفت و گو باز هم نشان داد که از معدود مدیرانی است که در بحرانی ترین روزها هم می تواند آرام باشد که البته شاید این موضوع نشات گرفته از قهرمانی تیم فوتبال ساحلی بود.

گفت‌وگوی تفصیلی تسنیم با علی کفاشیان را در زیر می‌خوانید:

تسنیم: گفت‌وگو را با موفقیت فوتبال ساحلی آغاز کنیم. ایران با کسب نخستین قهرمانی در آسیا یکبار دیگر راهی جام جهانی شد.

چند سالی هست که فوتبال ساحلی را تقویت کرده‌ایم. باید از تمام باشگاه‌هایی که در عرصه لیگ ساحلی زحمت می‌کشند تشکر کنم. نتیجه برگزاری منظم مسابقات لیگ ساحلی همین تیم ملی بود که چند سالی است برای مسابقات مختلف تلاش می‌کند. یکبار در المپیک آسیایی شرکت کردیم که در آن تیم ایران نتوانست از گروه بالا بیاید اما امسال در المپیک آسیایی چین قهرمان شدیم و قهرمانی در رقابت‌های آسیایی و انتخابی جام جهانی دومین قهرمانی تیم ملی ساحلی در سال جاری بود.

تسنیم: عامل موفقیت این تیم چه بود؟

موفقیت تیم ملی ساحلی را لیگ فعال، اردوهای منظم و کادر فنی بسیار خوب این تیم می‌دانم. یکی از خوبی‌های این کادر فنی ارتباط منظم با سرمربیان تیم‌های لیگی است. یعنی مربیان تیم ملی ساحلی ما هر دو ماه یکبار نشستی با سرمربیان باشگاهی دارند و با یکدیگر تبادل نظر می‌کنند و تمام بازی‌های لیگ را نیز زیر نظر دارند. اعتقاد من این است که این اتفاق باید در تیم ملی فوتسال و فوتبال ما هم رخ دهد و کادر فنی آنها هم ارتباط تنگاتنگ و دائمی با مربیان باشگاهی داشته باشند و از نظرات آنها استفاده کنند.

تسنیم: قرارداد اوکتاویو با فدراسیون فوتبال ایران تا چه زمانی است؟

قرارداد این مربی را 4 ماه پیش تمدید کردیم و تا شهریور ماه که زمان مسابقات جام جهانی فوتبال ساحلی تاهیتی است با ما قرارداد دارد. بعد از آن اگر کارش راضی کننده باشد ادامه می دهیم. کار دیگر ما این است که مربیان خودمان هم دائم با او در تماس هستند و حتی کنار او کار می کنند تا انقال دانش فنی به مربیان ایرانی هم صورت بگیرد.

*  نمی‌دانم چرا در فوتبال تعامل به وجود نیامد

تسنیم: چرا این همکاری میان مربیان باشگاهی و ملی را در بخش‌های دیگر نمی‌بینیم؟

مشکل اینجاست که مربیان، یکدیگر را رقیب هم می‌بینند در حالی که باید رفیق هم باشند. شاید یکی از مهمترین رموز موفقیت این است که رشته ساحلی حاشیه کمتری داشته است. مربیان ملی و باشگاهی ساحلی با هم هماهنگ هستند و حاصل آن هم نشان می‌دهد که این اتفاق به سود فوتبال ملی کشور است. باید در سازمان لیگ برتر هم این اتفاق برای کادر فنی تیم ملی و مربیان لیگ برتر فوتبال هم رخ دهد و خیلی هم سعی کردیم تا اتفاق بیفتد.

تسنیم: پس چرا رخ نداده است؟

نمی‌دانم، این را باید از کارشناسان بپرسید که چرا مربیان ملی و باشگاهی ما با یکدیگر جلسه نمی‌گذارند. مربی تیم ملی نباید خودش را بالاتر از مربیان لیگ برتر بداند و اصلا هیچ مربی نباید خود را برتر بداند. شاید یک مربی که همه بگویند سطحش از بقیه پایین‌تر است بتواند بیشترین کمک را انجام دهد. همه مربیان باید با هم همکاری کنند، نشست بگذارند، بحث و تبادل نظر کنند و مسائل مدنظرشان هم پیشرفت فوتبال ما باشد.

 


جام قهرمانی فوتبال ساحلی در دستان کفاشیان

 

* کی‌روش فوتبال ما را از بالا نگاه نمی‌کند

تسنیم: کی روش یکبار چنین نشستی را ترتیب داد اما تنها 7 مربی در آن شرکت داشتند و بعد هم دیگر خبری نشد.

چندبار از کی‌روش خواستیم این جلسات را بگذارد. او هم بعضی وقت ها این کار را می کند و با برخی مربیان جلسه می گذارد و تبادل نظر می کند اما فکر می کنم یکی از عوامل بازدارنده در این بین مصاحبه هایی است که مربیان علیه یکدیگر در رسانه ها انجام می دهند و این ذهنیت ایجاد می شود که آنها مقابل یکدیگر هستند در حالی که باید کنار هم باشند. اگر کی‌روش  دانش فنی بالا و تجربه فنی بیشتری دارد، مربیان ما باید این را قبول کنند و بیایند در کنار او از این موضوع بهره برداری و استفاده کنند.

تسنیم: کی‌روش در یکی از نشست های مطبوعاتی عنوان کرد پاسخ همکارش را در رسانه ها نمی دهد.

این حرف درستی است.

تسنیم: اما بعدا شاهد تغییر رویه او بودیم که حتی علیه مدیران باشگاه ها هم بیانیه داد.

در هر صورت باید کاری کنیم که این وفاق پیش بیاید. تمام 18 مربی و باشگاهی که در لیگ برتر هستند، مربیان لیگ یک و همه مربیان و باشگاه‌های فدراسیون وابسته به ما هستند و ما حاصل کار آنها را در تیم ملی استفاده می‌کنیم.

تسنیم: قبول دارید کی‌روش فوتبال ما را از بالا نگاه می کند؟

نه اینطور نیست. کی‌روش همیشه اعلام آمادگی کرده و کمیته فنی ما هم با او جلسه می گذارد ضمن آنکه او با برخی مربیان ما جلسه می گذارد.

* بودن کمیته فنی در نتایج تیم ملی تاثیری نداشت

تسنیم: به کمیته فنی اشاره کردید که خیلی دیر تشکیل شد.

نه این کمیته را تشکیل داده بودیم و از قبل بود اما چندان فعال نبود و اکنون فعال تر شده است.

تسنیم: فعال بودن آن قبل از بازی با کره جنوبی و ازبکستان مفیدتر نبود؟

زیاد تاثیری در این موارد نداشت چون به هر حال تصمیم گیرنده اصلی در مورد تیم ملی، سرمربی و کادر فنی است و مسئولیت هم با آنها است و کمیته فنی هم اگر نکته ای باشد آن را اعلام می کند.

تسنیم: کمیته فنی جلسه ای با کی‌روش داشته است؟

بله با هم جلسه دارند و صحبت شده است.

تسنیم: شما گفتید کمیته فنی نمی توانست تاثیرگذار باشد پس چطور تصمیم گرفتید اکنون این کمیته را فعال کنید؟

به هر حال نظرات را می شنوند و می تواند مفید باشد.

* قانون بازنشسته ها برای روسای هیات ها نیست

تسنیم: به سراغ بحث انتخابات هیات فوتبال مازندران برویم که مانند فارس، مدیرکل ورزش استان آن را قانونی نمی داند.

چرا؟

تسنیم: به خاطر بازنشستگی بهروان. 

قانون بازنشسته ها برای روسای هیات ها وجود ندارد. اگر این گونه باشد باید برای هیات های ورزشی تمام رشته ها در کل کشور بخشنامه شود که با احتساب هیات های استان و شهرستان های سراسر کشور و تمام رشته ها نزدیک 10 هزار هیات می شود. یعنی باید این را بخشنامه کنند که از این به بعد کاندیداهایی که می آیند و بازنشسته هستند را قبول نکنند.

ما طبق اساسنامه فدراسیون فوتبال که مورد تایید AFC و وزارت ورزش و جوانان ایران است و به صورت مشترک امضا شده، کمیته صلاحیت بررسی کاندیداها داریم. دو نوع صلاحیت وجود دارد یکی  صلاحیت از سوی حراست است که ما در آن دخالت نداریم. اگر حراست صلاحیت فرد را تایید کرد ما هم تایید می کنیم و اگر تایید نکند ما هم رد خواهیم کرد اما یک کمیته تعیین صلاحیت داریم که گروهی سه نفره شامل نماینده ای از اداره کل ورزش و جوانان استان، نماینده هیات فوتبال استان و یک حقوقدان است که این کمیته مدارک را بررسی و طبق آن صلاحیت کاندیداها را احراز می کند. اگر بازنشستگی در میان موارد ممنوع بود آنها از حضور بهروان جلوگیری می‌کردند.

سه روز قبل از انتخابات مدیر کل استان مازندران همین جا (با دست به صندلی کناری خود اشاره می کند) کنارم نشست، نبی و آیت اللهی هم حضور داشتند و او درخواست کرد مجمع انتخاباتی چند روز عقب بیفتد. من پرسیدم روز دوشنبه خوب است که او اعلام کرد می خواهد به همدان برود و برای برگزاری مجمع انتخاباتی در روز یکشنبه تفاهم کردیم دقیقا همانند همین اتفاق با کمانه مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس نیز رخ داد.

* می‌خواهند فرد مدنظرشان را بیاورند، بگویند انتخابات کشک است

تسنیم: پس چرا اکنون ایراد گرفته‌اند؟

شنبه شب مدیرکل استان مازندران با من تماس گرفت و اعلام کرد گفته‌ام، بازنشسته ها در انتخابات کاندیدا نباشند. سوال کردم طبق کدام بخشنامه و قانون این را می گویید که او پاسخ داد خودمان گفته‌ایم که بازنشسته‌ ها  نباشد. جالب آنکه کاندیدای مورد حمایت خود آنها نیز بازنشسته بود. در مورد او که سوال کردم مدیرکل ورزش استان گفت که او دعوت به کار شده است. دعوت به کار یعنی چه؟ بنابراین مشخص است که این حرف ها بهانه است.

گفتم ایرادی ندارد می خواهید مجمع را عقب بیندازید، در مجمع مطرح کنید تا آنها رای دهند. نماینده مدیرکل استان هم در مجمع این موضوع را مطرح کرد و من هم به اعضای مجمع هیات استان مازندران گفتم چنین درخواستی وجود دارد اما رای گیری کردیم و اعضای مجمع با به تاخیر انداختن انتخابات مخالفت کردند. سپس هم رای گیری انجام شد در حالی که 7 نامزد بودند و 42 رای هم به صندوق ریخته شد، بهروان را انتخاب کردند. همه چیز طبق قانون انجام شد. حالا چه کسی می خواهد بگوید این انتخابات باطل است؟ در فارس هم همه چیز قانونی بود، آن انتخابات را چه کسی می‌خواهد بگوید باطل است؟

تسنیم: وزارت ورزش.

نه نمی تواند بگوید باطل است. شاید مستندی می آوردند و اعضای مجمع طبق آن استدلال می کردند،  اما همین گونه که نمی‌توان گفت انتخابات باطل است. اگر به دموکراسی اعتقاد داریم باید به آرای اعضای مجمع احترام بگذاریم. ما امسال انتخابات 17 هیات فوتبال استان را برگزار کردیم که در 5،6 استان افراد جدیدی انتخاب شدند و ما هم احترام گذاشتیم. یک جاهایی، فرد مورد نظر اداره کل ورزش استان نبوده و انتخاب شده، یک جاهایی بوده و انتخاب شده، در هر دو مورد رای مجمع را پذیرفتیم. بنابراین همه باید به قانون احترام بگذارند.

اگر می خواهند بگویند فرد را ما انتخاب می کنیم، بیایند قانون را عوض کنند و بگویند انتخابات کشک است و به جایش انتصاب بگذارند و هر فردی را که می خواهند، انتصاب کنند. ما به رای مجمع احترام می گذاریم و اینکه رای مجمع در انتخابات قانونی که مخفیانه و با حضور همه اعضا بوده را بگوییم باطل است را بی احترامی می دانم.

تسنیم: چرا در انتخابات هیات هایی که حضور دارید، چنین ایرادهایی پیش می آید؟

(با خنده) نمی دانم، شما زرنگ هستید و دلیل آن را پیدا کنید.

تسنیم: یعنی بحث منویات شخصی است؟

نمی دانم، خودم را درگیر این موضوع نمی کنم؛ به اندازه کافی درگیر شدم. شما این را پیدا کنید.

 

* اشتباه و بعدش توبه کردم!

تسنیم: بحث دیگری که وجود دارد حضور بهروان در فدراسیون با نظر مجمع و کنار گذاشتن او بدون برگزاری مجمع است. چرا برای این موضوع مجمع تشکیل نشد؟

سازمان بازرسی اعلام کرد که در مورد منع حضور بهروان قبل از انتخابات نامه دادیم و او پست اجرایی نایب رئیسی دومی فدراسیون را دارد. به همین دلیل با  این سازمان تعامل و قانون را اجرا کردیم اما در مورد ریاست هیات چنین منع قانونی وجود ندارد و مشکلی برای انتخاب بهروان وجود نداشته حتی اگر بعد از این هم قانونی در این مورد به تصویب برسد و منعی باشد باز هم اطاعت خواهیم کرد. تشکیل مجمع هم مقدماتی داشت که زمان می برد و باید قانون را اجرا می کردیم.

تسنیم: هیات رئیسه هم خبر نداشت؟

به هر حال ما به سرعت قانون را تمکین کردیم.

تسنیم: چرا همان ابتدا از قانون تمکین نکردید؟

اشتباه کردیم و الان هم پشیمانیم و توبه کردیم!

تسنیم: این پشیمانی روز مجمع به سراغتان نیامد؟

این تصمیم را مجمع گرفت.

تسنیم: اما گفته شده بود که بهروان نمی تواند نامزد شود.

من تصمیم نگرفتم بلکه مجمع حضور او را قبول کرد.

تسنیم: اما می دانستید که مجمع دارد اشتباه می کند.

اینطور نبود. ما استدلال داشتیم که فدراسیون مستقل است و وابسته به دولت نیست اما سازمان  بازرسی کل کشور استنادش این بود که تنها تصویب دولت و فیفا قبول نیست بلکه مجلس نیز باید اساسنامه ما را تصویب کند و ما هم می خواستیم به دنبال مصوبه مجلس برویم. اکنون هم عیب ندارد اگر در مورد هیات ها هم طبق قانون بگویند ایرادی وجود دارد دوباره مجمع تشکیل و تغییر را صورت می دهیم.

* بهروان دیگر دلگیر نیست

تسنیم: بهروان گفته هنوز هم از شما دلگیر است.

دلگیر نیست دیگر تمام شده است.

تسنیم: اما یک روز قبل از انتخابات هیات مازندران با او صحبت کردیم و گفت هنوز دلگیر است.

 فردا سوال کنید ببینید چه می گوید. من هم از خیلی ها دلگیرم.

تسنیم: از بهروان؟

نه از خیلی‌های دیگر.

تسنیم: آخر هم نگفتید چرا از همان اول اجازه حضور بهروان در انتخابات را دادید و تمکین نکردید؟

اشتباه کردیم دیگر.

تسنیم: در این مدت چقدر از این اشتباهات داشتید؟

اشتباه که زیاد پیش می آید اما اشتباه ما تعمدی نبود. گفتیم بهروان انتخاب شود مجوز می گیریم که نشد.

* مجمع، شاید وقتی دیگر

تسنیم: قرار بود مجمع فدراسیون در بهمن ماه تشکیل شود، آیا تاریخ برگزاری آن مشخص شده است؟

خیر، هنوز زمان آن معلوم نشده و زمانش باید در نشست هیات رئیسه مشخص شود.

تسنیم: به نظر می رسد این احتمال وجود دارد که برگزاری مجمع به سال 92 موکول شود و در واقع بعد از زمان انتخابات ریاست جمهوری و بازی های تیم ملی با توجه به شرایط موجود آن زمان تصمیم گیری کنید.

زمان برگزاری مجمع دست من نیست که بخواهم بگویم برگزار شود یا نشود.  شکیل مجمع به دو صورت امکان پذیر است یا هیات رئیسه درخواست تشکیل مجمع را داشته باشد و یا یک سوم اعضای مجمع نامه درخواست تشکیل مجمع را بدهند. یک ماه پیش من این موضوع را در دستور جلسه هیات رئیسه قرار دادم اما آنها با تشکیل مجمع موافق نبودند. اعضای مجمع هم در زمان فعلی چندان با این کار همراه نبودند. همچنان بر تشکیل مجمع اصرار دارم و باز هم بحث آن را در جلسه هیات رئیسه مطرح خواهم کرد.

* می خواهم مجمع مشکلات را بداند

تسنیم: وضعیت شما نیز در این مجمع مشخص خواهد شد؟

من همه چیز  را در اختیار مجمع گذاشتم تا با توجه به صلاح فوتبال تصمیم گیری کنند.

تسنیم: صلاح فوتبال استعفا شماست؟

واقعیت این است که مشکلات مالی زیادی داریم و باید مشکلات را به مجمع بگویم. باید عدم حمایت های مالی از فدراسیون را به مجمع بگویم تا آنها با دانستن تمام شرایط تصمیم بگیرند. ممکن است آنها راه حل بهتری داشته باشند. مثلا بگویند که من  نباشم بهتر است.

* اختیار داشتم می رفتم

تسنیم: اگر اختیار با شما بود می ماندید یا می رفتید؟

اگر اختیار با خودم بود می رفتم اما این اختیار را از خود سلب کردم تا مجمع تصمیم بگیرد.

تسنیم: شاید هم این استعفا، ایجاد شرایطی برای رای مجدد مجمع به شما برای ماندن است؟

خیر. مجمع که تازه به من رای داده است. اگر مجمعی تشکیل شود پیشنهاد من انتخابات زودرس است که این را هم باید مجمع تشخیص دهد.

تسنیم: پس بحث استعفا نیست، شما انتخابات زودرس می خواهید؟

بله دقیقا.

تسنیم: بالاخره مجمع چه زمانی خواهد بود؟

مشخص نیست اما امکان دارد قبل از سال 92 نباشد.

تسنیم: وزیر ورزش چند بار از عملکرد فدراسیون فوتبال ابراز نارضایتی کرده است.

عباسی چند بار این موضوع را بیان کرده که حرف درستی هم است. خود من نیز ناراضی هستم و معتقدم انتظارات مردم از فوتبال خیلی بیش از این است. من هم این حرف را تایید می کنم که انتظار مردم از کل فوتبال ما همانند فوتبال ساحلی است.  باید هم این کار را انجام دهیم اما با ابزارهایی که داریم به بعضی کارهای خود می رسیم و به بعضی برنامه ها  نمی رسیم.

 

 

* حداقل بودجه مصوب ما را بدهند

تسنیم: پس شما برای حل مشکلات انتظار حمایت وزارت ورزش را دارید؟

بله. انتظار داریم حمایت و حداقل بودجه مصوب ما را پرداخت کنند. خیلی وقت است که بودجه خود را نگرفته ایم.

تسنیم: دقیقا چند درصد از بودجه خود را گرفته اید؟

باید محاسبه شود. یک مقدار گرفتیم  و یک مقدار نگرفتیم.

* با مسئولان وزارت ورزش در این باره صحبت کرده‌اید؟

بله چند بار صحبت کردیم اما پاسخی به ما نداده‌اند.

تسنیم: اسپانسر 180 میلیاردی چه شد؟

کدام اسپانسر؟

تسنیم: همان که در زمان انتخابات فدراسیون اعلام کرده بودید آن را به فوتبال می آورید؟

من چنین چیزی نگفتم بلکه تنها گفته بودم چنین پیشنهادی وجود دارد. اکنون هم قرارداد امضا شده اش روی میز کارم وجود دارد اما در نهایت دیدیم این طرح عملیاتی نیست. البته ما از طریق اسپانسر خیلی درآمد داشتیم و تاکنون با همین درآمدها برنامه های فدراسیون را پیش بردیم اما برای اسپانسر تیم ملی باید دولت حمایت کند تا جلو بیاید. البته ما وزارت ورزش را هم درک می‌کنیم، آنها هم مشکلات مالی دارند.

* چسبیده به میز نیستم

تسنیم: یعنی اگر فدراسیون در نتیجه گیری موفق تر بود، حمایت وزارت هم بیشتر می شد؟

نه این گونه نیست، به هر حال ما باید در کارمان نتیجه گیری داشته باشیم اما مشکلات مالی هم سبب افت می شود. ضمن اینکه وزارت ورزش در پرداخت به همه فدراسیون ها مشکل مالی دارد اما  انتظارمان این است  به فوتبال  به عنوان اولویت مردم، بیشتر توجه شود.

توجه کنید که برنامه های ما بسیار زیاد است، نوجوانان ایران به جام جهانی رفته و تا آبان ماه آینده باید این تیم را با قدرت آماده حضور در این رقابت ها کنیم. تیم ملی ساحلی در شهریور سال آینده باید در جام جهانی شرکت کند و ما برای تدارک این تیم ها نمی توانیم زلفمان را به کشورهای عربی گره بزنیم بلکه باید با تیم های قدرتمند و بزرگ بازی تدارکاتی داشته باشیم.

 باید مربیان تیم ملی  جوانان، امید، 14 سال و  15 سال را انتخاب کنیم اما بخاطر همین مشکلات مالی  دست دست می کنم. در  17 رده تیم ملی داریم. فعلا یک مربی را سرمربی تیم 16 ساله خود گذاشتیم که تیم او را باید علی دوستی تحویل بگیرد. تیم جوانان هم که با محمدی کار می کرد اکنون به رده امید می رسد و باید سرمربی آن را هم انتخاب کنیم. به هر حال  باید به گونه ای برنامه ریزی کنیم که تیم امید ما به المپیک برود.

علاوه بر آن فوتسال آقایان و خانم ها را داریم که سال آینده در مسابقات آسیایی خواهند بود و می خواهیم در هر دو رده قهرمان آسیا شویم که اطمینان دارم خواهیم شد. همین مسائل است که می خواهم به مجمع بگویم با این شرایط و برنامه ها و مشکلات بهترین تصمیم را بگیرند. به هر حال من به میز چسبیده نیستم.

* می‌ترسم پول بدهم

تسنیم: در انتخابات کنفدراسیون فوتبال آسیا هم قصد حضور دارید؟

بله اکنون  13  عضو در بخش های مختلف کنفدراسیون فوتبال  آسیا  داریم و باید کرسی های بیشتری بگیریم. میزبانی جام ملت ها، جوانان آسیا، جام جهانی فوتسال و مسابقات آسیایی فوتبال ساحلی را بگیریم و برای تمام آنها درخواست های خود را به صورت رسمی ارائه کردیم.

وقتی می خواهیم خود را با فوتبال کشورهایی مثل ژاپن مقایسه کنیم و اینکه کی‌روش می گوید، ژاپن 30 سال جلوتر از ما قرار دارد، به این دلیل  است که آنها خوب سرمایه گذاری می کنند. فدراسیون ژاپن سالی 170،180 میلیون دلار پول دارد و هزینه می کند یا بهترین بازیکن برزیلی را می آورد، تابعیت ژاپنی می دهد و برای تیم ساحلی‌اش بازی می کند اما باز هم تیم ما مقابل آنها پیروز می شود. آن وقت زمانی که من  می خواهم پول بدهم می ترسم، پس کار من زمین تا آسمان با ژاپنی ها فرق دارد. فدراسیون فوتبال عراق که تنها در سه رده نوجوانان، جوانان  و بزرگسالان تیم دارد، سالانه 18 میلیون دلار می گیرد. این رقم را با درآمد ما مقایسه کنید.

تسنیم: معتقدید کارهایتان دیده نمی شود؟

برگزاری دربی به این خوبی توسط سازمان لیگ،  حاصل کار کردن و زحمت است. یادمان باشد که جرات استفاده از داور ایرانی را نداشتیم.  الان در همه بازی های دربی داوران ایرانی قضاوت می کنند و این ارزش است. تصویب  حجاب خانم ها در فیفا ارزش است. آن وقت روزنامه ها  می نویسند فدراسیون این بار در ارسال مدارک اشتباه نکرد و این یعنی اینکه فدراسیون هربار اشتباه کرده است.

من هم وقتی مردم برای یک بازی تیم ملی فوتبال یا دربی به ورزشگاه می آیند اما بازی خوب و با کیفیتی را مشاهده نمی کنند خجالت می کشم اما باید چه کار کرد؟ باید دست به دست هم بدهیم. در همه کشورها، عراق، قطر، عمان و جاهای دیگر، همه دست به دست هم داده اند؛ دولت، مردم و رسانه ها به تیم ملی کشورشان کمک می کنند اما اینجا این گونه نیست. کفاشیان در پیروزی ها جایی ندارد اما در شکست ها همیشه نام من هست و می گویند کفاشیان فدراسیون را غصب کرده است.

تسنیم: قبول دارید با وجود تمای این صحبت ها تیم ملی ویترین فدراسیون است؟

این  موضوع را رسانه ها باید  درست کنند. اگر جام جهانی برویم که امیدوارم برویم، به سود فوتبال است و حتی بیشتر از مردم باید فوتبالی ها خوشحال شوند اما اگر قرار است به قطر و لبنان ببازیم، همان بهتر که نرویم. فوتبال ملی باید لبنان و قطر را به راحتی ببرد و در جام جهانی باید حرفی برای زدن داشته باشیم و  قوی برویم.

تسنیم: ستاد حمایت از تیم ملی چه شد؟

می خواهیم این کار را انجام دهیم اما هنوز  تشکیل هنوز نشده است. ابتدا باید مسائل مالی را حل کنیم.

تسنیم: اما کی‌روش مقابل این ستاد موضع گرفت.

نه هیچ موضعی نگرفت. من با او صحبت کردم و او می داند این ستاد برای حمایت از تیم ملی است.

تسنیم: نامزدی شما برای انتخاب کنفدراسیون فوتبال آسیا قطعی است؟ گفته می‌شود سه نفر ثبت‌نام کرده‌اند.

بله، حتما کاندیدا می شوم. چند نفری هم که شما می‌گویید هم مثل من تنها اعلام کاندیداتوری کردند چون هنوز نامه ای برای ثبت نام نیامده است.

تسنیم: سعیدلو هم که دیگر نیست تا به نفع او کنار بکشید.

(با خنده) بله، رقیب ندارم.

 

* شرایط میزبانی داریم

تسنیم: برای میزبانی جام ملت های آسیا شرایط لازم را داریم؟

بله شرایط زیادی داریم. ایران و عربستان درخواست داده اند اما تا 30 ژانویه مهلت است. با مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیا صحبت کردم و بعنوان فدراسیون نخست آسیا شانس زیادی داریم. همین اندازه هم برای میزبانی جوانان و ساحلی آسیا و میزبانی جام جهانی فوتسال شانس خواهیم داشت و می خواهیم میزبانی ها را بقاپیم!

تسنیم: شرط ورود بانوان به ورزشگاه مانع میزبانی ما نمی شود؟

ورود بانوان از شرایط کنفدراسیون فوتبال آسیا نیست بلکه شرط خبرنگاران ایرانی است. (می خندد)

تسنیم: تیم امید و جوانان سرمربی ندارند؟
بله.

تسنیم: پس منصوریان چه؟

او مربی زیر 22 سال است نه امید.

تسنیم: برای جوانان و امید گزینه ایرانی دارید یا خارجی؟

با توجه به شرایط مالی گزینه ما برای جوانان ایرانی است و برای امید هم باید ببینیم چه می شود.

تسنیم: سرپرست قطعی تیم ملی چه زمانی معرفی می شود؟

نبی اکنون این مسئولیت را برعهده دارد.

تسنیم: اما گفته می‌شود این مسئولیت موقتی است؟

برخی موقتی‌ها 99 ساله است، نبی هم از این موقت‌های 99 ساله است!

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها