کد خبر: ۱۱۰۳۴
زمان انتشار: ۱۰:۵۷     ۲۴ فروردين ۱۳۹۰

بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با حضور دکتر محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری اسلامی ایران در روز سیزدهم اردیبهشت ماه افتتاح می‌شود.

به گزارش مهر، بهمن دری رئیس بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران و معاون امورفرهنگی وزیر ارشاد، روز دوشنبه 22 فروردین در شورای معاونین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از افتتاح نمایشگاه کتاب امسال با حضور دکتر محمود احمدی نژاد ریاست جمهوری اسلامی ایران در روز سیزدهم اردیبهشت ماه خبر داد.

دری طی گزارشی در باره نمایشگاه کتاب، با اشاره به شعار تعیین شده برای نمایشگاه امسال گفت: شعار راهبردی برای بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران "ارتقا معرفت دینی و بصیرت فرهنگی در سال جهاد اقتصادی" است. امسال تمامی نهادهای شهری، خدماتی٬ اجتماعی، کمک رسانی، اطلاعاتی و امنیتی آمادگی خود را برای برگزاری باشکوه تر نمایشگاه اعلام کرده‌اند.

رئیس نمایشگاه کتاب تهران با اعلام اینکه  تعداد  ناشران داخلی واجد شرایط حاضر در نمایشگاه امسال از مرز 2000 ناشر گذشته است، گفت: هیچ فعالیت فرهنگی را نمی‌توان سراغ گرفت که از حیث ظرف و مظروف با این حجم در کشور سامان یابد. و این مهم به همت و همدلی تمامی نهادها شهری، انتظامی، امنیتی و با همکاری صمیمانه همکاران معاونت امورفرهنگی وزارت ارشاد برپا می شود.

معاون امور فرهنگی از تقاضای بسیاری از کشورهای جهان برای حضور در نمایشگاه خبر داد و گفت: باتوجه به محدویت فضا و تعداد تقاضاها  مجبوریم از مساحت غرفه های متقاضیان کم کنیم. امسال با هماهنگی به عمل آمده مشکل اختصاص پارکینگ خودرو ها حل شده و از حیث جابجایی بازدیدکنندگان، اقدامات خوبی از سوی مترو تاکسیرانی و اتوبوسرانی و راهنمایی و رانندگی صورت گرفته است.

وی افزود: در زمینه برق و مخابرات نمایشگاه مشکلاتی پیش رو داریم که امیدوارم این مراکز نیز به فعالیت خود سرعت بیشتری بدهند. متراژ اختصاص یافته به فضای نمایشگاهی امسال نیز 120 هزار متر مربع است و با همت همکاران معاونت فرهنگی و موسسات تابعه و فعالیتهای کمیته ناشران داخلی و خارجی، امیدواریم چند روز زودتر غرفه ها در اختیار ناشران قرار گیرد.

رئیس نمایشگاه کتاب عدم وجود مکان دائمی برای نمایشگاه را یکی از نقاط ضعف نمایشگاه دانست و گفت: ظرف نمایشگاهی مصلی هر سال به دلیل ساخت و ساز کوچکتر می‌شود. به عنوان مثال امسال رواق‌های مصلی را به دلیل ساخت و ساز، برای برگزاری نمایشگاه در اختیار نداریم.

بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران 14 تا 24 اردیبهشت ماه سال 1390 در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) برپا می‌شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها