کد خبر: ۱۱۰۲۲۴
زمان انتشار: ۱۹:۳۲     ۰۹ بهمن ۱۳۹۱
کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران در گزارشی از فاز اول قانون هدفمندی یارانه‌ها به 12 مشکل آن اشاره و برای اجرای فاز دوم هدفمندی 18 پیشنهاد ارائه کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم ، کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران با تهیه گزارش 18 صفحه‌ای هدفمندکردن یارانه‌ها درباره فاز اول و دوم هدفمندی یارانه‌ها، راهکارهای 18 گانه‌ای در این باره ارائه و با مطرح کردن سناریوهای متفاوت عنوان کرده است: یارانه نقدی به ازای هر ایرانی می‌تواند در سال 1394 بر مبنای ارز مرجع حدود دو میلیون ریال و بر مبنای نرخ ارز غیر مرجع 4.7 میلیون ریال شود.

کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران در این گزارش در رابطه با اجرای فاز اول قانون هدفمندی یارانه‌ها، نقاط مثبت و منفی و نیز چشم‌اندازهای اجرای فاز دوم را ارایه کرده است.

در مقدمه این گزارش آمده است:

هدفمندسازی یارانه‌ها از معدود سیاست‌های مهم اقتصادی بود که اکثریت قریب به اتفاق نخبگان کشور بر انجام آن اتفاق نظر داشتند. تنها محور مورد اختلاف نحوه اجرای آن بود. آماده سازی بستر لازم برای صیانت از تولید و صنعت کشور طبق قانون، تا قبل از اجرای هدفمندی متاسفانه فراهم نگردید و در اجرای آن نیز به تکلیف قانونی مربوطه در حمایت از تولید توجه لازم به عمل نیامد.

اتاق در زمان مقتضی و به موقع با درک ضرورت نقد و بررسی اثرات اجرای قانون هدفمندکردن یارانه ها و تاثیر آن بر نظام تولید، با برگزاری سمینارها و انجام پژوهش‌ها و گزارش های کارشناسی، نظرات خود را در این خصوص به مسئولین کشور ارائه داد. در این نشست ها از نظرات اعضای کمیسیون انرژی و اقتصادی مجلس شورای اسلامی، مسئولین وزارت صنایع و معادن، مشاوران مجمع تشخیص مصلحت نظام، هیات رئیسه اتاق بازرگانی ایران، اعضای کمیسیون های تخصصی انرژی، صنعت، حمل و نقل، معدن، تشکل ها و کشاورزی اتاق بازرگانی ایران، تشکل های اقتصادی و صاحبان صنایع تولیدی کشور و اتحادیه ها و انجمن ها استفاده شد.

اکنون نیز با توجه به شرایط موجود و با تاکید بر فرمایشات مقام معظم رهبری بر طبق اهداف و سیاست های کلی نظام مبتنی بر حمایت از تولید ملی، حفظ و توسعه اشتغال و افزایش بهر‌ه‌وری و با عنایت به شرایط فعلی کشور اتاق ایران همراه مسئولین بوده و تاکید بر اجرای صحیح با استفاده از تجربیات فاز اول هدفمندی دارد.

متن کامل این گزارش در لینک زیر قابل دریافت است:

http://www.iccima.ir/fa/images/stories/DATA/ICCIM/thumbnail/910226/gozareshetahlili.pdf

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها