کد خبر: ۱۱۰۱۷۴
زمان انتشار: ۱۳:۴۹     ۰۹ بهمن ۱۳۹۱
سه دانش‌آموز شین‌آبادی که برای مداوا به مشهد آمده بودند در حالی که بهبود یافته‌اند، به خانه باز می‌گردند.

به گزارش 598 به نقل از خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) - منطقه خراسان، کودکان پیرانشهری که به مشهد آمده بودند در حالی به خانه باز می‌گردند که دیگر از آینه‌ها گریزان نیستند، اما هنوز هم توان گرفتن قلم برای نوشتن مشق‌های‌شان را ندارند و تنها به بهبودی بیشتر در آینده امیدوار هستند.

گلایه‌ای ندارم و تنها آینده بچه‌ها برایم مهم است

پدر یکی از این کودکان شین‌آبادی گفت: راننده ماشین سنگین هستم. برای ارمنستان بار می‌بردم که تلفنی به من خبر سوختگی دخترم را دادند. بلافاصله بار را خالی کردم و خودم را به آذربایجان رساندم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) - منطقه خراسان، پدر اسرین معروفی خطاب به مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: امیدی نداشتم که دخترم زنده بماند اما اینکه الان حالش رو به بهبودی است و کنار ماست بسیار خوشحالم.

وی ادامه داد: اول که این خبر را شنیدم گفتم بچه‌ام را خدا به من داده و خودش او را از من گرفته است، اما حالا که به لطف خدا و همت پزشکان بهبود یافته، تنها دغدغه‌ام آینده دخترم است.

معروفی خاطرنشان کرد: درخواست‌هایی که از آموزش و پرورش دارم مداوای کامل کودکان، استفاده از تسهیلات بیمه‌ای، جراحی کامل پلاستیک بچه‌ها، استخدام رسمی آن‌ها در آینده، پرداخت دیه کامل بچه‌ها، رایگان بودن تحصیل آنها در آینده است و این تضمین را با مدرک و سند می‌خواهم تا اگر در آینده شخص دیگری جای شما آمده به این تعهدات عمل کند.

وی با بیان اینکه سلامت فرزند من اول با خواست خدا و سپس نتیجه زحمات گروه پزشکی بوده است، ادامه داد: این بچه‌ها پس از اینکه فرزندان ما هستند، فرزندان آموزش و پرورش به حساب می‌آیند، بنابراین ما تقاضای پیگیری مداوای این کودکان را از آموزش و پرورش داریم.

وی در خصوص تاثیر روحی و جسمی این حادثه بر کودکان عنوان کرد: قبل از وقوع این حادثه کودکان از نظر جسمی حدود 28 کیلو بودند که الان وزن آن‌ها به کمتر از 20 کیلو رسیده است.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی: به لطف امام رضا(ع) و به توان پزشکان کودکان از نظر جسمی به وضع مناسبی رسیده‌اند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) - منطقه خراسان، محمد تقی فخریان مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: هر که به خراسان می‌آید به چشم ما میهمان امام رضا(ع) است و این کودکان نیز به عنوان میهمان امام رضا(ع) در نظر ما هستند.

وی ادامه داد: به لطف امام هشتم(ع) بود که این کودکان به سرعت شفا پیدا کرده‌اند و ما امیدواریم همان طور که درمان این کودکان به سرعت در مشهد محقق شد، با مراقبت‌های درمانی بیشتر در آینده به طور کامل بهبود پیدا کنند.

فخریان در خصوص درخواست‌های آقای معروفی ادامه داد: در بحث درمان ما تلاش کردیم تمام وظیفه‌مان را نسبت به میهمانان انجام دهیم و اسکان و درمان که جزو این وظایف به حساب می‌آمد جزو ابتدایی‌ترین کارهای انجام شده برای این کودکان بوده است.

وی عنوان کرد: با توجه به تاکید وزیر آموزش و پرورش هزینه درمان این کودکان تا آخر بر عهده آموزش و پرورش است و هر کجایی که اینها حضور داشته باشند این هزینه‌ها پرداخت خواهد شد.

فخریان خاطرنشان کرد: تمام تعهدات بیمه‌ای را آموزش و پرورش تقبل کرده و همچنین دیه این کودکان را به طور کامل به خانواده آن‌ها پرداخت خواهیم کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در خصوص عقب افتادگی تحصیلی این کودکان، گفت: تلاش می‌کنیم تا این کودکان از نظر تحصیلی به هم سن و سالان خود نزدیک شوند و همچنین خسارت‌های مالی والدین آن‌ها را نیز به طور کامل جبران خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه تمام کارهایی که تاکنون برای بچه‌ها انجام شده است طی یک گزارشی به وزارتخانه ارایه خواهیم داد، اظهار کرد: این کودکان نیز مانند بچه‌های خودمان هستند و با توجه به دختر بودن آنها به تعهدات خود عمل خواهیم کرد و حتی اگر قرار باشد کودکان به خارج از کشور منتقل شوند هزینه‌ها را تقبل خواهیم کرد تا سلامتی آنها به طور کامل به دست آید.

فخریان ادامه داد: طی هماهنگی که با مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی انجام داده‌ایم بلافاصله پس از رسیدن شما به آذربایجان ادامه درمان در آنجا آغاز خواهد شد و اگر لحظه‌ای فکر کردید خدمات در خراسان بهتر از جای دیگر است، آمادگی پذیرایی مجدد شما را در مشهد داریم.

وی اضافه کرد: وظیفه اصلی ما این است که دانش‌آموزانی که برای درمان به مشهد منتقل شده‌اند را با تمام امکاناتی که داریم درمان کنیم، بنابراین شب اولی که به مشهد منتقل شدند طی گفت‌وگویی که با رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام داده‌ایم بلافاصله در بیمارستان امام رضا(ع) بستری شدند.

وی ادامه داد: بعد از بستری شدن کودکان کارهای درمانی بر روی آن‌ها آغاز شد اما در روزهای اول به ما خبرهای خوبی نمی‌دادند و با توجه به شرایط سخت آن‌ها، نگران وضعیت‌شان بودیم.

فخریان اظهار کرد: پس از سه روز نگرانی‌های ما برای درمان آن‌ها برطرف شد و تمام مراحل درمانی در بیمارستان با موفقیت انجام شد.

وی افزود: خانواده این کودکان از نظر رفاهی از روز اول در خانه معلم اسکان داده شدند و اقلام مورد نیاز کودکان تهیه و در اختیارشان قرار داده شد، همچنین یک نماینده از اداره تعاون در بیمارستان مستقر بود تا اگر این خانواده وسیله‌ای نیاز داشته باشند برایشان فوری تهیه شود تا اینکه در روز پنج‌شنبه هفته گذشته دو نفر از کودکان بهبودی کامل یافته و از بیمارستان مرخص شدند.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی با بیان اینکه وضعیت درمان یکی دیگر از کودکان که هنوز در بیمارستان است، در حال بررسی است و تا آخر هفته مرخص خواهد شد، ادامه داد: هر زمان که خانواده این کودکان بخواهند به آذربایجان بازگردند برایشان با پرواز مستقیم آنها را منتقل خواهیم کرد.

رییس بخش سوختگی بیمارستان امام رضا (ع): اسرین معروفی تا چند روز دیگر مرخص خواهد شد

رییس بخش سوختگی بیمارستان امام رضا (ع) گفت: اسرین معروفی تا چند روز دیگر مرخص خواهد شد.

دکتر سید محمد معتمد شریعتی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) - منطقه خراسان افزود: سه دانش‌آموز الهه دروی و اسرین معروضی و مبینه پرکم در تاریخ 8 دی ماه، ساعت 20 در بخش سوختگی زنان بستری شدند و درصدهای سوختگی بیماران به ترتیب الهه دروی 45 درصد، اسرین معروفی 39 درصد و مبینه پرکم 59 درصد است.

وی ادامه داد: الهه درودی در تاریخ 16 دی ماه مورد عمل جراحی قرار گرفت و برای وی در نواحی صورت و دست‌ها پیوند پوست انجام شد و در حال حاضر حال عمومی کودک نسبتا خوب است، همچنین برای اسرین معروفی در تاریخ 20 دی ماه پیوند پوست انجام شد که پیوند خوب و بدون ترشح است، همچنین مبینه پرکم در تاریخ‌های 13، 10 و 24 دی ماه، پوست گذاشته شده است و در حال حاضر حال عمومی کودک نسبتا خوب است و به احتمال زیاد در هفته آینده ترخیص خواهد شد.

کودکان شین‌آبادی به خانه باز می‌گردند

کودکان شین‌آبادی به خانه باز می‌گردند

کودکان شین‌آبادی به خانه باز می‌گردند

کودکان شین‌آبادی به خانه باز می‌گردند

کودکان شین‌آبادی به خانه باز می‌گردند

کودکان شین‌آبادی به خانه باز می‌گردند

کودکان شین‌آبادی به خانه باز می‌گردند
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۲۲ - ۰۹ بهمن ۱۳۹۱
۰
۰
بچه های بی گناه دل سنگ اب میشه
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها