کد خبر: ۱۱۰۱۲۲
زمان انتشار: ۱۰:۵۹     ۰۹ بهمن ۱۳۹۱
بشار اسد در جمع برخي از شخصيت‌هاي عربي:
بشار اسد رئيس جمهور سوريه در ديدار با برخي از شخصيت ها از تحقق يافتن قريب الوقوع پاكسازي هاي ارتش در نقاط مختلف اين كشور خبر داد.
به گزارش 598 به نقل از سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، روزنامه الاخبار لبنان در تازه ترين شماره خود به انتشار سخنان بشار اسد با برخي از شخصيت هاي عربي پرداخته كه طي روزهاي اخير و به مدت سه ساعت با وي به گفتگو پرداختند.

در اين ديدار بشار اسد با بيان اينكه ابتكار عملش به صورت گسترده اي در سوريه تاثير گذاشته است، افزود: نتايج اين ابتكارعمل در آينده اي نزديك بروز خواهد يافت.

وي در ادامه با بيان اينكه گروههاي مسلح مخالف نظام از خارج از اين كشور حمايت مالي مي‌شوند، از ضربه هاي شديد ارتش سوريه طي هفته هاي اخير به اين گروه ها خبر داد.

بشار اسد همچنين در عين حال که تصريح كرد مقامات ايالات متحده در شرايط كنوني آمادگي كمك به حل بحران اين شور را ندارد، از روسيه به عنوان كشوري ياد كرد كه همچنان از سوريه حمايت خواهد كرد.

"اسد" همچنين اظهار داشت دستاوردهاي ارتش که در هفته هاي اخير بدست آمده، در روزهاي آتي رونمايي خواهند شد و برخي گزارش ها حاكي از آن است كه واقعيت ها تغيير يافته وهم اكنون پانزده هزار شهروند سوري داوطلبانه به حمص بازگشته اند و ملت سوريه در شرايط كنوني در مواجهه با برخي حالتهاي نادر پيش آمده در خيابانها، محله ها و ساختمانهاي تجاري صبر پيشه مي‌كند.

بشار اسد همچنين در سخنان خود با شخصيت هاي عربي بسته شدن مرز سوريه با تركيه را براي جلوگيري از ورود سلاح و افراد مسلح مفيد دانست و از احتمال اجراي اين طرح تا دو هفته آينده خبر داد.

اسد همچنين حمايت خود را در سخنانش از ماموريت اخضر ابراهيمي فرستاده مشترك سازمان ملل متحد و اتحاديه عرب در امور سوريه با وجود متاثر شدن وي از تبليغات ضد سوري رسانه ها ابراز داشته است.

رئيس جمهور سوريه همچنين با اشاره به اينكه اظهارات برخي از مقامات فلسطين ما را از حمايت از مقاومت بازنخواهد داشت از تداوم كمك به گروه هاي مقاومت خبر داد.

همچنين شخصيت هاي عربي در ادامه نقل قول هاي خود مي افزايند بشار اسد در سخنان خود از ضربات ارتش طي روزهاي اخير به گروه هاي مسلحي كه از خارج از اين كشور حمايت مي‌شوند، خبر داده است و درج نام جبهه تروريستي "النصره" در فهرست گروه هاي تروريستي ايالات متحده را از اقداماتي دانسته كه به پاكسازي اين گروه منجر مي‌شود.

در همين حال يكي از ديدار كنندگان با بشار اسد در گفتگو با روزنامه الاخبار لبنان اظهار داشت: بشار اسد در ديدار خود با برخي شخصيت هاي عربي در كاخ الروضه به پيگيري امور به همراه مشاورانش مي‌پردازد و در سطح شخصي وي مردي آرام وقدرتمند است و اظهار آرامش و اطمينانش بسيار به چشم مي‌آيد.

اين فرد در ادامه اظهارات خود مي افزايد: بشار اسد ديداركنندگان با خود را به دليل تحيل هاي دقيق از شرايط كنوني سوريه به تعجب واداشت و وي جزئيات دقيق شرايط در استانها، خيابانها و حتي محله هاي كوچك را هم اطلاع دارد و گزارش هايي كه در اختيار اوست  هيچگونه كم و كاستي ندارد.

اين فرد ديداركننده با بشار اسد در ادامه مي افزايد رئيس جمهور سوريه با تاكيد براينكه ارتش زمام ابتكار عمل را در اراضي كشور پياده كرده است از تحقق اين ابتكار عمل طي ماه هاي اخير خبر داد كه همچنان ادامه خواهد داشت كه اين ابتكار عمل منع گروه هاي مسلح از سيطره بر استان ها را شامل شد تا جاييكه برخي گروه ها با بر زمين گذاشت سلاح هاي خود با ارتش همكاري كردند.

ديدار كنندگان با بشار اسد در پايان نقل قول هاي خود اظهار مي‌دارند روز به روز اوضاع سوريه به نفع حكومت اين كشور در حال بهبودي است و در آينده نزديك طرح بازگشت پناهندگان به شهرها و منازلشان و همچنين بازسازي زير ساخت ها آغاز خواهد شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها