کد خبر: ۱۱۰۰۰۹
زمان انتشار: ۰۷:۰۱     ۰۹ بهمن ۱۳۹۱
علي رغم آمادگي ايران براي انجام مذاكرات با 1+5 در ژانويه، مقامات آمريكايي همصدا با سخنگوي سياست خارجي اتحاديه اروپا در ادعايي جديد اذعان داشتند كه ايران از پيشنهاد 1+5 براي مذاكره در ماه جاري ميلادي طفره رفته است!
«مايا كوتسيانچيك» روز شنبه به بي بي سي فارسي گفت كه پيشنهاد مذاكره براي تاريخ 28 و 29 ژانويه (نهم و دهم بهمن ماه) در شهر استانبول تركيه بود.
سخنگوي اشتون با بيان اين كه اين گروه (1+5) در مورد محل و تاريخ مذاكرات از خود انعطاف نشان داده است، مدعي شد كه ايران با طرح شرايط تازه در عمل درصدد به تاخير انداختن مذاكرات است.
كوتسيانچيك گفت كه دو طرف از ماه دسامبر در حال گفت و گو براي رسيدن به توافقي درباره زمان و مكان مذاكرات بوده اند و افزود: از اين كه اين توافق هنوز حاصل نشده متاسف است، اما تماس هاي دو طرف براي رسيدن به توافق ادامه دارد.
همچنين بنابراين گزارش، روزنامه الشرق الاوسط چاپ لندن به نقل از يك مقام مسئول در وزارت خارجه آمريكا ادعا كرد: تاكنون توافقي بر سر دور بعدي مذاكرات انجام نشده است اما تماس ها همچنان برقرار است. همچنين ايران پيشنهاد رفتن به استانبول را براي روز دوشنبه نپذيرفت و از اين رو ما تاريخ هاي جديدي را در فوريه آينده پيشنهاد كرديم.
به گفته اين مقام مسئول، از ماه گذشته تاريخ هاي زيادي به ايران پيشنهاد شد اما مسئولان ايراني بي ميل هستند و تاريخ ها و مكان ها را تغيير مي دهند.
گفتني است، با وجود آمادگي ايران براي برگزاري مذاكرات 1+5 در تاريخ توافق شده در ماه ژانويه، «هلگا اشميد» معاون كاترين اشتون جمعه شب در تماسي تلفني با همتاي ايراني خود اعلام كرد كه 1+5 آمادگي لازم براي برگزاري مذاكرات در ماه ژانويه را ندارد و تاريخ جديدي در اين گفت وگو براي ماه فوريه پيشنهاد كرد.
علي باقري، معاون دبير شوراي عالي امنيت ملي نيز در اين گفت و گو با تاكيد بر آمادگي ايران براي انجام مذاكرات با 1+5 از طرف مقابل خواست تا به تاريخ توافق شده براي برگزاري گفت و گوها در ماه ژانويه پايبند باشد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها