کد خبر: ۱۰۹۷۰
زمان انتشار: ۰۰:۲۳     ۲۳ فروردين ۱۳۹۰
سردار محمد کوثری در گفتگو با سرویس خبری پایگاه ۵۹۸ :
تحریم حج موضوعی نیست که نظام بخواهد راجع به آن تصمیم نهایی را بگیرد و در درجه اول خود مردم باید متوجه ضرورت تحریم حج بشوند، مسئولین نظام هم موافق این امر هستند اما در مورد این مسئله وحدت تصمیم گیری در آحاد مختلف مردم وجود ندارد . اگر مردم به نشانه اعتراض به این جنایات مردم ایران حج را تحریم کنند مطمئناً تاثیرات خودش را خواهد گذاشت و فشار زیادی را به عربستان می آورد.

در پی تحولات اخیر در خاورمیانه و لشکركشي نيروهاي سعودي به بحرین و کشتار مسلمانان به دست نظامیان عربستان، موج گسترده ای از اعتراضات مردمی نسبت به جنایات عربستان شکل گرفته است.

به همین منظور پایگاه 598 در گفتگویی کوتاه با سردار کوثری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی به بررسی مواضع دیپلماسی ایران در تحولات اخیر منطقه پرداخته است که تقدیم می گردد.

1- به دنبال تشدید جنایات آل سعود در قبال مردم بحرین و تداوم کشتار مسلمانان توسط این خاندان سفاک، موضع جمهوری اسلامی ایران را در قبال این جنایات چگونه ارزیابی می کنید؟

 سیاست خارجی ما در قبال مسئولین عربستان مشخص است و خاندان آل سعود و مسئولین سیاسی عربستان متاسفانه از عوامل آمریکا و رژیم صهیونیستی می باشند و همین ها بودند که مجوز حمله به جنوب لبنان را دادند و با رژیم صهیونیستی برای حمله هماهنگی کردند.

موضع ایران در قبال عربستان مشخص می باشد البته سعی فراوانی شد برای تغییر مسیر عربستان ، چون بالاخره عربستان به عنوان کسانی که قبور ائمه معصومین و خانه خدا در کشور آنها قرار دارد از اهمیت بالایی برای مسلمانان برخوردار است اما متاسفانه فایده ای نداشت و وابستگی آنها به غرب ادامه داشت و این جریان در منطقه از مخالفین و مغرضین اصلی جریان حزب الله به شمار می رود.

 2- جمهوری اسلامی نمی تواند با تحریم حج موجب افزایش فشار به عربستان شود؟

 در مورد حج و زیارت، به دلیل اینکه همیشه مردم ایران داوطلب برای زیارت و حج هستند  نمی توان مانع شد. در سیاست هایمان می توان جلوی اعزام حجاج را گرفت ولی واقعیت امر این است که این موضوعی نیست که نظام بخواهد راجع به آن تصمیم نهایی بگیرد و در درجه اول خود مردم باید متوجه ضرورت تحریم حج بشوند، مسئولین نظام هم موافق این امر هستند اما در مورد این مسئله وحدت تصمیم گیری در آحاد مختلف مردم وجود ندارد .

اگر مردم موافق تحریم بودند بعد از جنایت آل سعود در سال 66 و کشتار زائرین بیت ا.. الحرام دیگر ذوق و علاقه ای برای رفتن به حج نباید وجود می داشت در صورتی که این گونه نبود و بعد از آن واقعه تقاضا برای حج بسیار زیاد بود و بالاخره مردم با این نگاه که می خواهند فریضه الهی را انجام دهند و به زیارت قبور ائمه معصومین بروند علاقه زیادی را از خود نشان می دهند. اگر به عنوان اعتراض به این جنایات مردم ایران حج را تحریم کنند مطمئناً تاثیرات خودش را خواهد گذاشت و فشار زیادی را به عربستان می آورد.

 3- تصمیمی بر تغییر رابطه در سیاست خارجه با عربستان در دولت وجود دارد؟

 همان طور که می بینید مسئولین نظام در سخنرانی ها و مصاحبه هایی که طی روز های گذشته انجام داده اند دائماً به عربستان هشدار می دهند و دولت سعودی را از ادامه اقداماتش با محوریت تصمیم گیری آمریکا منع می کنند اما این که تصمیم گیری نهایی برای تغییر روابط با عربستان صورت بگیرد هنوز رخ نداده است.

4- نظر حضرتعالی در خصوص دعوت دولت ایران از شاه اردن و همچنین تاکید شخص رئیس جمهور پس از اعتراضات گسترده مردمی نسبت به آن چه می باشد؟

 بنده قبلا هم عرض کرده ام که دعو از عبدالله اردنی به هیچ وجه صلاح نیست اما رئیس جمهور بالاخره برای خودشان دلایلی دارد اما مجلس شورای اسلامی با این دعوت مخالف است .

5- پرونده قطع رابطه با انگلستان به کجا رسیده است و در چه مرحله ای قرار دارد؟

پرونده مذکور در کمیسیون مربوطه مطرح گردید و قطع رابطه با انگلستان رای آورد و آن طی یک قطعنامه ای نظر کمیسیون خدمت رئیس و هیئت رئیسه مجلس فرستاده شد که پس از بررسی جوانب امر و اعلام نظر رئیس و هیئت رئیسه مجلس به صحن علنی مجلس بیاید که انشاء الله پس از انجام بحث و بررسی در صحن مجلس با همه مسئولین دیپلماسی کشور و همچنین شورای عالی امنیت ملی تصمیم نهایی گرفته خواهد شد. خباثت انگلیس از هیچ کسی پوشیده نیست و بخصوص در فتنه گذشته خباث خود را به خوبی نشان داد.

 6 - یکی از بزرگترین سفارت خانه های ایران در انگستان در حال ساخت می باشد این امر منافاتی با قطع رابطه با انگلیس ندارد؟

 سفارتخانه ها که در اصل مالکیت کشور ما می باشد و بالاخره ما با هیچ کشوری به جزء رژیم اشغالگر قدس، قطع رابطه دائم را نداریم حتی در رابطه با آمریکا ، چون انقلاب و نظام ما بر پایه منطق و استدلال است و این پیام انقلاب اسلامی است اما با خباثت و جنایت هایی که انگلیس انجام داده است هم اکنون مجلس به دنبال این قطع ارتباط است.

بالاخره هر ساختمانی نیاز به بازسازی دارد من اطلاع دقیقی از اوضاع ساختمان سفارت ایران در انگلستان ندارم ولی سفارت هم جزء بیت المال می باشد و در جهت نگهداری آن باید تلاش شود و ترمیم و بازسازی آن منافاتی با کارمان ندارد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۵
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۶:۱۳ - ۲۳ فروردين ۱۳۹۰
۰
۰
ما باید در تمام مناطق درگیری حضور پیدا کنیم 2- صاحبان عزتیم و به زودی بحرین را خدا آزاد می کند
http://ammariyon.ir/fa/pages/?cid=9101
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۰۹ - ۲۳ فروردين ۱۳۹۰
۰
۰
دین و آئین مردم را وارد بازی های کثیف سیاست نکنید و طوری وانمود کنید که کار درستی کرده اید تاوان اینگونه سیاسیت رو چرا باید مردم بپردازند و آنها در برابر عمل انجام شده قرار بگیرند مگر مردم اختیاری در تصمیم گیری تحریم ها دارند که به ظاهر آنها را وارد گود میکنید
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۲۱ - ۲۴ فروردين ۱۳۹۰
۱
۰
تف بر تفاله های یهودی / ابن الحرام های سعودی / لعنت به تخم نحس سقیفه / سگ توله های آل خلیفه / بحرین سرزمین خدا خواه / محکم بگو علی ولی الله
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۱۶ - ۲۴ فروردين ۱۳۹۰
۰
۰
سلام
بابا تو دیگه کی هستی ؟
وقتی بچه محلم بودی وقتی فرمانده ام شدی وقتی سال 82 حین خداحافظی محسن رضائی در حسینیه حاج همت بهشت زهرا ان بسیجی به تو گفت محل این مزدا فروش را نگذار و حاج محسن سوار مزدا شد و من به بسیجی که گبه تو گفت ما لاتیم گفتم همان پابرهنه دیگرو تو مانده بودی . ( ایا عبرت گرفتی) . برای اخرین بار در هیت گردان مقداد سالگرد مرصاد دور هم بودیم گفتم حاجی چرا نمیرویس مجلس و تو رفتی .
--------------------------
اما وقتی لاریجانی ان جانباز را معتاد نامید تو چه گفتی ؟! قرارمان رانت برای بسیجی نبود اما سنگی برای فرزندان خمینی زدی ؟ من که اثری نمیبینم قانون کار دست کارفرما را چون گرگ باز گذاشته . از بیمه بیکاری هم خبری نیست . زندگی ها هم قربانش شوم اغوشی ندارد . اگر در بین دادن یا ندادن حق بیمه مردیم 20 سال سنوات پر و زن و فرزند دستمالی در پله های کمیته امداد .
-------------------
راستی از مس سرچشمه گزارشی ندارید ؟ خبری نیست از ان معدن .
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۳۰ - ۲۵ فروردين ۱۳۹۰
۱
۰
برادرم حضور شیعیان مخصوصا ایرانیها در حج و عمره ضروریه و نرفتن یعنی خودزنی سیاسی
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها