کد خبر: ۱۰۹۵۶۶
زمان انتشار: ۱۹:۵۷     ۰۷ بهمن ۱۳۹۱
لیگ برتر - رکورد نباختن‌های مهدی مهدوی‌‌کیا در دربی حفظ شد.

مهدیه جباری / كاپیتان پرسپولیس كه در دربی 76، ششمین حضور خود در این مسابقه را تجربه می‌كرد، حالا 4 برد و دو تساوی دربی در كارنامه‌اش دارد. او البته می‌توانست پنجمین برد را هم تجربه كند كه از دست رفتن موقعیت‌های خوبی پرسپولیس باعث شد این مسابقه با نتیجه مساوی تمام شود. شاید اگر داور در آن دو صحنه مشكوك محوطه جریمه استقلال تصمیم دیگری می‌گرفت الان پرسپولیسی‌ها دربی را با كسب سه امتیاز پشت سر گذاشته بودند. مهدوی‌كیا حاضر نیست حرف خاصی در مورد آن صحنه‌ها و تصمیمی كه داور گرفت بزند و سعی كرد مصاحبه را بدون جنجال به پایان برساند.
*دربی هم كه مساوی شد. مسابقه چطور بود؟
بازی بدی نبود. ما برای سه امتیاز بازی كردیم و تا لحظه آخر فشار آوردیم روی دروازه حریف، ولی موقعیت‌هایمان گل نشد.
*این مسابقه بار فنی نداشت.
به هر حال بازی طوری كه انتظار می‌رفت نبود. ولی تیم ما خوب بود و بهتر بازی كرد. بازی گل نداشت. می‌توانست قشنگ‌تر بشود. ولی خب فكر می‌كنم كه ما بازی خوبی انجام دادیم. چون استقلال فقط یك موقعیت گل داشت، این بازی آن‌طور كه فكر می‌كردیم جذاب از آب درنیامد. اگر موقعیت‌های ما گل می‌شدند نظرات تغییر می‌كرد. به هر حال استقلال دنبال این بود كه صدرنشینی را حفظ كند. به كسب یك امتیاز و نباختن راضی بود ولی ما به دنبال سه امتیاز بودیم و تا دقیقه 93 هم فشار آوردیم كه به گل برسیم اما موفق نشدیم دروازه حریف را باز كنیم.
*داوری چطور بود؟ دو صحنه مشكوك به پنالتی در محوطه جریمه استقلال وجود داشت كه داور پنالتی نگرفت.
نمی‌دانم. دو صحنه مشكوك روی دروازه استقلال اتفاق افتاد كه كارشناسان در این مورد نظر می‌دهند. من هنوز صحنه آهسته را ندیده‌ام ولی بعضی از كارشناسان گفته‌اند پنالتی بوده.
*مسعود مرادی گفته پنالتی نبوده، در حالی كه او بلافاصله پس از پایان مسابقه در استادیوم این اظهار نظر را داشته؛ یعنی صحنه آهسته این دو اتفاق را هم ندیده است. یحیی گل محمدی هم به همین موضوع اعتراض داشت كه چرا مرادی قبل از دیدن صحنه آهسته، اظهار نظر كرده.
به هر حال هر كسی یك نظری دارد. هر كارشناسی كه مصاحبه می‌كند، مسئولیتش با خودش است و هر كسی یك نظری دارد.
*فكر می‌كنی عملكرد خودت در این مسابقه چطور بود؟
من دو هفته مصدوم بودم و سعی كردم در این مسابقه در خدمت تیم باشم. تلاش كردم برای تیم موثر باشم.
*یك موقعیت گل هم داشتی ولی نوری توپ را از شما قاپید.
در آن صحنه محمد از پشت آمد و توپ را برد جلو. من در موقعتی بودم كه می‌توانستم شوت بزنم. من در موقعیت خوبی بودم. محمد هم احساس كرد می‌تواند ضربه خوبی به توپ بزند و در موقعیت خوبی است.
*آخرین دربی را هم كه نباختی.
من دوست داشتم ببریم. چون شرایط ما بهتر بود در زمین. ولی آخرین مسابقه این طوری شد.
*این یك ركورد است؛ 6 بار حضور در دربی بدون باخت.
من دنبال ركورد نیستم و قبلا هم نبودم. خوشحالم كه امسال در حالی از فوتبال خداحافظی می‌كنم كه در دربی باخت نداشتم. من در 6 تا دربی حضور داشته‌ام كه 4 برد و دو مساوی صفر - صفر به دست آورده‌ام كه هر دو مساوی بدون گل برای لیگ امسال بوده.
*كدام دربی برایت بیشتر خاطره‌انگیز بوده؟
دربی پارسال كه ایمون زاید سه گل زد فراموش نشدنی بود. كسی نمی‌تواند آن دربی را از یاد ببرد. هر دربی یك خاطره‌ای دارد ولی دربی فصل قبل كه دو هیچ عقب بودیم و سه بر دو بردیم خاطره دیگری بود.
*در این مسابقه ورزشگاه پر شده بود و خیلی‌ها كه نتوانستند وارد ورزشگاه شوند به خانه‌هایشان برگشتند تا مسابقه را از تلویزیون تماشا كنند.
این از هیجانات دربی است. من به شخصه تشكر می‌كنم از هواداران پرسپولیس كه كمك كردند و سنگ تمام گذاشتند. اما شرمنده كه نتوانستیم گل بزنیم و ببریم. دربی فرصتی است كه بتوانیم از هواداران تشكر كنیم. هواداران امسال خیلی لطف كردند. تیم تا رده‌های پایین جدول آمد ولی ما را تنها نگذاشتند. بیشترین حضور تماشاگران هم برای بازی‌های پرسپولیس است. این نشان می‌دهد هواداران ما شرایط را درك كردند. امیدوارم با حمایت آن‌ها در جدول لیگ بالا بیاییم و در جام حذفی هم جبران كنیم.
*مدیریت باشگاه و گل‌محمدی اعتراض شدیدی به داوری دربی داشتند.
به هر حال در هفته های گذشته اتفاقاتی افتاده و در این دربی هم صحنه‌های مشكوكی وجود داشته. به هر حال آن‌ها مسئولیت دارند و باید پاسخگو باشند.
*ادامه لیگ را چطور می‌بینی؟ فكر می‌كنی پرسپولیس تا پایان لیگ چه نتایجی می‌گیرد؟
ما یك بازی عقب افتاده داریم كه اگر ببریم می‌توانیم در جدول بیاییم بالاتر. شانس خوبی است كه این اواخر در تهران بازی می‌كنیم و خودمان را در جدول می‌كشیم بالا. این فرصتی است كه خودمان را بكشیم بالا. این فرصت را داریم و می‌توانیم به هدفمان برسیم. باید هشیار باشیم. 11 امتیازی كه در 5 هفته اول لیگ از دست دادیم اتفاق بدی بود. به جای حسرت خوردن باید در بازی‌های بعدی جبران كنیم.
*غیبت علی كریمی در این دربی تاثیرگذار بود؟
به هر حال مهم بود. امیدوارم او هرچه زودتر برگردد. مصدومیت جزئی از فوتبال است ولی علی دارد تمرین می‌كند كه برگردد.
*به نظر می‌رسد مهاجمان پرسپولیس طلسم شده‌اند. چند وقت است گل نمی‌زنند.
به هر حال درست است كه آن‌ها در چند بازی اخیر مشكلاتی داشند ولی فراموش نكنیم در 6-7 هفته اخیر 10 تا گل زدند كه نشان می‌دهد توانمند هستند. تحت فشار قرار دادن آن‌ها كمكی نمی‌كند و مشكل را بیشتر می‌كند. مهاجمان ما در بازی‌های بعدی بهتر خواهند بود.
*نظرت در مورد بازی بعدی پرسپولیس كه مقابل فولاد برگزار می‌شود چیست؟
فولاد حریف قدری است كه امسال خودش را به بالاهای جدول رسانده. ولی بازی در آزادی برگزار می‌شود و ما باید به فكر شكست دادن حریف باشیم.
*فرانكو باره سی هم كه برای دیدن دربی به تهران آمده بود.
بالاخره او یكی از اسطوره‌های جهان و یكی از بهترین مدافعان فوتبال دنیاست. به هر حال این‌ها تجربیات بزرگی دارند كه می‌شود از آن‌ها استفاده كرد. باشگاه در مورد آكادمی می‌خواهد نظرات این‌ بزرگان را بگیرد كه خوب است. آمدن باره سی به ایران خالی از لطف نبود. قطعا وقتی او به كشورش برگردد در مورد كشور ما صحبت می‌كند. با توجه به اینكه این‌ها چهره‌های سرشناسی هستند نظراتشان می‌تواند به نفع كشورمان باشد؛ حتی سوای بحث فوتبال. امیدوارم كه به ایشان خوش گذشته باشد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها