کد خبر: ۱۰۹۴۳۰
زمان انتشار: ۱۰:۵۶     ۰۷ بهمن ۱۳۹۱
رسوایی اخیر جریان وهابی در سیستان و بلوچستان و برملا شدن خط نفاق یکی از علمای افراطی وهابی در منطقه راسک بلوچستان سبب دستپاچگی بی سابقه این جریان انحرافی مذهبی شده است.

به گزارش 598 به نقل از بولتن نیوز، دستگیری و اعترافات مهم مولوی نقشبندی از عوامل اصلی وهابیت بین الملی در جنوب شرق و ارتباط وی با عناصر وهابی در قطر، امارات و کویت به اعتقاد ناظرین سیاسی یک نقطه عطف برای رسوایی خط نفاق در سیستان و بلوچستان خواهد بود.

این در حالیست که پس از انتشار اعترافات عوامل ترور مولوی جنگی زهی احساسات و نفرت مردم سیستان و بلوچستان علیه جریان سازماندهی شده وهابیت بیش از پیش تحریک شده و درخواست برای مجازات عوامل ترور مولوی جنگی زهی به اوج خود رسیده است.

در همین حال خانواده های شهدای تروریستی سیستان و بلوچستانبا صدور بیانیه ایضمن ابراز نگرانی از نفوذ و تاثیر گذاری جریانات افراطی مذهبی بر سیر دادرسی مجازات عوامل شهادت مولوی جنگی زهیبرخورد قاطع و عادلانه مسئولان قضایی در محاکمه و مجازات عاملان شهادت مولوی مظلوم شهید جنگی زهی رامایه دلگرمی خانواده های داغدیده و آسیب دیدگان جنایات گروهک شیطانی جندالشیطان و عاملی مهم و موثردر پیشگیری از حوادث مشابه و موجب تقویت وحدت و اخوت شیعه و سنی در سیستان و بلوچستان اعلام کردند.

متن کامل این بیانیه به شرح ذیل می باشد:

"در هفته وحدت قرار داریم و به همین مناسبت شاهد برگزاری جشن های مختلف در سیستان و بلوچستان هستیم.همه جا سخن از دوستی و محبت و اخوت شیعه و سنی است و در این فضا از اختلاف و کدورت دم زدن جالب به نظر نمی آید.

ما نیز بنا بر دمیدن بر آتش تفرقه و ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی نداریم، بلکه خواست ما اگر خوب مورد مداقه قرار گیرد و عمل شود، نتیجه ای خارج از تقویت وحدت و اخوت از آن متصور نیست.

در این روزها که سالگرد شهادت مولوی انقلابی، شهید جنگی زهی عزیز را سپری کردیم، پرسشهایی پررنگ تر از قبل در ذهنمان نقش بست. از عوامل شهادت مولوی جنگی زهی چه خبر؟ آیا می توان امیدوار بود که مردم داغدیده سیستان و بلوچستان که دلی پرخون از جنایات افراطیون تندروی مذهبی دارند، شاهد برخورد قاطع دستگاه قضایی با عوامل پرونده شهادت مولوی جنگی زهی خواهند بود؟

آیا می توان امیدوار بود که تلاش های جریانات انحرافی و افراطی پرنفوذ منطقه، قادر به تاثیر گذاری بر روند صحیح و عادلانه دادرسی این پرونده نباشد؟

اینها سوالاتی است که با پخش مستند تاوان وحدت از شبکه استانی هامون در روزهای اخیر، همزمان با سالگرد شهادت مولوی جنگی زهی، به اذهان عمومی مردم شهید پرور منطقه خطور کرد.

اقدام شایسته صداوسیمای استان در بازخوانی این جنایت شوم و نشان دادن عمق قساوت عده ای جاهل متعصب از حرکت های انقلابی شهید جنگی زهی در قالب یک مستند، جای تقدیر دارد که امیدواریم شاهد استمرار چنین اقدامات بیداری بخش از سوی مسئولان رسانه ملی در آینده باشیم.

این انتظار به حق خانواده های داغدیده و عموم مردم شیعه و سنی استان از مسئولان متولی امر است که در جریان رسیدگی به پرونده مذکور، قاطعانه عمل کنند و خدای ناکرده شاهد فدا شدن قاطعیت به بهانه رعایت مصلحت نباشیم.

به طور حتم، برخورد قاطع و عادلانه مسئولان قضایی در محاکمه و مجازات عاملان شهادت مولوی مظلوم شهید جنگی زهی، ضمن اینکه مایه دلگرمی خانواده های داغدیده و آسیب دیدگان جنایات گروهک شیطانی جندالشیطان است، عاملی مهم و موثردر پیشگیری از حوادث مشابه و موجب تقویت وحدت و اخوت شیعه و سنی در سیستان و بلوچستان خواهد بود. ان شاا..."
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها