کد خبر: ۱۰۹۳۴۹
زمان انتشار: ۲۲:۴۵     ۰۶ بهمن ۱۳۹۱
رویاروی با نفوذ و اقتدار روزافزون ایران طی سالهای اخیر به ذغذغه اصلی حوزه سیاست خارجه کشورهای مقتدر غربی و اولویت اول برنامه های اعلامی در سیاست خارجه کشورهای همچون آمریکا و اسرائیل عنوان شده است.
به گزارش رجانیوز این دغدغه برای محافل تصمیم ساز در آمریکا بقدری اولویت پیدا کرده است که  که در مناظرات ریاست جمهوری آمریکا نام ایران بیش از 40 بار تکرار شد.
 
در همین حال مراسم تحلیف دور جدید ریاست جمهوری آمریکا که رسانه های آمریکایی از آن به عنوان سخنرانی نمادین رئیس جمهور ابرقدرت آمریکا برای مدیریت جهان ترسیم می کنند بدون موضع گیری پنهان نسبت به ایران برگزار نشد!
 
شبکه ام اس ان بي سي مخاطب قسمتی از سخنان اوباما در مراسم تحلیف دور جدید ریاست جمهوریش را ایران میداند و معتقد است اوباما به صورت غیر مستقیم مسوولان ایران را مخاطب قرار داده است.
 
در گزارش  ام اس ان بي سي آمده است: پرزیدنت اوباما در مراسم تحلیف خود که برخي از مخاطبان آن را زخم زباني مستقیم علیه نومحافظه کاران تلقي کردند، گفت: "امنیت و صلح پایدار به جنگ دائمي نیاز ندارد. ما تنها وارث پیروزمندان در جنگ نیستیم، بلکه دستآورد آنان که در صلح پیروز شده اند نیز همواره با ماست؛ افرادي که دشمنان قسم خورده را به دوستان مطمئن تبدیل کردند و ما هم باید هم اکنون از تجارب آنها استفاده کنیم. این به معني بي خبري ما ازخطرات پیش رو نیست بلکه نشانه آن است که تعامل در بلندمدت ، بدگماني و ترس را از بین می برد."
 
کریس ماتیوز، مجري تاک شوي شبکه ام اس ان بي سي در اینباره معتقد است روي این سخنان اوباما با ایران بوده  و مي گوید: "من بعنوان یک تحلیلگر سیاسي معتقدم که روي سخن آقاي رئیس جمهور با ایران و مسئولین آن بوده و اوباما گفته است که اگر ایران به سمت ساخت سلاح هسته ای نرود ما هم به سمت جنگ نخواهیم رفت.
 
استیو کلمونس، از روزنامه آتلانتیک نیز معتقد است که روی سخنان اوباما خطاب به رهبر ایران بوده و با پیش فرض احتمال مذاکراه نزدیک بین ایران و آمریکا صورت گرفته است.
 
در حالیکه رسانه های غربی تنها راه آغاز مذاکرات دو طرفه میان آمریکا و ایران را منوط تنها به تصمیم گیری از طرف رهبر انقلاب عنوان می کنند استیو کلمونس،کارشناس روزنامه آتلانتیک معتقد است غربی ها از نظریات رهبر ایران در اینباره اطلاعی ندارند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها