کد خبر: ۱۰۹۳۲۴
زمان انتشار: ۱۹:۵۶     ۰۶ بهمن ۱۳۹۱
کاپیتان سابق تیم فوتبال پرسپولیس گفت: فضا و جو دربی خیلی سنگین است چون فشارهای روحی و روانی روی تیم ها زیاد است.
به گزارش 598،محمد پنجعلی کاپیتان سابق پرسپولیس در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: فضا و جو دربی خیلی سنگین است چون فشارهای روحی و روانی روی تیم ها زیاد است. ترس از باخت این فضا را خیلی سنگین می کند کری طرفداران و مانور مطبوعات و رسانه ها هم در به وجود آمدن این جو خیلی تاثیر دارد.

وی افزود: وقتی 2 تیم از یک شهر با هم بازی می کنند همیشه کل کل هست و همین مسئله بار روانی بازی را بالا می برد و معمولا بازی خوبی نمی شود.

ترس از باخت باعث می شود که کسی ریسک نکند اما اگر یکی از تیم ها زود گل بخورد، معمولا بازی بهتر می شود چون برای جبران ریسک می کنند و فشار می آورند دربی ها معمولا کم گل بوده و خیلی کم پیش آمده که بازی پر گلی را شاهد باشیم.

وی تصریح کرد: دربی های بزرگ دنیا قشنگ و تماشاگر پسند می شود چون فوتبال دنیا حرفه ای است و همه از بازیکن و مربی و مسئولین گرفته تا تماشاگران و روزنامه نگاران حرفه ای فکر می کنند و با یک باخت مدیر و مربی عوض نمی شود و زمین به آسمان نمی رسد.

وی گفت: برای دربی تهران قشنگ شود کاری نمی توانیم انجام دهیم چون کسی گوش نمی کند به همین دلیل ما در جا می زنیم و کارمان به جایی رسیده که عراق و لبنان همه مارا می برند و شرایط از این هم بدتر می شود چون فوتبال ما خصوصی و حرفه ای نیست.

وی افزود: پرویز مظلومی در مصاحبه ای که امروز داشته دربی سال 52 و برد پرسپولیس با 6 گل را منکر شده است.

فکر نمی کردم این پیروزی تاریخی آنقدر برای مظلومی سنگین باشد که منکر آن شود. من آن روز در استادیوم بودم و اگر مظلومی حرف مرا قبول دارد هر 6 گل پرسپولیس را دیدم اتفاقا من بین تیفوسی های پرسپولیس هم نشسته بودم و بازی را کاملا یادم هست.

کاپیتان سابق پرسپولیس اظهار داشت: دوربین تلوزیون هم در آن بازی در استادیوم بود اما نمی دانم فیلم آن بازی چه شد البته روزنامه های آن زمان به صورت کامل این بازی را پوشش دادند و عکس های آن بازی معروف هم هست آن روز یکی از بهترین بازی های پرسپولیس بود و بازیکنان پرسپولیس هر چه زدند گل شد.

وی افزود: باشگاه استقلال بعد از شکست سنگین با یک سری از مدافعانش برخورد تندی کرد و آنها را مقصر می دانست اما آن یک بازی استثنایی بود . می گویند جواد اله وردی در آن دیدار به استقلال خیانت کرد اما اصلا چنین چیزی نبود و چون شکست سنگینی را متحمل شده بودند، یکی را باید می سوزاندند

و فدا می کردند که قرعه به نام او افتاد در صورتی که جواد اصلا نقشی در گل های پرسپولیس نداشت بلکه استقلال بد بازی کرد. در همان بازی همایون بهزادی از 40 متری گل زد و اله وردی کاری نمی توانست انجام دهد.

وی تصریح کرد: سال 1364 که استقلال را 3 بر صفر شکست دادیم بهترین دربی زندگی ام بود.

در آن بازی ناصر محمدخانی و شاهرخ بیانی (2 گل) برای پرسپولیس زدند و خیلی لذت بردیم. شکست یک بر صفر مقابل استقلال در سال 62 که پرویز مظلومی گل حریف را زد هم خیلی تلخ بود.

وی گفت: من چندین بار مقابل مرحوم ناصر حجازی بازی کرده بودم بازی کردن مقابل حجازی ترس نداشت اما یک بازیکن بزرگ بود و یکی از بهترین گلرهای ایران که به لحاظ شخصیتی هم از نادر فوتبالیست هایی بود که همه دوستش داشتند حجازی به خاطر اخلاق خوب مردم داری اش محبوب قرمز و آبی بود.

وی تصریح کرد: در یکی از بازی ها جواد زرینچه روی پای علی پروین تکل زد ما هم علی پروین را خیلی دوست داشتیم و واقعا روی او تعصب داشتیم به همین دلیل چند دقیقه بعد در یک صحنه از بازی طوری زرینچه را زدم که 2-3 دقیقه روی زمین افتاده بود.

وی افزود: من هیچ وقت در دربی ها گل نزدم چون علی پروین نمی گذاشت از دفاع تکان بخورم. پروین از دربی می ترسید و برایش خیلی حساس بود. در بیشتر بازی ها من گل زده بودم اما در دربی نمی گذاشت جلو بروم. قبل از دربی پروین آن قدر استرس داشت که حداقل 43 بار دستشویی می رفت و تمام صورتش کبود می شد و مدام پاهایش می لرزید اما می گفت وقتی تو در دفاع باشی خیالم راحت است.

پنجعلی گفت: دربی پارسال واقعا عجیب بود پرسپولیس 10 نفره شده بود و 2 بر صفر عقب بودیم. من بازی را در خانه می دیدم و گریه می کردم و نگران بودم که گل های استقلال بیشتر نشود اما بعد از اینکه ایمون زاید 3 گل زد و بازی را بردیم، از شادی گریه می کردم. ایمون زاید به تاریخ پیوست چون کار بزرگی کرد. من کلا مخالف خارجی ها در فوتبال ایران هستم اما ایمون زاید هر چقدر از پرسپولیس پول گرفت نوش جانش.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها