کد خبر: ۱۰۹۲۹۶
زمان انتشار: ۱۷:۵۵     ۰۶ بهمن ۱۳۹۱
خبرگزاری رویترز از وین گزارش داد: دفتر ˈیوکیا آمانوˈ روز جمعه اعلام کرد که مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در دیدار با ˈشیمون پرزˈ رییس دولت اسراییل بر لزوم حل اختلافات با ایران به طور دیپلماتیک تاکید کرده است.
به گزارش 598 به نقل از ایرنا، طبق این گزارش، آژانس با صدور بیانیه ای خبر داد که آمانو روز پنجشنبه در دیدار با پرز در اجلاس مجمع اقتصاد جهانی در سوئیس گفته که آژانس براساس رویکرد مذاکره، بر شدت ˈگفت و گوˈ با تهران افزوده است.

در این بیانیه آمده است که آمانو در دیدار با رییس رژیم صهیونیستی ˈتعهد آژانس را به مذاکره و لزوم حل و فصل مسائل با ایران از راه های دیپلماتیک، روشن کرده است.ˈ 

طبق بیانیه آژانس، آمانو همچنین ˈبر اهمیت (برگزاری) یک کنفرانس موفقیت آمیزˈ در مورد خاورمیانه ای عاری از سلاح هسته ای و دیگر تسلیحات کشتار جمعی تاکید کرده است. 

برگزاری مذاکرات منع تسلیحات هسته ای در منطقه قرار بود سال گذشته برگزار شود، اما آمریکا به عنوان یکی از برپاکنندگان این کنفرانس، ماه نوامبر 2012 اعلام کرد این نشست برگزار نمی شود، بدون اینکه به زمان برگزاری آن در آینده اشاره ای داشته باشد.

آمریکا و رژیم صهیونیستی با نادیده گرفتن گزارش های رسمی آژانس مبنی بر نبود هیچ مدرکی دال بر انحراف در فعالیت های صلح آمیز هسته ای ایران در جریان هزاران ساعت بازرسی میدانی و فنی کارشناسان، ادعاهای رد شده خود را در این زمینه همچنان تکرار می کنند و با فشارهای گسترده در صدد ادامه استفاده ابزاری از نهادهای بین المللی هستند.

رژیم صهیونیستی در حالی این ادعاها را مطرح می کند که با حمایت آمریکا، انگلیس و فرانسه زرداخانه اتمی دارد و با سرپیچی از مقررات بین المللی و خودداری از پذیرش نظارت آژانس، توسعه این تسلیحات را ادامه می دهد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها