کد خبر: ۱۰۹۱۰۲
زمان انتشار: ۱۳:۵۷     ۰۵ بهمن ۱۳۹۱
بازيکن پيشين تيم فوتبال پرسپوليس معتقد است که در شهرآورد سال 1373 اگر اخراج نمي شد، تيمش بار ديگر استقلال را شش تايي مي کرد.
به گزارش 598؛ رضا شاهرودي در گفت و گو با ايرنا، در باره شهرآورد هفتاد و ششم پايتخت افزود: اين شهرآورد بازي بسيار حساسي براي هر دو تيم است و نبايد رسانه ها بعضي مسايل چون تجربه استقلال و جايگاه پرسپوليس را مطرح کنند ، زيرا اين بازي به اين مسايل هيچ ربطي ندارد و اميدوارم در نهايت پرسپوليس برنده بازي باشد.

وي در پاسخ به اين سئوال که آيا حضور در شهرآوردها در اين مسابقه باعث کاهش اضطراب بازيکنان مي شود، ادامه داد: اين مسايل به هيچ عنوان مهم نسيت، زيرا جو ورزشگاه در اين ديدار به شکلي است که اگر شما 10 بار هم در شهرآورد حضور داشته باشيد، باز استرس خواهيد داشت.

بازيکن اسبق تيم فوتبال پرسپوليس، گفت: پرسپوليس در بعضي خطوط بسيار قوي تر از استقلال است و ما مي توانيم با اين برد جاي خود را در جدول بسيار بهبود بخشيم.

وي در خصوص رابطه صميمي بازيکنان در گذشته با هواداران، تصريح کرد: به خاطر تعصبي که دربازيکنان وجود داشت و اينکه تا پاي جان براي تيم خود تلاش مي کرديم هواداران نيز ما را بي اندازه دوست داشتند و اين علاقه کاملا دوطرفه بود.

وي در مورد پول هاي کلاني که بازيکنان فوتبال دريافت مي کنند، اظهار داشت: اين پول ها حق بازيکنان است و آنها بايد پول بگيرند، زيرا عمر کاري شان کوتاه است. نسل فوتبالي ما کاملا سوخته بود زيرا در آن زمان به هيچ عنوان بحث مالي وجود نداشت.

شاهرودي در باره خاطرات خود از شهرآوردها گفت: اکثر دوستان من استقلالي هستند ومي گويند هيچ گاه در شهرآوردها دوست نداشتند من براي پرسپوليس بازي کنم. مي گويند زماني که من را در تونل ورزشگاه مي ديدند مي گفتند امروز فاتحه استقلال خوانده است.

وي ادامه داد: براي اينکه در پرسپوليس به چنين جايگاهي برسم خيلي تلاش کردم و زماني که به اين تيم آمدم در سمت چپ خط دفاعي مجتبي محرمي و جواد منافي که از بزرگترين بازيکنان اين پست بودند بازي مي کردند.

وي افزود: آنقدر در پرسپوليس تمرين کردم تا با اولين اعتمادي که به من شد توانستم پاسخ محبت کادرفني را بدهم و از آن به بعد کادرفني پست بازي محرمي و منافي را تغيير دادند.

شاهرودي در خصوص اينکه آيا در دوران بازيکني خود حاشيه داشته است، گفت: بازيکن باحاشيه اي بودم و مگر مي شود در تيم ملي و پرسپوليس حضور داشته باشيد و حاشيه نداشته باشيد. يک بازيکن وقتي معروف مي شود حاشيه نيز با خود به همراه خواهد داشت.

وي ادامه داد: افراد مشهور حواشي زيادي دارند که بايد آن را کنترل کنند و اميدوارم بازيکنان جوان ما وارد حواشي نشوند.

شاهرودي در خصوص اينکه هواداران به وي لقب رضا مالديني داده بودند، گفت: از هواداران ممنونم که لقب رضا مالديني را به من دادند و هميشه به اين لقب افتخار کرده ام.

وي در خصوص اينکه چرا هواداران به او مالديني گفتند، اظهار داشت: شباهت زيادي بين من و مالديني وجود داشت و به همين دليل من را مالديني مي ناميدند.

رضا شاهروي يا همان رضا مالديني محبوب هواداران پرسپوليس درادامه گفت:البته مالديني را هم در ايتاليا مالديني شاهرودي مي ناميدند و او هم از اين مساله بسيار خوشحال بود.

شاهرودي در خصوص صحبت هاي علي پروين پيش از شهرآوردها، گفت: هميشه علي پروين مي گفت که در اين بازي کسب نتيجه مساوي خوب است اما هيچ وقت نمي خواستيم بازنده اين بازي باشيم.علي آقا از برد در اين بازي ها لذت زيادي مي برد اما مثل همين حالا از باخت متنفر بود و برايش هم فرقي نمي کرد مقابل چه تيمي شکست بخوريم.

وي در مورد برخورد هاي علي پروين، اظهار داشت: او هيچ گاه با بازيکنان برخورد بدي نداشت و تا حالا به هيچ بازيکني فحاشي نکرده است.

شاهرودي تصريح کرد: پيروزي در شهرآوردها بهترين خاطرات من از اين مسابقات است و حاضر نيستم آن را با هيچ چيز عوض کنم.

وي در مورد بدترين خاطره خود گفت: در سال 1373 از زمين مسابقه اخراج شدم اگر اين اتفاق نمي افتاد بار ديگر استقلال 6 تايي مي شد و اين بدترين خاطره من است.

شاهرودي گفت: در آن زمان اگر تمام پول هاي دنيا را هم به من مي دادند حاضر نبودم پيراهن استقلال را به تن کنم و هيچ گاه نيز از اين کار خود پشيمان نيستم.

وي تصريح کرد: اگر الان به گذشته برگردم با آگاهي و برنامه بهتر براي فوتبال خود سعي مي کنم به تمام آرزو هايم برسم.

شاهرودي اظهار کرد: دلم براي هواداران پرسپوليس تنگ شده است به خصوص زماني که از تونل وزرشگاه وارد زمين مي شدم آنقدر در اين لحظه هواداران من را تشويق مي کردند که نمي دانستم بايد چه کار کنم.

وي تاکيد کرد: هواداران سرمايه فوتبال ما هستند و ما مردم را از خود مي دانستيم و اگر آنها نبودند من هيچ گاه رضا مالديني نمي شديم.

شاهرودي در خصوص پيش بيني خود از شهرآورد فردا گفت: پرسپوليس 2 بر يک مي برد و گل هاي ما را هادي نوروزي و کريم انصاري فرد به ثمر مي رسانند.

وي ادامه داد: به طور حتم نبود علي کريمي در اين ديدار به ضرر پرسپوليس است و اميدوارم مهدي مهدوي کيا با آمادگي کامل به اين بازي برسد.

شاهرودي با پيشنهاد به بازيکنان پرسپوليس، گفت: پيشنهاد من به بازيکنان پرسپوليس اين است که فيلم گلادياتور را حتما ببينند تا در آن فيلم متوجه شوند که چگونه بايد براي هواداران خود در اين بازي مبارزه کنند.

وي افزود: در طول شهرآوردهايي که بازي کردم هيچ کس به من نگفته بود که در اين بازي کم کار کنيم و يا گل نزنيم.

شاهرودي از هواداران پرسپوليس خواست تا با حضور در ورزشگاه آزادي تا دقيقه 90 تيم محبوب خود را تشويق کنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۵۰ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۱
۰
۰
ای 598 جلب استقلالی هستیا
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها