کد خبر: ۱۰۹۰۶۵
زمان انتشار: ۱۲:۳۳     ۰۵ بهمن ۱۳۹۱
العربیه: «منابع داخلی ایران نیز از نفوذ ایران در مصر برای محاصره کشورهای عربی خبر دادند و افزودند که هم پیمان شدن با اخوان المسلمین برای ایران منافع فراوانی دارد.»

598 به نقل از جام، شبکه العربیه(Alarabiya) با پخش خبر اظهارات وزیر خارجه کشورمان در مورد میزبانی دوره بعدی نشست گروه 1+5 در قاهره به بررسی روابط بین ایران و مصر پرداخت.

 

شبکه العربیه گفت: «پیشنهاد ایران برای میزبانی قاهره از نشست گروه 1+5 نشان دهنده روابط نزدیک بین تهران و قاهره بعد از رسیدن حکومت به اخوان المسلمین می باشد.»

 

گزارشگر این شبکه در ادامه گفت: «اظهارات اخیر "علی اکبر صالحی" بحث در مورد روابط ایران و مصر را داغ تر کرد. اظهارتی که در آن ایران پیشنهاد میزبانی قاهره از دور بعد نشست گروه 1+5  داده است. این اظهارات در حالی بیان می شود که دستیار مرسی چندی پیش ملاقات با فرمانده سپاه پاسداران اسلامی ایران در مصر را تکذیب کرد.»

 

گزارشگر العربیه افزود: «این موضوع در رسانه های مصری بازتاب فراوانی داشته و باعث شده که این روابط با دوره مبارک مقایسه شود که در آن با فشارهای مبارک روابط ایران و مصر فقط محصور در چهارچوب های قانونی بود. اما بعد از انقلاب مصر فعالیت های ایران در داخل مصر و با پشتیبانی حکومت اخوانی ها زیاد شده است. مرسی در نشست سران عدم تعهد، رابطه ایران و مصر را تشریح کرد و همچنین پیشنهاد نشست چهار جانبه حل بحران سوریه با حضور ایران را مطرح کرد که به دنبال آن حضور مسئولان ایرانی از جمله معاون وزیر خارجه ایران و خود وزیر خارجه در مصر پر رنگ تر شد.»

 

العربیه ادامه داد: «رسانه های ایرانی نیز از دیدار "محمد سعد الکتاتنی" رئیس مجلس مصر با "علی لاریجانی" رئیس پارلمان ایران خبر دادند که این خبر از جانب مصرها تکذیب شد.»

 

این شبکه به نقل از روزنامه تایمز لندن گفت: «روزنامه تایمز دیدار "قاسم سلیمانی" فرمانده سپاه قدس ایران با اخوان جهت مقابله با تظاهرات کندگان مصری را فاش کرد که این خبر نیز از جانب مصری ها تکذیب شد.»

 

العربیه در پایان گفت: «منابع داخلی ایران نیز از نفوذ ایران در مصر برای محاصره کشورهای عربی خبر دادند و افزودند که هم پیمان شدن با اخوان المسلمین برای ایران منافع فراوانی دارد. ایران قصد دارد نفوذ خود را از خلیج (فارس) تا دریای مدیترانه و از طریق کانال سوئد افزایش دهد.»

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها